0 gemoddereerd!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022
Ik weet dat ik een betje ga lopen zeiken en dat de aanleiding ietwat eigenbelang is, maar ik doe het toch.

Er zijn in het verleden al vaker discussies geweest over het feit dat het leegmodden van de Q geen doel op zich mag zijn. Daarover is iedereen het wel eens. Nu is de laatse tijd, met de vele bezoekers en de de vele reacties de Q behoorlijk overvol en * KeX krijgt het idee dat er een aantal bulkmoderatoren gewoon alle ongemodde reacties een 0: gemodereerd geven om de Q leeg te krijgen, met als enige uitzondering overduidelijke vlammen en trollen.

Nu is het kerstmis en is er niet veel nieuws dus de modQ is makkelijk leeg te houden. Deze is ook telekns behoorlijk bijgehouden. Maar wat zient ik, bijna alle nieuwe reacties krijgen een 0: gemodereerd. En dat is IMO nmiet de bedoeling. Als je niet de tijd of de behoefte of het inzicht hebt om de reactie op zijn waarde te schatten laat hem dan ongemod. De reactie wordt dan wel meegenomen door iemand die er wel zin in heeft en als hij niet gemod wordt dan heeft hij nogf steeds dezelfde waarde als bij 0: gemodereeerd.

* KeX komt op dit verhaal door zijn eigen reactie in de Abit mobo review op T.net die 5 seconden na plaatsing al een 0:gemodereerd had en waar hij best wel tijd in had gestoken om de beknopte review(doch sterke) op T.net mee aan te vullen. Ik dacht laat ik niet de karmasl*t uithangen en alles wat ik gevonden heb in één reactie planten en dan wordt deze zo weggezet. Misschien reageer ik wat snel, maar ik had eigenlijk op iets meer gehoopt. Als iemand een goede reden heeft om te zeggen dat is de reactie niet waard vanwege het slechts doorgeven van info dan heb ik daar ook vrede mee. Maar 0: gemodereerd is een bummer als je een behoorlijke tijd aan het lezen, vertalen en typen bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op woensdag 26 december 2001 13:29 schreef KexDaFlex e.e.a:
Kex, ik vond het een schitterend stuk. Deze reaktie mag wat mij betreft op een 4 eindigen.

trouwens, niet vanwege het voorgaande stukje, maar ik heb net de modq leeggehaald :P. Op naar de artikelen die ik nog niet gemod heb, en niet in de modq staan :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
Op woensdag 26 december 2001 13:41 schreef Renegade het volgende:

[..]
Op naar de artikelen die ik nog niet gemod heb, en niet in de modq staan :)
That's the spirit!!
Op woensdag 26 december 2001 13:41 schreef Renegade het volgende:
[...]
trouwens, niet vanwege het voorgaande stukje, maar ik heb net de modq leeggehaald :P. [...]
Oh, maar ik geef eerlijk toe, een lege modQ is een heerlijk gevoel voor de gemiddelde /16er. Mits deze correct een goed gemoddereerd zijn. Het leegmodden mag nooit een doel op zich zijn, maar dat is aan de meeste /16ers wel toevertrouwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17

botoo

💀 too old to die young

:o
* botoo maakt zich ook wel schuldig aan pogingen om de Que zo leeg mogelijk te houden dmv van snelle mods.
Daardoor is het idd mogelijk dat sommige reacties niet de aandacht krijgen die ze verdienen, maar over het algemeen plaats ik 0-gemodereerd veel bij de reacties die snel en makkelijk te interpreteren zijn :) niet bij zwaardere topics, waar meer diepgang in zit (dus niet in de Abit).

maar je maakt wel een punt duidelijk

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op woensdag 26 december 2001 13:56 schreef botoo het volgende:
maar je maakt wel een punt duidelijk
:D Daar ging het geloof ik ook om? ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Je reactie staat nu terecht op een +4. Alleen de moeite die je er voor gedaan hebt geeft me al reden om het een +1 te geven.

