Simpele koelribjes, hoeveel helpt het?

Pagina: 1
Acties:

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 10:49

Booster

Superuser

Topicstarter
Yo All,

Na 1800+ posts toch maar eens tijd voor een postje hier in het gezellige /22 :) (overdrijf ik nu?)

Al sinds een jaar of 3 speel ik mijn games op een Diamond Monster 2 (12mb) en sinds een jaar zelfs over 2 van die dingen in SLI-mode.
Binnenkort krijg ik wel een nieuwe PC, maar toch leek het me leuk eens wat te gaan hobby'en.

De meeste hier zullen de Voodoo 2-koelertjes nog wel kennen, zoniet dan hier een linkje:
http://www.tennmax.com/voodoo2/stealth.htm

Een soort koeler in de vorm van een zo'n stealth vliegtuigje 8-) om 3 chips te koelen.
Probleem: die dingen zijn mij dus te duur, 90 gulden (kan me niet boeien hoeveel euro) per stuk!

Dus nou wil ik ongeveer hetzelfde doen, alleen dan zelf wat koelribjes kopen en heel eventueel kleine fans die daarop kunnen.
Ik wil totaal aparte koelblokjes, dus niet een groot V-vormig ding, maar gewoon 2x3 aparte koelblokjes.
(dit is toch veel goedkoper, denk ik?)

Alleen hoe goed koelt dat nou? Is het acceptabel kwa prijs/resultaat denken jullie?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:02
denk niet dat je veel extra uit zo'n voodoo2 krijgt, op zijn hoogst 5Mhz extra ofzo. kun je beter een cheape gf2mx ofzo kopen met beter beeldkwaliteit en 32bits ondersteuning.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 14:24 schreef P5ycho het volgende:
denk niet dat je veel extra uit zo'n voodoo2 krijgt, op zijn hoogst 5Mhz extra ofzo. kun je beter een cheape gf2mx ofzo kopen met beter beeldkwaliteit en 32bits ondersteuning.
mmh, voor die paar Mhz doe ik het wel. Op dit moment kan ik mijn Voodoo 2's al laten hangen als ik ze ipv 94 op 95 Mhz zet. Dat is al teveel omdat er gewoon teweinig warme lucht wordt afgevoerd.

Verder wil ik gewoon geen nieuwe kaart, ik wil deze dingen modden.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

gf2mx is echt zowiezo way sneller dan die monster 2 IMHO

iStockphoto

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 14:29 schreef cheshire87 het volgende:
gf2mx is echt zowiezo way sneller dan die monster 2 IMHO
Das niet IMHO, das gewoon een feit. Maar daar gaat het niet om. Ik wil geen nieuwe kaart, klaar.
Op woensdag 26 december 2001 14:33 schreef Semetrix het volgende:
http://shop.freezinghardware.nl/index-shop.asp?Cat_ID=2
Dankje. :) Ik wilde zelf eigenlijk nog kijken of ik niet zelf gewoon een heel plaatje kon kopen en deze dan zelf op maat zagen e.d. Maar dit kan ook.

Verwijderd

? mijn voodoo 2 heb ik nu op 101 mhz op een pci bus van 37.1 mhz en een klein socket 7 koelertje deronder gezet en werkt perfect ;)

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 14:39 schreef Dymlos het volgende:
? mijn voodoo 2 heb ik nu op 101 mhz op een pci bus van 37.1 mhz en een klein socket 7 koelertje deronder gezet en werkt perfect ;)
Heb je daar een fototje van misschien? :)

Verwijderd

nee heb ik helaas niet :(

maar opstelling is als volgt :

|AGP videokaart
|lege PCI
|----- <- geluidskaart
|----- <- netwerkaart
|------- <- voodoo2kaart
| socket 7 koeler + heatsink
|______________ <- onderkant kast

waardoor die koeler + heatsink op de onderkant van mijn kast staan dus niet aan de voodoo vast ;)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

geen nieuwe kaart? echt niet?? die 2 dingen nemen wel 2 pci sloten...

en agp werkt lekkerder.. maar ja jou mening

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52
De Stealths zijn in de opruiming bij Informatique: 17,50 per stuk...

edit:

Herstel: 15 piek per stuk, en ze hebben er nu nog maar één :(

www.informatique.nl -> producten -> magazijn opruiming

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 14:47 schreef Dymlos het volgende:
nee heb ik helaas niet :(

maar opstelling is als volgt :

|AGP videokaart
|lege PCI
|----- <- geluidskaart
|----- <- netwerkaart
|------- <- voodoo2kaart
| socket 7 koeler + heatsink
|______________ <- onderkant kast

waardoor die koeler + heatsink op de onderkant van mijn kast staan dus niet aan de voodoo vast ;)
LOL. ok, maar dat is wat lastig, met SLI heb je namelijk 2 kaarten direct naast mekaar zitten en daar past niet zo heel veel tussen.
Op woensdag 26 december 2001 14:57 schreef DAMAGE het volgende:
geen nieuwe kaart? echt niet?? die 2 dingen nemen wel 2 pci sloten...
3 sloten (2x PCI, 1x AGP) als ik de '2d' kaart erbij reken.
Ik heb beschik over 3 videokaarten, geen enkele gebruikt een IRQ, is wel lekker :)

Maar nee, ik wil geen nieuwe kaart, ik koop over een maand een super-splinternieuw systeem. Ik wil gewoon graag deze kaartjes modden en OC'en. Das alles.

