MBR gemold, hoe nu verder?

Pagina: 1
Acties:

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Gisteravond is perongeluk m'n Linux installatie onderbroken en nou is m'n MBR gesloopt. Volgens fdisk is 170% van m'n schijf gebruikt en hij kan geen partities meer verwijderen.

Het is een IBM drive (Deskstar 60GXP 40gb), weet iemand of IBM een proggie levert om je schijf low-level te formateren? Ik heb iets gevonden op hun site, (Zap, wat nullen (zeroes) schrijft op de eerste 128 sectoren, waaronder de MBR en de eerste PBR. Heeft iemand hier ervaring mee? Of zijn er andere proggie's waarmee je een IBM schijf kunt low-levelen?

Als laatste, mocht dit in het verkeerde forum staan, feel free to move (ik wist zelf niet goed waar ik het neer kon/mocht zetten)

Verwijderd

Dat vragen om software zou ik maar weghalen...

Heb je al geprobeerd linux opnieuw te installeren? De psrtitie tools die daarbij zitten zijn slimmer dan dos-fdisk.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op 'warez vragen' staat een OW, dat weet je he? Nou, zo niet, dan weet je het nu. Nou.. voor het kerstgevoel en begrijpende dat je erg in nood zit, zal ik het bij een gewone waarschuwing laten...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 22:12
heb je al geprobeerd
code:
1
fdisk mbr

te runne dat zou de mbr fixen

Verwijderd

chkdsk kan ook wel eens helpen met het repareren van je hd!!
ik had een tijde terug een fout tijden het partioneren van mijn hd.
na reboot geen enkele toegang meer tot hd.
toen in ander systeem gehangen en met wat trucjes toch toegang gekregen tot hd.
toen met pm 7.0 chkdsk gedaan maar die kon nix repareren.
toen in dos gewoon chkdsk gedaan met welke optie weet ik zo effe niet. Geen enkele kb verloren gegaan :)

suc6

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:04

Yucko

One clown to rule them all !

Orcie, zeg het dan wel goed he? FDISK /MBR ;)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:05

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Hi,

Wat je nog kunt proberen is het programma DRIVEFITNESS downloaden bij IBM. Daarmee maak je een bootable diskette en vervolgens kun je de harde schijf nakijken op fouten enzovoorts. Ook de mogelijkheid om de bootsector te wissen of de hele schijf.
Ik had een soortgelijk probleem en alles werkt nu weer 100%

Link naar infopagina:
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

Drive Fitness Progje:
http://service.boulder.ibm.com/storage/hddtech/dft32-v230.exe

Succes :)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

CHKDISK en Linux gewoon op nieuw installe.. ik zou eerst linux maar op nieuw er op gooien, want dat werkt altijd..
[offtopic mode]
hoe het ok zei IBM zijn naar mijn mening niet goeie hd's ken hier 3 mensen... allebei een ibm hd allemaal gecrashed alles van hd af en je kon ze wel weg smijten die dingen.. lekker goed koop , dat wel, maar ik houd et maar bij Western digital
[/offtopic mode]

probeer linux opnieuw teinstalle...

Suc6!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• froggie
Sorry MOD, ik wist dat het niet mocht en het zal niet meer gebeuren!

Misschien is Linux installen de beste optie, ik ga die in iedergeval ff uitproberen. Thnx voor het meedenken!

• froggie
Thnx for helping out! De tip van Linux opnieuw installeren was een goede! M'n MBR is, zover ik kan nagaan, weer gefixed!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

170% ? Dan denk ik dat de disk geometry settings etc. niet helemaal netjes meer zijn :) Je zou een programma als Ranish Partition Manager kunnen proberen, dat is gratis te downloaden. Daarmee heb ik in een ver verleden nog een Quantum Fireball EL2.5A [2.5GB] nieuw leven in geblazen.
Het ding heeft toen nog tot afgelopen vrijdag gewerkt, toen is 'ie ongeveer een uurtje voordat m'n 30GB Maxtor crashde, gecrashed. Toeval? Ze zaten nl. niet in dezelfde computer :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1