Das eigenlijk ook niet goed he? * Netman768 toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik doe eigenlijk hetzelfde als Botoo. Kex kan niet ontkennen dat inhoudloze reacties (i.t.t. van die van Kex :) ) tegenwoordig heel snel naar +4 of +3 doorknallen en gewoon niet meer omlaag te krijgen zijn. Wanneer je preventief er een gemodereerd 0 opzet kan de reaktie minder snel stijgen en je geeft een signaal aan de overige lezers van de frontpage.
Ik vind het veel vervelender wanneer een tamelijk loze kreet met +4 gaat strijken waar je met 10 man op modereert om die op +3 te krijgen, daar mag wat mij betreft iets aan gedaan worden (PM?).
Het is inderdaad niet volgens de modeer FAQ maar soms moet je wanneer er geen ruimte is in de bestaande regelgeving om de reacties netjes te krijgen een preventieve gemodereerd nul uitdelen, helaas kan een goede reactie dan de dupe zijn maar die gaat toch omhoog als ie goed is.
Spice leest trouwens wel een reactie voordattie mod btw. Ik heb een tijdje geleden zelfs de neiging gehad om een preventieve -1 te geven maar dat leek me niet echt fijn omdat je dan alleen trollen en flamebaits loopt uit te delen en dat vind ik dan weer niet kloppen.
Nou misschien niet een waterdicht verhaal maar zo denk ik er (voorlopig) over.
edit: typoos weggehaald

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
Op woensdag 26 december 2001 14:57 schreef Spice het volgende:
Ik doe eigenlijk hetzelfde als Botoo. Kex kan niet ontkennen dat inhoudloze reacties (i.t.t. van die van Kex :) ) tegenwoordig heel snel naar +4 of +3 doorknallen en gewoon niet meer omlaag te krijgen zijn.
Oh absoluut en tot mijn grote frustratie zelfs.
Wanneer je preventief er een gemodereerd 0 opzet kan de reaktie minder snel stijgen en je geeft een signaal aan de overige lezers van de frontpage.
Daar is ook nix mis mee, als ik zelf iets vers modereer wil ik dat ook nog weleens doen. Maar dan slechts in die gevallen waarvan ik vind dat deze het niet verdienen om al te hoog te eindigen, maar waarvan ik verwacht dat ze dat wel gaan doen. Het is overigens inderdaad slechts een psychologisch effect want na één keer 0: gemod hebben ze hem nog altijd snel genoeg op +4.
Ik vind het veel vervelender wanneer een tamelijk loze kreet met +4 gaat strijken waar je met 10 man op modereert om die op +3 te krijgen, daar mag wat mij betreft iets aan gedaan worden (PM?).
Het is inderdaad niet volgens de modeer FAQ maar soms moet je wanneer er geen ruimte is in de bestaande regelgeving om de reacties netjes te krijgen een preventieve gemodereerd nul uitdelen, helaas kan een goede reactie dan de dupe zijn maar die gaat toch omhoog als ie goed is.
Spice leest trouwens wel een reactie voordattie mod btw. Ik heb een tijdje geleden zelfs de neiging gehad om een preventieve -1 te geven maar dat leek me niet echt fijn omdat je dan alleen trollen en flamebaits loopt uit te delen en dat vind ik dan weer niet kloppen.
Nou misschien niet een waterdicht verhaal maar zo denk ik er (voorlopig) over.
edit: typoos weggehaald
* KeX heeft de arrogantie zich een serieuzere modderer te noemen en heeft daar zo zijn eigen strijdwijze voor. Ik mod bijna nooit nieuwe draadjes en deel daarom op die manier ook nooit preventieve gemodereerds o.i.d uit. Ik lees bij nieuw fp postings het nieuws en de reacties en zorg dat ik daar een beeld van in mijn hoofd heb waarop ik ze het liefst zie eindigen. Vervolgens doe ik nix :+ . Dan meestal zo voor dat de tijdsfactor net geen invloed krijgt ga ik met mijn schamele bergje modpunten de draden die ik aankan (qua hoeveelheid om hele draden indien mogelijk aan te kunen en qua kennis) opnieuw bekijken en de reacties modden en vergelijken met mijn voraf genomen idee daarover. Dat heeft als resultaat dat ik meestal maar één, twee soms drie draadjes op een dag kan doen en alles wat ik daarmee niet gefinetuned krijg meldt ik hier.

