System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
chkdsk? van DOS? 
Probeer eens Scandisk dan
Probeer eens Scandisk dan
"I sit in my room and imagine the future."
Simpel. Jij mag de rechten niet veranderen omdat je geen eigenaar bent. Dus eerst eigenaar worden, dan kun je de rechten aanpassen, en erbij komen
iddOp woensdag 26 december 2001 13:48 schreef ProGo het volgende:
Simpel. Jij mag de rechten niet veranderen omdat je geen eigenaar bent. Dus eerst eigenaar worden, dan kun je de rechten aanpassen, en erbij komen
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
even opgezocht:Op woensdag 26 december 2001 13:49 schreef ProGo het volgende:
Hier heb ook al een uitgebreid antwoord gegeven:
[topic=347240]
Op dinsdag 11 december 2001 15:45 schreef ProGo het volgende:
en inderdaad het werktDit is heel simpel op te lossen. Ook al ben je nu admin, je kunt er toch niet bij omdat je nu een andere admin bent (andere XP install).
Het probleem zit in de NTFS rechten. Zorg ervoor dat simple-file-sharing UIT staat (zie faq).
Dan moet je eigenaar worden. rechtermuisknop op de partitie, eigenschappen, beveiliging, en dan zit daar ergens een optie: Take ownership. Dat doe je, en je bent de nieuwe eigenaar
Dan nog ff naar de rechteninstellingen, de oude user van je vorige install verwijderen, en jezelf full-control geven, en TADAA! probleem opgelost.
..
En nog natuurlijk nog een fijne kerstdag
Wat mij betreft mag deze topic dicht...
System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
Verwijderd
"Toch een beetje vreemde dat ik geen eigenaar was: zelfde password, zelfde username, zelfde xp-install... Misschien dat pm7 wat getriggerd heeft? iig erg bedankt!"
Komt gewoon omdat iedere user gekoppeld wordt aan een unieke SID (security ID denk ik). Die SID wordt nooit vrijgegeven, ook al verwijder je een user.
Komt gewoon omdat iedere user gekoppeld wordt aan een unieke SID (security ID denk ik). Die SID wordt nooit vrijgegeven, ook al verwijder je een user.
Verwijderd
Weet iemand hoe je simple file sharing uit kan zetten in XP HOME edition? want bij home kan je die optie bij my computer->tools niet uitvinken, omdat hij er niet bij staat.
thx
thx
In XP Home Edition is dat het enige, in Pro kan het wel uit (gelukkig).Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 19:35:
Weet iemand hoe je simple file sharing uit kan zetten in XP HOME edition? want bij home kan je die optie bij my computer->tools niet uitvinken, omdat hij er niet bij staat.
thx
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem als de starter van dit topic.. maar heb dus Winxp Home. Iemand een idee hoe ik op een andere manier in die folders kan komen waar Acces Denied is?
Thx
Thx
ZoekzoekIf you are running Microsoft Windows XP Home Edition, you must start the computer in safe mode, and then log on with an account that has Administrative rights to have access to the Security tab.
Pagina: 1