Ik vind het eerlijk gezegd een beetje erg belachelijk dat mensen hier, vaak vanwege 1e indruk dmv. prijzen of één mindere ervaring meteen gaan flamen dat een zaak een baggerzaak is, of iets dergelijks.
A-com: Ken ik zelf nog niet zo. Maar een collega van me heeft er al z'n onderdelen voor een nieuwe PC gehaald (OK, de merken en typen onderdelen waren wel door mij uitgezocht, dus niet door iemand van A-com), maar hij heeft in ieder geval met de aftersales service en adviesen over evt. alternatieven goede ervaring (en voor wat betreft ik ervan gehoord heb vond ik het ook wel OK).
Memo: In de vestiging in Apeldoorn werken over het algemeen vakkundige mensen. Er zat soms wel eens een eikel, maar het grootste deel heeft er echt wel verstand van. Memo is echter wel veel te duur, ze letten TOTAAL niet op wat de markt doet. Sinds Funprice er van de zomer bij gekomen is kun je voor de bekendste merken beter even een paar winkels bij Memo vandaan gaan buurten.
In ieder geval heeft een buurman van me z'n complete PC daar laten samenstellen en dat ding zit echt wel goed in elkaar, met ook goede onderdelen. Niks mis mee dus.
Bij de Memo hebben ze trouwens ook wel allerhande soorten kabels liggen. Eigenlijk ga ik voor kabels en netwerk hardware altijd naar Memo.
Fuprice: Gewoon een goede zaak, zowel in Arnhem als in Apeldoorn. Alleen niet echt een breed assortiment qua moederborden, DVD spelers en CD-ROM branders.
Vobis en Dynabyte: Alleen als je precies weet wat je moet hebben. Als je dat niet weet: Ga maar naar Memo of Funprice. Ga voor de grap een keer bij Vobis naar binnen en doe je voor als nietswetende computer n00bie, dan springen de tranen je wel in de ogen.
Maar wat ik in ieder geval wil zeggen: Ga niet zomaar bij het minste of geringste flamen op een winkel. OK, ik heb ook weleens een zeer slechte ervaring gehad met Memo, maar over het algemeen vind ik het een prima zaak. A-Com kan ik dus (nog) niet over oordelen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk