Toon posts:

[2k]Netwerk auto. configureren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc waar breedbandinternet langs een usb-ethernetadapter binnenkomt. Er ligt een netwerkje met hub en 3com 10/100 pci -kaartjes. ICS (internet connection sharing) van win2k heeft altijd perfect gewerkt. Nu dus niet meer.
Wat moet ik juist allemaal instellen in de properties van het netwerk, de ics moet ik toch aanvinken bij de inkomende connectie (internet). Is het beter zelf ip adressen en gateway en... in te stellen of dit automatisch door win te laten doen. Als je dat automatisch laat doen moeten dan de 2 pc's aanstaan, en waarom stelt ie soms niks (ip 0.0.0.0) in?? iemand enig idee waarom dat stom netwerk nu niet (meer) wil werken. Meestal kan ik de andere pc('s) wel zien langs het netwerk maar wordt internet niet geshared.
(Oh ja, ik houd het zeker bij de standaard features van windows; dus geen aparte winroute proggies)

Verwijderd

Topicstarter
heb ze juist nog eens op auto configuratie gezet en dan zijn de ip's 169.254.110.151 en 169.254.101.121 met beide subnet 255.255.0.0

het ip van de usb-ethetnetadapter (waar internet binnekomt)
213.118.77.147 en subnet 255.255.255.0 en gateway 213.118.77.1

Verwijderd

Dus nu geen probleem meer ?

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn pc hierboven is het idd opgelost; vaag probleem trouwens want alles staat nog juist hetzelfde... maja
Maar op de laptop van mijn vader kan ik de properties van een protocol (onder properties My Network Places) niet nemen omdat dat disabled is door de admin (van zijn werk), hoe kan je daar dan voor zorgen dat die ook een autodetect doet

Verwijderd

Hehehe, ik weet niet of dat zo'n goed plan is.. want dan kan je papa op zijn werk niet meer normaal op het netwerk komen.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

die ip nummers die jij noemt (169.254.110.151 ) zijn apipa nummers en betekent dat dit nummers zijn die niet zijn uitgegeven, maar windows die zelf random heeft genomen. Komt er op neer dat het niet werkt zoals het hoort..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nu zijn de ip's terug normaal; de pc beneden 192.168.0.1 en boven 192.168.0.92 (-> moet dat normaal geen 2 zijn?) en subnet 255.255.255.0
enfin het macheert hier boven nu..

nog een vraagje; hoe kan ik beneden de poort open zetten dat ik hier boven file transfers kan doen met icq??

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op woensdag 26 december 2001 12:47 schreef DoubleTrouble het volgende:
Nu zijn de ip's terug normaal; de pc beneden 192.168.0.1 en boven 192.168.0.92 (-> moet dat normaal geen 2 zijn?) en subnet 255.255.255.0
enfin het macheert hier boven nu..
maakt niet uit wat dat is subnet is 255.255.255.0 dus die 2 mag ook een 76 zijn, een 198 of whatever sharing regelt dat zelf (acts as a DHCP server)... dus gewoon laten staan
nog een vraagje; hoe kan ik beneden de poort open zetten dat ik hier boven file transfers kan doen met icq??
Uitzoeken welke poort ICQ gebruikt, en danb bij netwerkkaart, tabje sharing, setting, add aplications of services daar het e.e.a. instellen..

Verwijderd

Topicstarter
Icq gebruikt hier de standaard poort 5190; moet ik dan op de pc beneden waar het internet binnenkomt (met win2k) die poort gaan openstellen? en hoe?
Uitzoeken welke poort ICQ gebruikt, en danb bij netwerkkaart, tabje sharing, setting, add aplications of services daar het e.e.a. instellen..
dit is dan veronderstel ik bij de properties van de inkomende connectie; is dat dan poort 5190 tot 5200 voor file transmissions of zijn dat andere?

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op woensdag 26 december 2001 13:05 schreef DoubleTrouble het volgende:
Icq gebruikt hier de standaard poort 5190; moet ik dan op de pc beneden waar het internet binnenkomt (met win2k) die poort gaan openstellen? en hoe?
[..]

dit is dan veronderstel ik bij de properties van de inkomende connectie; is dat dan poort 5190 tot 5200 voor file transmissions of zijn dat andere?
Moet idd bij de conectie die je shared en verder weet ik het niet van ICQ want dat gebruik ik bijna nooit... gewoon fff een beetje kloten...

Pagina: 1