Ik wil een Euro omreken programma maken in Java. Kan ik ergens de actuele waarden van valuta's opvragen en die in mijn programma lezen?
Grtz,
Rubenski
Grtz,
Rubenski
If it ain't broken it doesn't have enough features
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Signature van nature
klopt... : http://www.gwk.nl/koers.lpOp woensdag 26 december 2001 11:27 schreef Sircuri het volgende:
het GWK heeft misschien wel de euro koersen
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ja . Of eigenlijk: Neerubenski: Of is dit te mooi om waar te zijn?
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...
Als ik deze valuta wil opvragen moet ik ze dus inderdaad als string uit een webpagina lezen en er een double van maken? Wat bedoel je met "zouden er te veel aannames gemaakt moeten worden"?Op woensdag 26 december 2001 13:54 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Als je op deze manier in een general purpose language een variabele een waarde zou kunnen geven zouden er veel te veel aannames gemaakt moeten worden.
Yeprubenski: Als ik deze valuta wil opvragen moet ik ze dus inderdaad als string uit een webpagina lezen en er een double van maken?
een general purpose omgeving zoals het Java Platform biedt over het algemeen alleen maar vrij primitieve (in de betekenis van atomaire, niet samengestelde) operaties aan. Als je dit niet doet, krijg je een complete explosie van de library of moet je je richten op specifieke domeinen. Ook ontstaan dan vaak het gevaar dat je in een functie die je aanbiedt niet generiek genoeg werkt, waardoor je teveel aannames maakt over het gebruik van de functie, waardoor hij juist weer niet vaak toepasbaar isWat bedoel je met "zouden er te veel aannames gemaakt moeten worden"?
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Nederland: 1 EUR = 2.20371 NLG Belgie: 1 EUR = 40.3399 BEF Duitsland: 1 EUR = 1.95583 DEM Portugal: 1 EUR = 200.482 PTE Spanje: 1 EUR = 166.386 ESP Oostenrijk: 1 EUR = 13.7603 ATS Ierland: 1 EUR = 0.787564 IEP Frankrijk: 1 EUR = 6.55957 FFR Italie: 1 EUR = 1936.27 ITL Luxemburg: 1 EUR = 40.3399 LUF Finland: 1 EUR = 5.94573 FIM Griekenland: 1 EUR = 340.750213 GRD |
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
heb je hem ook met 6 significante cijfers?Op woensdag 26 december 2001 21:01 schreef OiSyN het volgende:
ik mis griekenland
(1 euro = 340,75 Griekse Drachme)
9 good enough for ya?Op woensdag 26 december 2001 21:19 schreef PlayR het volgende:
[..]
heb je hem ook met 6 significante cijfers?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
oeps... vergetenOp woensdag 26 december 2001 21:01 schreef OiSyN het volgende:
ik mis griekenland
(1 euro = 340,75 Griekse Drachme)
DING FLOF BIPSOp donderdag 27 december 2001 09:56 schreef SWINX het volgende:
[..]
oeps... vergeten
Op woensdag 26 december 2001 18:11 schreef mbravenboer het volgende:
In principe zou hier eigenlijk een web-service voor moeten zijn die nette XML oplevert. Dat zou het een stuk makkelijker maken.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Neehee, ZONDE dat ze niet mee doen (en Griekenland dus welOiSyN: DING FLOF BIPS
Durf het eens te ontkennenlimoentje:![]()
![]()
haha ja, kopspijkers heerstOp donderdag 27 december 2001 16:51 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Neehee, ZONDE dat ze niet mee doen (en Griekenland dus wel).
* roelio vindt het yummie, tooOp donderdag 27 december 2001 16:51 schreef mbravenboer het volgende:
Durf het eens te ontkennen. Als je geen HTML hoeft te parsen wordt het allemaal veel makkelijker: XML request opbouwen uit een schema, reponse laten parsen en met een XPath de waarde eruit vissen. Yummie dus
.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Ah vooruit danlimoentje: * mbravenboer vindt het yummie, too
Ach tja, de wereld kan een stuk mooier en makkelijker zijnhet was meer bedoeld als "there's Mr. XML again"
Ik meen een ietwat spottende ondertoon te proevenOiSyN voegde nog even wat toe