Toon posts:

acpi en win xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed heb kunnen irq problemen bij win xp worden voorkomewn door tijdens installatie acpi uit te schakelen.
Moet dan na installatie acpi weer ingeschakeld worden?

Verwijderd

Ik heb de afgelopen maanden zeker 30 WindowsXP installatie's meegemaakt bij mezelf en meerdere kennissen. De acpi stond altijd op 'enabled' en ik heb daarna nog nooit vreemde dingen meegemaakt of gehoord wat betreft de toebedeling.
Komt dit gerucht niet in de wereld door het befaamde bsod "driver iqrl not less or equal"?

Verwijderd

Topicstarter
Dat mag allemaal zo zijn, maar als ik met Sisoft Sandra naar mijn irq settings kijk, staat de audiokaart, videokaart,raidcontroller, usb controller en de netwerkkaart allemaal op irq 9. Regelmatig komen er blauwe schermen.

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 11:13 schreef frisian het volgende:
Dat mag allemaal zo zijn, maar als ik met Sisoft Sandra naar mijn irq settings kijk, staat de audiokaart, videokaart,raidcontroller, usb controller en de netwerkkaart allemaal op irq 9. Regelmatig komen er blauwe schermen.
Maar wie zegt dat dit met ACPI te maken heeft?
Ik heb m'n Windows XP ook op ACPI draaien en heb nog geen blauw scherm gezien in Windows XP
Blauwe schermen kunnen overal vandaan komen, rot geheugen, rotte drivers, rotte hardware etc....

Verwijderd

Dat ligt aan de irq sharing. IRQ 9 wordt geshared met IRQ 2 geloof ik.
Zo lijk dat alles staat op IRQ 9. Hoe je dit zo op kan lossen weet ik ook niet :? Maar het ligt niet aan de ACPI.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Als je fff gezocht had op acpi dan was het heel simpel...

maar goed ik zat eergisteren ook met een probleem (audiokaart wilde echt alleen zijn eigen IRQ (was een duits merk ;) ))en dan moet ACPI dus uitzetten.

hier vond ik iets wat perfect werkte... [topic=99213/1/35]

Let wel op, het betekent alles opnieuw instaleren.... Maar ik vond het wel leuk toen windows weer opstarte... wat voor een muk dat ie dan allemaal vind.. geinig om te zien, maar wel nog een aantal keren herstarten en drivers weer instaleren...

(p.s. XP=Windows 2000+ met pipo de clown interface)

(p.s.2. Ik zou gewoon ACPI aan laten staan en als het niet werkt dan pas veranderen)

(p.s.3. ACPI zet alles op IRQ 9 en bios + OS regelen de rest)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1