dus wat denk je zelf dat het antwoord is
een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling
ze zijn denk ik niet tevreden en hebben het denk ik uitgesteld omdat er teveel kinderziektes in zitten.
Als ik alle testen enzo goed gelezen heb, dan komt de 266-e er beter uit (met de kt266a chipset).
Als ik nu lulkoek uitsla moet je het ook maar ff zeggen, maar als het klopt, dan zou ik voor de A7V266-E gaan.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
haha lol nee dit gaat over een dual socket MOBOOp woensdag 26 december 2001 17:59 schreef TD-DMZ het volgende:
Dit is toch de versie met Nforce chipset?
Als ik alle testen enzo goed gelezen heb, dan komt de 266-e er beter uit (met de kt266a chipset).
Als ik nu lulkoek uitsla moet je het ook maar ff zeggen, maar als het klopt, dan zou ik voor de A7V266-E gaan.
Specificaties Asus A7M266-D 760MPX mobo
Extreme Overclocking
ASUS A7M266-D offers robust overclocking options to maximize your system performance.
Easy DIP Switch or Jumperfree overclocking from BIOS
Flexible CPU Core Voltage Adjustments in 0.05V increments over defaults
Accurate 1MHz adjustments of system-bus-frequency
Adjustable VIO memory voltage
Adjustable FSB/PCI/MEM ratio
Rock-solid stability
Specification Summary
Supports dual socket A AMD Athlon / Duron MP processors
200/266MHz Front-Side-Bus (FSB)
AMD 760MXP Chipset: AMD 762 north bridge, AMD 768 south bridge
4 DIMM slots support up to 4GB registered or 2GB unbuffered PC2100 / PC1600 ECC / non-ECC DDR DIMM
2 x Ultra-DMA 33/66/100
AGP Pro slot with AGP4X support
3x PCI 33-MHz 32-bit slots, 2 x PCI 66/33-MHz 64/32-bit slots, up to 4 USB
C-Media CMI8738 6-Channel audio controller
WfM 2.0,DMI 2.0,WOL,WOR, Chassis Intrusion, SM Bus
ASUS PC Health Monitoring and ASUS PC Probe software
Wel een
Zal wel cool zijn 2 van die 2000+ MP op een ASUS A7M266-D
Verwijderd
Waar komt deze info vandaan als ik vragen mag?Op woensdag 26 december 2001 18:49 schreef Pimpimmers20 het volgende:
[..]
...
Accurate 1MHz adjustments of system-bus-frequency
Adjustable VIO memory voltage
Adjustable FSB/PCI/MEM ratio
Rock-solid stability
Specification Summary
...
En is Asus eventueel ook van plan om die ratios op single cpu bordjes uit te brengen?
Geweldig bordje.. zitten geen usb poorten op, er zit een losse usb-pci-kaart bijOp woensdag 26 december 2001 18:49 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Wel eenMOBO hé
alleen nu nog ff wachten
geef mij maar een Tyan Tiger MP...
Info komt gewoon van Tweakers.netOp donderdag 27 december 2001 15:39 schreef SM-DoubleD het volgende:
[..]
Waar komt deze info vandaan als ik vragen mag?
En is Asus eventueel ook van plan om die ratios op single cpu bordjes uit te brengen?
En er staat MEM Ratio en dat kon je bij de meest MOBO's al instellen.
Ja ik geloof dat ze USB 2.0 bij leveren omdat USB 1.1 niet goed wil samenwerken met de chip-set van die bord.Op donderdag 27 december 2001 17:27 schreef BrZ het volgende:
[..]
Geweldig bordje.. zitten geen usb poorten op, er zit een losse usb-pci-kaart bij
geef mij maar een Tyan Tiger MP...
Tyan Tiger MP NEE niet voor mij ik heb altijd ASUS omdat het gewoon goed is veel updates/stabiel/en heel belangrijk goed te O'klokken
Dan nog 1 GB Crusial PC2100 er in m'n 2 SCSI Seagate cheatah 15000rpm HD's er in
www.tradealliance.nl
Verwijderd
Ah ja?Op donderdag 27 december 2001 23:08 schreef Pimpimmers20 het volgende:
[..]
