Toon posts:

geluid van de cooler.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 problemen:

1. Ik heb nu een Coolermaster op mijn AMD athlon 1ghz maar ik weet niet wat voor type het is. Hoe kom ik daar achter?

2. Ik heb in de loop van de jaren gemerkt dat mijn cooler steeds meer geluid gaat maken. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

3. Ik wil misschien een nieuwe cooler kopen maar hoe weet ik nou waar ik moet zoeken voor een cooler die bij mijn PC past?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ga nu naar Holiday on Ice dus ik zal de personen die me de juiste tips hebben gegeven vanavond bedanken. :P

Verwijderd

1. Ik heb nu een Coolermaster op mijn AMD athlon 1ghz maar ik weet niet wat voor type het is. Hoe kom ik daar achter?
Ga naar de site en vergelijk.
http://www.coolermaster.com/
2. Ik heb in de loop van de jaren gemerkt dat mijn cooler steeds meer geluid gaat maken. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Stof, Slijtage, kan van alles zijn.
3. Ik wil misschien een nieuwe cooler kopen maar hoe weet ik nou waar ik moet zoeken voor een cooler die bij mijn PC past?
Wat zijn je eisen?
Wat is je huidige idle temp?
Wat is je huidige stress temp?
Wil je er nog mee gaan OCen?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is je huidige idle temp?
Wat is je huidige stress temp?
Wil je er nog mee gaan OCen?
ongeveer 30 a 40 graden.
Maakt me geen reet uit.
Nee

En nu ga ik echt weg :D

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 12:00 schreef joeri14 het volgende:

[..]

ongeveer 30 a 40 graden.
Maakt me geen reet uit.
Nee

En nu ga ik echt weg :D
Dan zou ik alleen een andere fan erop knallen als het stof wegzuigen niet werkt. Ik gebruik meestal een druppie olie voor fans.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49
[forum=22] >> [forum=6].

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
waarscheinlijk komt het lawaai gewoon door stof, ff goed schoonmaken (eventueel olieen) werkt dan meestal wel... En een nieuwe fan... ach je gaat naar een computerzaak en zegt: "Ik wil graag een nieuwe fan en ik heb deze proccessor (op dit moederbord)" en ze geven je wel iets moois mee..... :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
de lager van de cooler kan er ook uit zijn gelopen he =)

Tweakers Discord

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
www.coolermaster.com <-- zoekt en ghy zult vinden!
Drie mogelijkheden:

-Lagers slijten
-Stof op de vinnen waardoor het zwaarder wordt
-Stof tussen de lagers

Normale slijtage is dit overigens hoor
Als je echt superstil wilt hebben kun je Zalman nemen (wel met een andere fan, oorspronkelijke fans zijn echt brak, maar dat lees je op de fp wel).

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de tips!!
Ik zal kijken wat ik kan gebruiken.

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 12:25 schreef joeri14 het volgende:
Thnx voor de tips!!
Ik zal kijken wat ik kan gebruiken.
koop andes gewoon een nieuwe cooler :) niet duur check pricewatch (tweakers.net)

en een nieuwe silence voeding daar wordt heel je comp een stuk rustiger van :)

Verwijderd

Ik heb nu al een tijdje die zalman, SUPERDING!!!!!
Geweldig stil als je hem op silent hebt draaien.
Kost wat maar dan heb je ook wat.
Pagina: 1