Toon posts:

hub 8 of 9 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen morgen ga ik lannen met een paar maten. Nou heb ik dus een hub met zegmaar 8 ingangen voor utp en 1 coax connect ding ofzow.
Kunnen er 8 of 9 mensen op deze hub? Want we hebben namelijk het probleem dat er negen komen en we kunnen niet zo gauw nog een hub regelen :'(

Please help ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij kunnen er 8 mensen op en is 1 van de ingangen om te zetten naar coax zodat je daar ook nog een coax netwerk aan kunt hangen (of 1 coax NIC) ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
9 dus, maar dan moet die persoon wel een coax aansluiting hebben

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

ja, er zit een bridge tussen coax en utp. Maar je kan toch ook meerdere hubjes (ik neem aan dat de anderen ook een heb hubben) aan elkaar knopen?

Verwijderd

Op die hub kun je dus een volledig coax netwerk hangen + nog 8 pc's via utp. In feite kun je er dus erg veel aanhangen.

Verwijderd

Topicstarter
==edit==voor==domme==opmerking
k ... danku :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het hangt helemaal van merk en type hub af of je 8 of 9 poorten hebt.
Bij sommige hubs is de coax-aansluiting een gewone extra poort (daar is geen bridge-schakeling voor nodig), bij andere zit er een schakelaar om het circuit van een van de UTP-poorten naar de coax-aansluiting om te leiden. Soms zit er zelfs een schakelaar met 3 standen :
- UTP-poort is gewoon, coax-poort is uitgeschakeld;
- UTP-poort is uplink, coax-poort is uitgeschakeld;
- UTP-poort is uitgeschakeld, coax-poort is uplink.
Om van de coax-poort gebruik te kunnen maken heb je dus wel nodig :
- 2 terminators
- 1 T-stukje
plus per gebruiker
- 1 coax-kabel
- 1 T-stukje
en natuurlijk moeten de kaarten voor die gebruikers een coax-aansluiting hebben, en er zijn niet zoveel 10/100 Mbps-kaarten die een coax-aansluiting hebben (ze bestaan gek genoeg wel !)

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus die hub van iemand geleend en hij gebruikt utp en coax tegelijk zegmaar. Alleen maar voor 2 computers.

Maar ik kan toch gewoon 8 utp aansluiten en 1 coax in dat geval? moet het wel ff zeker weten :)

En als dat niet werkt kan ik dan 7 mensen utp en 2 coax (das ook nog wel te doen met materiaal namelijk)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het is nog steeds niet helemaal zeker, want hij kan altijd tenminste 7 van de 8 UTP-poorten samen met coax gebruiken. Het kan echter zijn dat de 8e UTP-poort "shared" met de coax-poort, en dan is het voor die een of-of-situatie.
Je kan dan echter nog steeds 7 systemen via UTP aansluiten, en een "ongelimiteerd" aantal systemen via een coax-kabel.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
K dan komt het wel goed

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
t is een beetje verschillend per hub....misschien zelfs wel 7....dan heb je 7 gewone poorten, 1 uplink en 1 bnc uplink

iRacing Profiel

Pagina: 1