Maar wat mijn vraag dus eigenlijk was:
Helpen simpele koelribjes een beetje redelijk op chips die normaal niet gekoelt worden?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als er niets opzit helpt het altijd. Bij de Conrad hebben ze ook een heel assortiment koellichamen. Van heel klein tot groot.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ok, en dan kan ik Artic Silver Adhesive gebruiken om het vast te zetten neem ik aan.

Het lijkt me op zijn minst de moeite waard om eens wat van die koellichaampjes te kopen, en die gewoon overal op de pleuren 8-)

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je hebt er al een 486 koellichaam voor f6,95 , dat moet genoeg zijn. Zonde van dat Arctic Silver. (da's duur dacht ik)
edit: de maten en nog wat
43,1 x 43,1 x 16,5 mm voor de 486
53,3 x 53,3 x 16,5 mm voor de Pentium, f7,95
cpu-pad (dubbelzijdig warmtegeleidend plakband): f4,75 voor de 486, en f4,95 voor de Pentiumuitvoering.

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 16:19

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Op donderdag 27 december 2001 19:45 schreef Resistor het volgende:
Je hebt er al een 486 koellichaam voor f6,95 , dat moet genoeg zijn. Zonde van dat Arctic Silver. (da's duur dacht ik)
edit: de maten en nog wat
43,1 x 43,1 x 16,5 mm voor de 486
53,3 x 53,3 x 16,5 mm voor de Pentium, f7,95
cpu-pad (dubbelzijdig warmtegeleidend plakband): f4,75 voor de 486, en f4,95 voor de Pentiumuitvoering.
Maar ik denk dat die koelertjes een beetje groot zijn voor de voodoo2-chips. Die zijn namelijk iets van 3x3cm.

Die warmtegeleidende plakband is misschien wel een beter idee als Artic Silver ja.

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 14:17 schreef Booster het volgende:
Yo All,

Na 1800+ posts toch maar eens tijd voor een postje hier in het gezellige /22 :) (overdrijf ik nu?)

Al sinds een jaar of 3 speel ik mijn games op een Diamond Monster 2 (12mb) en sinds een jaar zelfs over 2 van die dingen in SLI-mode.
Binnenkort krijg ik wel een nieuwe PC, maar toch leek het me leuk eens wat te gaan hobby'en.

De meeste hier zullen de Voodoo 2-koelertjes nog wel kennen, zoniet dan hier een linkje:
http://www.tennmax.com/voodoo2/stealth.htm

Een soort koeler in de vorm van een zo'n stealth vliegtuigje 8-) om 3 chips te koelen.
Probleem: die dingen zijn mij dus te duur, 90 gulden (kan me niet boeien hoeveel euro) per stuk!

Dus nou wil ik ongeveer hetzelfde doen, alleen dan zelf wat koelribjes kopen en heel eventueel kleine fans die daarop kunnen.
Ik wil totaal aparte koelblokjes, dus niet een groot V-vormig ding, maar gewoon 2x3 aparte koelblokjes.
(dit is toch veel goedkoper, denk ik?)

Alleen hoe goed koelt dat nou? Is het acceptabel kwa prijs/resultaat denken jullie?
Ik heb nog zo'n stealth cooler liggen >:)
Alleen er is 1 ding: er zit nog een 3dfx Voodoo2 kaart aanvast :7

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Op donderdag 27 december 2001 20:19 schreef wHiTeRaZoR het volgende:

[..]

Maar ik denk dat die koelertjes een beetje groot zijn voor de voodoo2-chips. Die zijn namelijk iets van 3x3cm.

Die warmtegeleidende plakband is misschien wel een beter idee als Artic Silver ja.
Ik heb hier geen VooDoo, maar wel de Conradcatalogus naast mij liggen.
Als je kleinere koellichamen nodig hebt kom je uit op smd koelelementen, 19 x 19 x 4,8 mm, Rth 22 K/W (weinig, maar kan genoeg zijn) f1,15.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 20:28 schreef Resistor het volgende:
Ik heb hier geen VooDoo, maar wel de Conradcatalogus naast mij liggen.
Als je kleinere koellichamen nodig hebt kom je uit op smd koelelementen, 19 x 19 x 4,8 mm, Rth 22 K/W (weinig, maar kan genoeg zijn) f1,15.
http://shop.freezinghardware.nl/index-shop.asp?Cat_ID=2

Het 2de product bij deze link is 28x28mm, wat er waarschijnlijk vrij precies oppast...

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

... maar het zal ook wat duurder zijn. Kijk eerst rond in een electronicawinkel, daar hebben ze verschillende soorten koellichamen, en dan kan je je kaart meenemen en 'passen'.

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
bij informatique kon je die tenmax v2 koeler voor 15 piek kopen.. bij magazijn uitverkoop..

edit

ow iemand was me voor :)

edit

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 21:50 schreef Resistor het volgende:
... maar het zal ook wat duurder zijn. Kijk eerst rond in een electronicawinkel, daar hebben ze verschillende soorten koellichamen, en dan kan je je kaart meenemen en 'passen'.
Ok, ik ken nog wel een electronica-zaakje die dat soort dingen verkoopt (makkelijker dan de Conrad).

Pagina: 1