Slechte Download snelheden door HUB ??

Pagina: 1
Acties:

• FastWallie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11-2024
Zonder HUB haal ik over langere tijd 33 kb/s (een al niet al te beste score). Met hub ertussen een snelheid van 22 kb/s zonder dat er aanderen aan de hub zitten te werken.

Is dit normaal ??

Hub is 10MB-100MB hub (wel een goedkope ; 45 piek)

http://www.jawal.nl

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
alles kan...
maar het mij meer voorde hand dat het misschien aan slechte bekabeling ofzo licht :?
Misschien dat je dat een keer kan proberen te checken ???

• FastWallie
Slechte bekabeling ???

Is het niet zo met UTP kabel dat de kabel het "doet" of het "niet doet"? Dus hij staat aan of uit en niet ertussen?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
33/22? Dat kan niet aan die hub liggen, die moet minstens 1 MB over kunnen pompen, ik zou inderdaad denken aan slechte kabels ofzo, of storing van andere dingen, niet aan de hub. Probeer anders eens een andere hub.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

als je een enorme lange kabel op de hub heb, dan kan het wel eens voorkomen dat je flink veel storing of "botsingen" krijgt, dan wilt de snelheid wel wat lager gaan zitten ja.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

heb je het probleem op alle poorten van je hub? anders zit er misschien wel iets fout in dat ding...

een kabel kan ook een beetje werken hoor... als hij slecht contact maakt bij een stekkertje bijvoorbeeld! dat hij dan meer packet-loss heeft en je download snelheid omlaag gaat!
en anders eens kijken over er geen stroomkabels in de buurt liggen die voor storing kunnen zorgen (daarom hebben ze ook STP uitgevonden :P )

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
Op woensdag 26 december 2001 13:14 schreef FastWallie het volgende:
Zonder HUB haal ik over langere tijd 33 kb/s (een al niet al te beste score). Met hub ertussen een snelheid van 22 kb/s zonder dat er aanderen aan de hub zitten te werken.

Is dit normaal ??

Hub is 10MB-100MB hub (wel een goedkope ; 45 piek)
weet je wel zeker dat hij 10/100 is 45 piek is wel erug goedkoop lijkt mij (nieuw dan he )

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• FastWallie
Weet niet zeker. Maakt eigenlijk niet uit. 10MB lijkt me voldoende voor een @home verbinding.

Weet eigenlijk nooit of dit nu 10megabyte of megabit kan verplaatsen per seconde. Ach, beide is el voldoende voor mijn internet verbinding.

Maar ga nu slapen, heb teveel leffe blond en bok bier achter de kiezen.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Op woensdag 26 december 2001 23:27 schreef FastWallie het volgende:
Is het niet zo met UTP kabel dat de kabel het "doet" of het "niet doet"? Dus hij staat aan of uit en niet ertussen?
Een kabel kan het ook 'een beetje' doen. Er zijn eigenlijk twee symptonen hiervan:
1. datatranfer is traag - meestal veroorzaakt door collisions in netwerkcomponenten zoals hub, switch, enz., overspraak of (te) grote lengte van de kabel;
2. 'random' fouten, bv. blauwe schermen bij het benaderen van één specifieke netwerkdirectory - dit wordt meestal veroorzaakt door verkeerd aangesloten stekkers, verkeerd-om aangesloten aders in de kabel, enz.

Ik weet niet in hoeverre het tweede punt theoretisch te onderbouwen is, maar ik spreek uit een rijke ervaring (8>

Bloed, zweet & koffie

• FastWallie
Bedankt Tweakers,

Door enig zoekwerk in kabels en netwerk kaarten en instellingen heb ik nu een 20 maal sneller verbinding via @home.

Dacht eerst dat de kabel 'niet goed' was. Ben wat aan het kloeien geweest door een laptop direct aan de kabel modem te hangen en toen was mijn snleheid 300 kb/s ipv 12 kb/s.

Klasse.

Heb nog wel een andere opmerking. Start ik een nieuwe topic voor die hiermee samenhangt. (dit is em: [topic=362752/1/25] )

• Termy
  • Laatst online: 10:13

Termy

valt er nog wat te fragge?

Op donderdag 27 december 2001 01:29 schreef Vilenin het volgende:

[..]

Een kabel kan het ook 'een beetje' doen. Er zijn eigenlijk twee symptonen hiervan:
1. datatranfer is traag - meestal veroorzaakt door collisions in netwerkcomponenten zoals hub, switch, enz., overspraak of (te) grote lengte van de kabel;
2. 'random' fouten, bv. blauwe schermen bij het benaderen van één specifieke netwerkdirectory - dit wordt meestal veroorzaakt door verkeerd aangesloten stekkers, verkeerd-om aangesloten aders in de kabel, enz.

Ik weet niet in hoeverre het tweede punt theoretisch te onderbouwen is, maar ik spreek uit een rijke ervaring (8>
o o, BS alert:

collisions met een switch????????????????? leg uit aub :D

de kans dat een slecht contact of te lange kabel het probleem is, is bijna 100% zeker, een hub kan veel grotere snelheden aan dan @home levert. en btw, lijnsnelheden zijn in kilo(of mega, giga, etc)bits, dus je hub is 10Mbit of 100Mbit.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Pagina: 1