Info komt gewoon van Tweakers.net
En er staat MEM Ratio en dat kon je bij de meest MOBO's al instellen.
Welke dan wel?
Op de KG7 niet gezien, op m'n EpoX ook niet en de A7V266-E van m'n maat heeft het ook niet.
ofwel verstaan we alletwee iets verschillend onder die instelbare ratio
Man, ik zit al meer dan een jaar op die feature te wachten
Mag ik je er aan herinneren dat AMD in samenwerking met Tyan het eerste bord heeft gemaakt, hierdoor heeft Tyan verreweg het meeste ervaring op dual AMD gebied. En wat dat overclocken betreft, stel je er in eerste instantie niet teveel van voor; zolang er nog geen berichten zijn dat je twee XP's of MP's kunt overclocken op dat bord heb ik nog mijn bedenkingen.Op donderdag 27 december 2001 23:11 schreef Pimpimmers20 het volgende:
[..]
Tyan Tiger MP NEE niet voor mij ik heb altijd ASUS omdat het gewoon goed is veel updates/stabiel/en heel belangrijk goed te O'klokkengooi er straks 2x een MP 2000+ op als die er zijn en dan nog tot het max O'klokken
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Alleen is het de Asus A7M266-D die ook non-regged DDR omdersteund, wat leuke extra o'clock features LIJKT te hebben.
Net als die o'clockfeatures moeten we ook maar ff afwachten wat dat USB-gebeuren nu voorsteld...
Eerst maar ff de eerste fatsoenlijke review / eigenaar van het bordje afwachten (hoop dat ik dat ben
Geduld is een schone zaak
Op vrijdag 28 december 2001 10:28 schreef Carel het volgende:
//offtopic, is dit de pim pimmers met de aerox ooit ?..
In dual processor mode, we weren't as lucky, but still were able to push the chips up to 140 MHz FSB on the A7M266-D, which ran them at 1750 MHz. Since the A7M266-D doesn't have true core voltage adjustment (you can adjust vCore, but only for one CPU), there will only be so much overclocking potential with this motherboard. Still, it's nice to see an Athlon MP motherboard with overclocking features, as the previous Tyan Tiger and Thunder boards had nothing of the sort.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ik heb het gelezen.Op maandag 31 december 2001 12:39 schreef universal creations het volgende:
Ik las net een revieuw van de XP 2000+ bij GamePC en daarin werd de A7M266-D gebruikt voor de SMP-test. Daar kwam hij dan gelukkig ook goed doorheen, maar toen las ik dit:
[..]
Hij heeft veel nadelen vind ik:
GamePC bespreekt Asus A7M266-D
01 Hoewel er rond de CPU sockets cirkels zijn geprint op de posities van heatsink montage gaten, zijn er geen gaten aangebracht
02 Asus heeft het probleem opgelost door een losse USB2.0 PCI kaart mee te leveren, maar die neemt wel een extra PCI slot in beslag en daar zijn er slechts vijf van.
03 Aanpassing van de Vcore spanning was volgens GamePC niet mogelijk.
04 In de game benchmarks bleken de dual configuraties slechter te presteren dan de single processor machines
Ik denk dat ik toch maar gewoon een Asus 266-E koop
Ja, voor games (en heavy overclocking) moet je ook geen SMP bak nemen, dat was al lang wel duidelijk (iemand had hier nog eens een interessant verhaal over gepost, hoe games geschreven worden en werken). Q3A heeft er wel baat bij, maar da's meer een gimmick; de extra gamespeed kan imo nooit de investering v.e. extra cpu verantwoorden.Op vrijdag 04 januari 2002 02:27 schreef Pimpimmers20 het volgende:
04 In de game benchmarks bleken de dual configuraties slechter te presteren dan de single processor machines
Ik denk dat ik toch maar gewoon een Asus 266-E koop
Dat GamePC SMP bakken reviewt is mij al vrij lang een raadsel
Just pick a dead end and chill out 'till you die.