ik draai nu op C: WInXP op een NTFS PArtitie die wil ik nu omzetten naar een FAT32 maar dan geeft ie als hij aan het omzetten is 2 foutmeldingen. weet iemand of er toevallig een log ofzo word aan gemaakt of wat die fouten kunnen zijn??
nou hij hou doet het als de PC dus aan het opstarten is niet in windows zelf
Verwijderd
XP gebruikt een lichtjes aangepaste versie van NTFS (5.1
), en enkel de allerlaatste versie van Partition Magic kan die goed omzetten (versie 7
) IIRC.
uhm NTFS bevat ook beveiligings blaat die FAT32 niet bevat. Dit kan ook fouten geven.
Waarom je nou in godsnaam een partitie van een GEINSTALLEERDE windows wilt verlagen naar een FAT32 partitie snap ik niet. XP draait beter met NTFS dan met FAT32. Dus ik raad je aan om je XP maar opnieuw te installeren en DAN pas FAT32 te selecteren. Buiten windows om dingen veranderen gaat nooit goed.
Waarom je nou in godsnaam een partitie van een GEINSTALLEERDE windows wilt verlagen naar een FAT32 partitie snap ik niet. XP draait beter met NTFS dan met FAT32. Dus ik raad je aan om je XP maar opnieuw te installeren en DAN pas FAT32 te selecteren. Buiten windows om dingen veranderen gaat nooit goed.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Verwijderd
HoezoOp woensdag 26 december 2001 17:19 schreef drZymo het volgende:
XP draait beter met NTFS dan met FAT32.
Als hij nu es aan zijn bestanden op die NTFS partitie wil komen vanuit Linux/BSD ? Of als hij nog in dualboot staat met Win9x ofzo ?Waarom je nou in godsnaam een partitie van een GEINSTALLEERDE windows wilt verlagen naar een FAT32 partitie snap ik niet.
De laatste Linux kernels hebben experimentele support voor XP NTFS partities, maar geen enkele distributie verscheept zijn standaard kernel met NTFS read, laat staan write support.
Verwijderd
Dmv. C: convert of zoiets. Ik heb weleemns van Fat 32 naar ntfs geconverteerd. Dat lukt wel vanuit Windows. Kijk eensin de zoek functie van Windows.Op woensdag 26 december 2001 14:24 schreef Future_Man het volgende:
ik draai nu op C: WInXP op een NTFS PArtitie die wil ik nu omzetten naar een FAT32 maar dan geeft ie als hij aan het omzetten is 2 foutmeldingen. weet iemand of er toevallig een log ofzo word aan gemaakt of wat die fouten kunnen zijn??
Verwijderd
In de zoek functie van Windows valt te lezen dat dit progje enkel van Fat32 naar NTFS kan converteren, en niet andersom.Op woensdag 26 december 2001 17:42 schreef linus-1 het volgende:
Dmv. C: convert of zoiets. Ik heb weleemns van Fat 32 naar ntfs geconverteerd. Dat lukt wel vanuit Windows. Kijk eensin de zoek functie van Windows.
C: (of wat dan ook) /fs:ntfsOp woensdag 26 december 2001 17:42 schreef linus-1 het volgende:
[..]
Dmv. C: convert of zoiets. Ik heb weleemns van Fat 32 naar ntfs geconverteerd. Dat lukt wel vanuit Windows. Kijk eensin de zoek functie van Windows.
En kan niet terug naar FAT32...
Ik heb het wel eens gedaan via de setup van XP, daar kan je tijdens het installeren kiezen voor FAT of voor NTFS en kan je kiezen welk formaat je wilt gebruiken. Tevens kan hier gekozen worden of je wilt formateren naar FAT of NTFS.
Nadat je hem naar FAT heb geformatteerd moet je hem alleen via Partition Magic weer terug zetten naar FAT32. Dit kan niet via de win98 converter.
Het enige nadeel wat je hier heb is dat de XP dus weer opnieuw geinstalleerd moet worden.
Nadat je hem naar FAT heb geformatteerd moet je hem alleen via Partition Magic weer terug zetten naar FAT32. Dit kan niet via de win98 converter.
Het enige nadeel wat je hier heb is dat de XP dus weer opnieuw geinstalleerd moet worden.
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Verwijderd
IK heb de OPLOSSING!!
ik had zo juist het zelfde prob maar ik ben niet voor een gat te vangen
dus ik op got gekeken en kon mijn oplossing niet vinden maar goed
*stap 1 instaleer partition mgic 7.0 selecteerde hade schijf die van ntfs naar fat32 moet
*stap 2 selecteer format haddisk geef gewenste formaat op (in dit geval fat 32)
*stap 3 druk op aply changes en voila klaar is kees 2x booten en je hdd is fat32
hier komt bij dat het een laptop van compaq betrof en dat ik niet kan booten van cd
ik had zo juist het zelfde prob maar ik ben niet voor een gat te vangen
dus ik op got gekeken en kon mijn oplossing niet vinden maar goed
*stap 1 instaleer partition mgic 7.0 selecteerde hade schijf die van ntfs naar fat32 moet
*stap 2 selecteer format haddisk geef gewenste formaat op (in dit geval fat 32)
*stap 3 druk op aply changes en voila klaar is kees 2x booten en je hdd is fat32
hier komt bij dat het een laptop van compaq betrof en dat ik niet kan booten van cd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 02:15 ]
Bedankt voor je oplossing!
Echter - het topic is zo oud dat er kans is dat mensen die reageren, gaan reageren op de originele vraag - ik sluit het topic daarom ook maar
Echter - het topic is zo oud dat er kans is dat mensen die reageren, gaan reageren op de originele vraag - ik sluit het topic daarom ook maar
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()