160GB schijf op ata 100 contoller ?

Pagina: 1
Acties:

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

Topicstarter
hoi ik wil mischien een 160GB HD kopen van maxtor maar nu vraag ik me af of ik daar ook een controller bij moet hebben :)

ik heb nu een msi 694d pro2 met een via 694x northbridge en een via 686b southbridge. (ata 100)
en een onboard promise raid controller (ata 100)

ow en als het niet mogelijk is om er een 160Gb aan te hangen wat is dan de grootste die mogelijk is op een van de controllers.

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
als je BIOS die groote niet herkent kun je altijd nog met een proggie dat verhelpen hoor dus dat is geen probleem als je MoBo het niet ondersteunt.
maar een 160GB HD is dat niet wat heel veel, dan zou ik eerder 2*80 in RAID0 (of 1) zetten je had al een onboard raid las ik.

• connected

connected

Topicstarter
het maakt denk ik weinig uit of ik nou een 160GB neem of 2*80 in raid want dan heb ik nog steeds het risico dat er een kapot gaat maar ik kan natuurlijk ook 2*80GB als singel drive gaan gebruiken want dan ben ik nooit meer dan 80 GB kweit al ser 1 kapot gaat .

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 14:45 schreef DETONATORX het volgende:
het maakt denk ik weinig uit of ik nou een 160GB neem of 2*80 in raid want dan heb ik nog steeds het risico dat er een kapot gaat maar ik kan natuurlijk ook 2*80GB als singel drive gaan gebruiken want dan ben ik nooit meer dan 80 GB kweit al ser 1 kapot gaat .
Ik weet niet wat voor je data je wilt opslaan, maar zo'n Maxtor heeft toch maar een kleine kans om kapot te gaan :?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
voor >128 GB (of 137, weet niet precies meer) heb je een nieuwe controller nodig die werkt volgens de nieuwe IDE standaard.
de huidige controllers kunnen niet meer dan die grootte aan en daar helpt een BIOS upgrade of een tooltje ook niet voor.
Ik zou dus gaan voor max. 120 GB schijven

aanvulling:
voor meer info:
Maxtor kondigt 137+ GB schijf aan

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• connected

connected

Topicstarter
ow ok ik denkdat het dan 2*80 Gb word anders moet ik er dus een controller bij kopen en dan ben ik dus duurder uit.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
als je trouwens even goed gekeken had, dan had je hier kunnen lezen dat de eerste tijd de 160 GB schijf geleverd wordt met een controllerkaartje.

kost je alleen wel een PCI slot.

oh en de grens ligt op zowel 128 GB als op 137 GB ;)
128*1.024^3 = 137 GB (met 1 kB = 1000 bytes gerekend ;) )

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1