[Delphi] aansturing RS232 poort

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ik wil het volgende gaan doen, en ik wil graag weten of het mogelijk is...

ik wil een programmatje gaan schrijven, die bij een lage toon (van het geluid dus), een spanning zet op 1 van de COM-poort uitgangen.

die spanning wordt dan weer opgevangen door een transistor, en die schakelt dan weer een 12V CCFL (mini-TL) aan.

is dit mogelijk, en welke uitgangs-spanning krijg ik dan op de COM-poort?? (dan weet ik welke transistor ik nodig heb)

Verwijderd

Ja dat is zeker mogelijk en is helemaal niet moeilijk. Spanning op de Compoort is of 0V of -5V. Ik zou als ik jouw was optocouplers gebruiken tussen je PC en je Transistors om je zelf gemaakte print te scheiden van je PC. Je compoorten kunnen nl. geen stroon leveren. nou ja niet veel en vaak is dat de reden dat ze kapot gaan. Wat betreft de software kan je het met CreateFile doen zoals in de MSDN beschreven (msdn.microsoft.com). Of makkelijker gebruik een RS232 Delphi component (www.programmershaven.com)(www.torry.ru). Als je MS VC++ hebt kan je ook de MSComm van Microsoft gebruiken in Delphi. Voor testen kan je gebruik maken van bv Hyperterminal. Suc6

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ik denk niet dat ik een optocoupler nodig heb, omdat de 12V ook uit de pc komt...

misschien kan ik wel een 5V relais gebruiken, dan is ie wel galvanisch gescheiden...

en dan over het progje, daar moet ik dus een soort equalizer maken, die alleen bij een lage toon een 5V puls naar de com poort stuurt... das wel te doen?

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
euh, een serieele poort heeft een output van -15 t/m 15v, en is daarnaast ook nog eens inverted. Dus als je een 0 t/m 5 signaal uit wilt krijgen, zal je er eerst een line receiver + inverter voor moeten hangen.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ja euh... wat is het nou? kan ik nou wel of geen 5V uit de com poort halen om een relais te schakelen?

Verwijderd

Kweenie hoe de spanning is enzo maar voor rs232 weet ik wel een goeie component: QCCom32, kun je downloaden op programmersheaven.com. *D
Pagina: 1