Toon posts:

Pioneer 106s samen met harddisk op ATA33

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is al eerder een dergelijke topic geweest maar hij had niet hetzelfde probleem.

Ik heb de volgende opstelling:

Pioneer 106s als MASTER en een IBM Deskstar 8.4 als SLAVE. Ik heb gebruik gemaakt van een ATA33 kabel aangezien deze bij mijn mamaplankje (ASUS A7V266-E) geleverd werd. Kabel is aangesloten op de secondary ide controller.

Mijn bios herkent de pioneer en de ibm. In Windows XP ook. Ik zie alle data op de hd staan, maar kopieren wil die niet, dan crasht Windows.
Mijn Pioneer leest ook geen cd's. Hij zegt dat er geen cd in de drive zit (is dus wel het geval).

Nu dacht ik dat er een kabel breukje was of iets dergelijks. Ik heb een andere ATA33 kabel gebruikt, hetzelfde probleem ontstaat.

Ik heb daarna de harddisk losgekoppeld zodat alleen de Pioneer op de kabel zit. De Pioneer werkt opeens perfect.

Als ik alleen de hd aansluit, werkt deze ook perfect.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen of heeft iemand anders dit probleem OOK ervaren?

Alvast bedankt voor de moeite.

P.S. Op de primary IDE zitten 2 harde schijven verbonden middels een ATA66/100 kabel. Deze werken uitstekend.

Verwijderd

Deze reply had je kunnen verwachten, maarre ik zie nergens staan dat je je Pioneer als Slave hebt geprobeert en je 8,4 als Master.....al geprobeerd?

Of doe bijv. Je Pioneer als Secundary Slave en een van je hdd's op je Primary als Master. Of verwissel eens de kabels....de ATA133 op de Primary en de ATA66/100 op de Secundary.

Het is gewoon ff zoeken....zo werkt bijvoorbeeld mijn brander ook maar alleen in een bepaalde combinatie...misschien moet je er gewoon ff pen en papier bijpakken en alle mogelijke combinaties proberen en dan afstrepen welke niet werken of te slecht naar jouw mening.

Verwijderd

Is het trouwus niet zo dat je Pioneer langzamer is dan je 8,4.....de Master bepaald namelijk de max. doorvoer snelheid. Dit betekent dus dat als je Pioneer langzamer is dan je 8,4 (wat ik bijna zeker weet) dan kun je dus niet het 'onderste' qua snelheid uit je 8,4 halen.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op woensdag 26 december 2001 14:08 schreef jeroen1107 het volgende:
Is het trouwus niet zo dat je Pioneer langzamer is dan je 8,4.....de Master bepaald namelijk de max. doorvoer snelheid. Dit betekent dus dat als je Pioneer langzamer is dan je 8,4 (wat ik bijna zeker weet) dan kun je dus niet het 'onderste' qua snelheid uit je 8,4 halen.
De Pioneer 106S is ATA66 zelfs :)

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar 1 ATA66/100 kabel, ik ga er een bijhalen dan probeer ik het nog eens.

Verwijderd

heb zelfde probleem gehad
heb er een extra gewone cd rom in gedaan om mee te kopieren

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn DVD werkt niet dus aan een extra CDROM heb ik niets.

En trouwens ik heb 3 harddisks totaal en een DVD dus uitbreiden kan niet meer. Natuurlijk wel met een extra controllerkaartje.
Pagina: 1