Toon posts:

Ervaring met opsturen kapotte Maxtor HDD??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Matched: ervaring, maxtor, RMA
Ik heb hier een kapotte 6,4 GB Maxtor HDD liggen waar nog garantie op zit. Maar ik ben benieuwd wie er ervaring mee heeft hoe die schijf op te sturen etc. Ik las wel op maxtor.com dat je een RMA nummer moet hebben, wat is het en hoe kom ik hieraan en hoelang duurt het ongeveer voordat je antwoord hebt??

Verwijderd

Matched: maxtor, RMA
Op de site kun je een RMA aanvragen
(Return Merchandise Authorization). Je moet dan wat gegevens van de harddisk invullen en klaar is kees.
Ik weet niet of je daar Dealer voor moet zijn, maar volgens mij kun je gewoon sturen die hap en gaat het wel goed.
Print wel even alles uit en maak een copy van je HD op een kopierapparaat of zow.

Zo heb ik het altijd gedaan en ik heb er nooit geen troubles mee gehad. Houd wel alle communicatie netjes bij elkaar.

Verder is het een kwestie van goed lezen op de Maxtor site, is alles wel te vinden.

Succes

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Geen matches
inderdaad...op de site vind je alle info die je moet hebben en dan opsturen. kost +/- fl 25,- en ik moest iets van 2 tot 3 weken wachten. ook opletten hoe je hem verpakt --> goede doos met voldoende schokbestendig materiaal een anti-statische zak uiteraard. info hierover ook op de site.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ok, bedankt joost. Ik ga het proberen vanmiddag.
als ik nog meer vragen heb dan hoor je het wel.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:13

Marc H

- - Is wakker - -

Heb laatst zelf een Quantum 6.4 gb naar maxtor gestuurd. RMA nummer krijg je meteen. Je moet even op de maxtor site bij support gaan zoeken naar rma. Even de gegevens van de hd invullen, en je krijgt een rma. Daarna moet je de schijf naar ierland sturen (±20,-), en een paar weken later ontvang je een vervangende/gerepareerde hd.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Verwijderd

Geen matches
Het zal zich allemaal vanzelf wel wijzen.
Goed inpakken is inderdaad handig om te vermelden. Zijn ze altijd wel blij mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Matched: RMA
ben nu druk bezig met het rma formulier in te vullen, maar ik krijg nu de vraag of ik het volgende in wil vullen:
--------------------------------------------------------------------------------

LABEL TYPE B (Click Here for Example)
If your Drive Label looks similar to this:
XX99XXXX-99-X or XX99XXXX-99-X-X

Enter the TLA exactly as it appears (including dashes) here:
*Full TLA/GTLA: (if not available, use P/N)

------------------------------------------------------------

die TLA/GTLA kan ik niet vinden, wat moet ik hier invullen?? er staat dan ook "if not available, use P/N" maar dat kan ik dus ook nergens vinden. Wat ik wel heb staan is het volgende:
model, HDA, PCBA, Unique en Code.
De laatste (code) heb ik nog nergens ingevuld, moet ik deze hier invullen?

edit:

sorry, heb het al gevonden. Je had label A of B moeten invullen. Ik heblabel A dus ik hoef niets in te vullen bij label B.

Verwijderd

Topicstarter
Matched: maxtor
hier nog wat, op de site van maxtor staat dat je het volgende niet mag gebruiken:

[b] Styrofoam peanuts or bubble wrap [/b]

wat houdt dat in? peanuts begrijp ik denk ik wel, dat zijn van die piepschuim gevallen, maar wat is bubble wrap? is dat van dat bubbeltjes plastic wat ook wel in enveloppen zit? Hoe moet ik het dan verpakken?

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Laatst ook een 30 gig teruggestuurd naar Ierland ergens (Maxtor)...

netjes ingepakt, rma nummer etc...
op de site is de voortgang goed te volgen (hebben ze 'm al ontvangen, is ie al onderweg terug, etc...)

en ze hadden ook nog een 45 gig teruggestuurd ipv een 30 :p

Verwijderd

Nu weet ik dat je bij HD's van WD vaak een util van et net kan plukken om een level0 te doen. HIerdoor worden alle clusters opnieuw ingedeeld en werkt je schijfie weer. Hebben ze dat bij die Maxtor schijven ook? Vaak denken ze dat een schijf kapot is terwijl ie alleen maar de "kluts" kwijt is.

Greetz,

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 13:09 schreef Marc H het volgende:
Heb laatst zelf een Quantum 6.4 gb naar maxtor gestuurd. RMA nummer krijg je meteen. Je moet even op de maxtor site bij support gaan zoeken naar rma. Even de gegevens van de hd invullen, en je krijgt een rma. Daarna moet je de schijf naar ierland sturen (±20,-), en een paar weken later ontvang je een vervangende/gerepareerde hd.
Wat voor iets heb jij terug gekregen dan? of dezelfde maar dan gerepareerd? Want de 6,4 GB schijven worden niet meer gemaakt en zijn nergens meer te krijgen. Zou wel mooi zijn als ik een iets grotere ervoor in de plaats zou krijgen. :9

Verwijderd

wat houdt dat in? peanuts begrijp ik denk ik wel, dat zijn van die piepschuim gevallen, maar wat is bubble wrap? is dat van dat bubbeltjes plastic wat ook wel in enveloppen zit? Hoe moet ik het dan verpakken?
Is idd bubbeltjes folie. Als je een papier versnipperaar hebt kan je papier gebruiken. Vind het trouwens wel grappig dat maxtor $56 betaald om dat ding terug te sturen :)
Op woensdag 26 december 2001 15:52 schreef __Ted__ het volgende:

[..]

Wat voor iets heb jij terug gekregen dan? of dezelfde maar dan gerepareerd? Want de 6,4 GB schijven worden niet meer gemaakt en zijn nergens meer te krijgen. Zou wel mooi zijn als ik een iets grotere ervoor in de plaats zou krijgen. :9
Meestal krijg je een gebruikte schijf die ze gerepareerd hebben helaas ;(

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 15:41 schreef ThuiSSiE het volgende:
Nu weet ik dat je bij HD's van WD vaak een util van et net kan plukken om een level0 te doen. HIerdoor worden alle clusters opnieuw ingedeeld en werkt je schijfie weer. Hebben ze dat bij die Maxtor schijven ook? Vaak denken ze dat een schijf kapot is terwijl ie alleen maar de "kluts" kwijt is.
Ja. Maxtor heeft het programma MaxBlast Plus, te downloaden op www.maxtor.com :)
Pagina: 1