Meestal wordt er bij verse draadjes zoveel gemod dat ik het effect van mijn modpuntjes niet meer zie en dat vind ik nutteloos als ik ze later beter en effectiever kan gebruiken.
Op woensdag 26 december 2001 14:01 schreef Renegade het volgende:

[..]

:D Daar ging het geloof ik ook om? ;)
Yep, dat was wel het hogere doel achter het verhaal ja. ;)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:56

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 26 december 2001 17:18 schreef KexDaFlex het volgende:

* KeX heeft de arrogantie zich een serieuzere modderer te noemen en heeft daar zo zijn eigen strijdwijze voor. Ik mod bijna nooit nieuwe draadjes en deel daarom op die manier ook nooit preventieve gemodereerds o.i.d uit. Ik lees bij nieuw fp postings het nieuws en de reacties en zorg dat ik daar een beeld van in mijn hoofd heb waarop ik ze het liefst zie eindigen. Vervolgens doe ik nix :+ . Dan meestal zo voor dat de tijdsfactor net geen invloed krijgt ga ik met mijn schamele bergje modpunten de draden die ik aankan (qua hoeveelheid om hele draden indien mogelijk aan te kunen en qua kennis) opnieuw bekijken en de reacties modden en vergelijken met mijn voraf genomen idee daarover. Dat heeft als resultaat dat ik meestal maar één, twee soms drie draadjes op een dag kan doen en alles wat ik daarmee niet gefinetuned krijg meldt ik hier.

Meestal wordt er bij verse draadjes zoveel gemod dat ik het effect van mijn modpuntjes niet meer zie en dat vind ik nutteloos als ik ze later beter en effectiever kan gebruiken.
Da's ook mijn amnier; Niet metéén modden, maar een soort 'metamodereren'; achteraf de puntjes op de í zetten jah...

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Da's ook mijn amnier; Niet metéén modden, maar een soort 'metamodereren'; achteraf de puntjes op de í zetten jah...
Dat doe ik dus ook, meestal pas als het "stof" een beetje is opgetrokken en er bijna geen nieuwe reacties meer bijkomen. Dan kan je veel beter en rustiger modden, vooral op dubbelposts etc. Dan doe ik veel liever dan om de paar minuten de draad weer helemaal doorscrollen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm, meestal begin ik meteen met moddereren als er een nieuw draadje tevoorschijn komt :P

En soms vliegen je de trolls en de flaimbaits je om de oren :( En die reacties komen dan ook voor het groots gedeelte op +2 en op +3 |:( Hierdoor krijg ik weer een hogere penalty ratio (wat nu op 0.102 staat >:))

Wat ik ook vaak tegenkom zijn de +1 en +2 gemodereerd, ik probeer ze dan zo goed mogelijk te modden zodat er een begin is gemaakt waarop de reactie de juiste tag krijgt en het (hopelijk) juist aantal punten.

Als ik 's avonds begin met modderen dan zie ik af en toe een stiekeme postert die in een oud draadje een +2 reactie neerzet en gelukkig wordt deze niet alleen maar door mij opgemerkt :P

Soms deel ik ook wel eens een +0 of +1 gemoddereer uit, dit als de poster een eigen mening neerzet die door de beugel kan maar niks speciaals toevoegt aan het draadje :)

[off topic]
Wat ik ook heel vaak tegenkom zijn de reactie met de juiste punten maar met de foute tag, kan de PM hier ook verandering in brengen of moeten de modders zelf de juiste tag toepassen :?
[/off topic]

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

[off topic]
Wat ik ook heel vaak tegenkom zijn de reactie met de juiste punten maar met de foute tag, kan de PM hier ook verandering in brengen of moeten de modders zelf de juiste tag toepassen
[/off topic]
Nee, een foute tag "oplossen" is één van de taken die de PM straks krijgt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Renegade
Op donderdag 27 december 2001 02:08 schreef Beaves het volgende:

[..]

Nee, een foute tag "oplossen" is één van de taken die de PM straks krijgt.
De PM heeft de mogelijkheid om een foute tag goed te zetten, maar het lijkt mij nog steeds belangrijk om aan de user duidelijk te maken dat het meer om de eindscore draait dan om de tag. :)

edit:

Hmmm, ik ben voorbij de 1000 posts zie ik net :o

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Pagina: 1