[XP] - Access is denied (voor bepaalde folders)

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04 21:33

Pegasus81

Group: Infinity

Topicstarter
Ik heb een heel vaag probleem met windows XP. Op mijn mp3-schijf kan ik een hele zooi folders niet meer lezen: 'access is denied'. Ik kan de rechten niet veranderen. Niet mijn administrator account, en ook niet met een ander administrator account. Ook in safe-mode lukt het niet. Als ik de rechten probeer te veranderen krijg ik ook 'access denied'. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Ik denk dat de oorzaak ligt in een onjuiste uitvoering van partition magic. Die is toen gecrashed, maar gelukkig kon chkdsk van xp alles nog redden, dwz: de schijf is weer leesbaar. Maar bepaalde folders geven dus 'access denied'. Is er een tooltje om dit op te lossen?

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 13:50

Theeboon

theebonen bestaan!

chkdsk? van DOS? :)
Probeer eens Scandisk dan :)

"I sit in my room and imagine the future."

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48
Simpel. Jij mag de rechten niet veranderen omdat je geen eigenaar bent. Dus eerst eigenaar worden, dan kun je de rechten aanpassen, en erbij komen :)

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48
Hier heb ook al een uitgebreid antwoord gegeven:

[topic=347240]

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 05:24
Op woensdag 26 december 2001 13:48 schreef ProGo het volgende:
Simpel. Jij mag de rechten niet veranderen omdat je geen eigenaar bent. Dus eerst eigenaar worden, dan kun je de rechten aanpassen, en erbij komen :)
idd :)

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04 21:33

Pegasus81

Group: Infinity

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 13:49 schreef ProGo het volgende:
Hier heb ook al een uitgebreid antwoord gegeven:

[topic=347240]
even opgezocht:

Op dinsdag 11 december 2001 15:45 schreef ProGo het volgende:
Dit is heel simpel op te lossen. Ook al ben je nu admin, je kunt er toch niet bij omdat je nu een andere admin bent (andere XP install).
Het probleem zit in de NTFS rechten. Zorg ervoor dat simple-file-sharing UIT staat (zie faq).

Dan moet je eigenaar worden. rechtermuisknop op de partitie, eigenschappen, beveiliging, en dan zit daar ergens een optie: Take ownership. Dat doe je, en je bent de nieuwe eigenaar

Dan nog ff naar de rechteninstellingen, de oude user van je vorige install verwijderen, en jezelf full-control geven, en TADAA! probleem opgelost.

..
en inderdaad het werkt :) Gelukkig maar.. was toch 10gb ofzo aan mp3s waar ik niet bij kon.. Toch een beetje vreemd dat ik geen eigenaar was: zelfde password, zelfde username, zelfde xp-install... Misschien dat pm7 wat getriggerd heeft? iig erg bedankt!
En nog natuurlijk nog een fijne kerstdag *D

Wat mij betreft mag deze topic dicht...

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Verwijderd

"Toch een beetje vreemde dat ik geen eigenaar was: zelfde password, zelfde username, zelfde xp-install... Misschien dat pm7 wat getriggerd heeft? iig erg bedankt!"

Komt gewoon omdat iedere user gekoppeld wordt aan een unieke SID (security ID denk ik). Die SID wordt nooit vrijgegeven, ook al verwijder je een user.

Verwijderd

Weet iemand hoe je simple file sharing uit kan zetten in XP HOME edition? want bij home kan je die optie bij my computer->tools niet uitvinken, omdat hij er niet bij staat.

thx

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 16:38
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 19:35:
Weet iemand hoe je simple file sharing uit kan zetten in XP HOME edition? want bij home kan je die optie bij my computer->tools niet uitvinken, omdat hij er niet bij staat.

thx
In XP Home Edition is dat het enige, in Pro kan het wel uit (gelukkig).

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als de starter van dit topic.. maar heb dus Winxp Home. Iemand een idee hoe ik op een andere manier in die folders kan komen waar Acces Denied is?
Thx

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 16:38
If you are running Microsoft Windows XP Home Edition, you must start the computer in safe mode, and then log on with an account that has Administrative rights to have access to the Security tab.
Zoekzoek ;) http://support.microsoft....d=kb;en-us;308421&sd=tech

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

het werkt! ik kon direct naar de security tab
Thx!
Pagina: 1