Supermooie demo's... wie heeft er nog een?

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wie kent ze niet... Die supermooie computer-animaties als intro van een spel, als demo van een softwareproducent of gewoon voor de fun.

Ik ben op zoek naar die supermooie demo's met veel sfeer en goede muziek.
Ik ben dus op zoek naar demo's als deze:
- .la scultpture [fr-015] 7.0 MB
- .flybye [fr-013] 64 kB
- ms2001 invitation [fr-011] 42 kB
- art [fr-010.scx] 45 kB
- .goldrausch [fr-09] 2.19 MB (Topper!)
- .the .product [fr-08] 64 kB (Topper!)
Ja, waar kB staat, bedoel ik ook kB. Ze zijn echt mega sterk ingepakt (3000:1), maar zoo supermooi met muziek en gfx!!
Alle bovenstaande zijn gedownload van: farb-rausch.com

Als je er ook wat hebt, kun je dan de link even hier posten? Of even naar me toe mailen?

Thanks!

* Room42 is helemaal gek van die demo's en wil dag en nacht lekker trippen op die dingen :7

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• Room42
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 02:40 schreef DR het volgende:
http://www.xs4all.nl/~redox1/flash_creationz/omega%20%5b2001%5d/ :9
Ja, die is goed!! Tnx

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 09:28
die kleintjes zijn machtig maar 60 kb en er komt zoveel uit !!!

kwist niet dat dat zo kon !!

erruugg gaaf

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Die 'The-Project' is echt meesterlijk. Mooi dat je ze ff in 1 topic hebt gegooit, want ze zijn al vaak los van elkaar gepost

• Room42
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 02:54 schreef DR het volgende:
http://www.xs4all.nl/~redox1/flash_creationz/lego%20%5b1999-2000%5d/intro2.html

deze vind ik ook wel cool :)
Ja, echt heel gaaf! Wat een werk, he?

• salutem
maar hoe kan et dat het zo rete klein is ???

ik ben een n00b wat pcees betreft maar toch :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

www.theproduct.de/fr08_final.zip indeed 8-)

edit:
btw. geen esc. drukken ;)

• Room42
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 03:01 schreef salutem het volgende:
maar hoe kan et dat het zo rete klein is ???
Ik moet bekennen dat ik het verhaal nog niet gelezen heb, maar op deze website (theproduct.de) staat het helemaal.

• salutem
idd iemand anders een demo zo klein dat je em kan mailen en dat het toch nog de moeite waard is ??!!

ik vind et amazing.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

gaan er nog andere mensen posten, * DR wil ook coole demo's zien :P

• salutem
die van dronez is wel cool alleen 60 mb :P

• DR
  • Niet online

DR

Op woensdag 26 december 2001 03:23 schreef salutem het volgende:
so :?

geef maar een link hoor :P

• Room42
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 03:23 schreef salutem het volgende:
Dat maakt natuurlijk niets uit! Kvin et niet erg ff te wachten.
Ik ben nu deze CD aan het downloaden. :9

* Room42 heeft gelukkig vandaag een snelle chello-verbinding!

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 03:26 schreef sjaakduhuuhl het volgende:
/me heeft gelukkig vandaag een snelle chello-verbinding!
en morgen :P

• Room42
  • Niet online
en morgen :P
daz altijd een verrassing met upc ;(

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 03:32 schreef sjaakduhuuhl het volgende:

[..]

daz altijd een verrassing met upc ;(
hahahaha :7

• salutem
http://www.4gamer.net/patch/cool/gf3.html

das de pagina waar de dronez demo oa op staat

eeeh deze eigenlijk

http://www.multiplayer.it/dronez/dl.html#dronezmaek

Verwijderd

even voor de mensen die willen weten hoe het kan dat de apps zo klein zijn: executables zijn ingepakt, en worden realtime uitgepakt.

Verwijderd

ik snap nog stees niet waaro m iedereen fabrausch fan is hier... ik bedoel de demoothes zijn wel mooi enzo...maar ze zijn zoo fockin standaard...

ik zoek ffies en dan post ik wel wat originele demootjes

Verwijderd

Een aantal demos uit mijn top 10 :P

Kasparov - Elitegroup
Spot Desktop Adventures - Exceed
Lapsus - Maturefurk
The Nonstop ibiza experience - Orange
Heaven 7 - Exceed Voor zover ik weet de enige echt mooie 64k demo...

Als ik er nog meer tegenkom dan post ik ze wel...

/me Is een beetje demoverslaafd :P

EDIT: Gerbera - Moppi Production
Verder alle demo's van Sunflower... (de mooiste hieronder)
Energia - Sunflower
Tesla - Sunflower
Wonder - Sunflower

Verwijderd

Legoclan demootje is prachtig voor flash ja :), maar 'tis niet echt nen demo...

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 11:49 schreef SFie het volgende:
ik snap nog stees niet waaro m iedereen fabrausch fan is hier... ik bedoel de demoothes zijn wel mooi enzo...maar ze zijn zoo fockin standaard...
Ja idd. Het lijkt erg veel op een demo die ik voor de playstation had. Eerst die demo laden, en dan je eigen audio cd(lees Breakbeat science)er in. Je kon dan in en uit zoemen en het beeld druk of relaxt maken. Onder invloed van sommige bosvruchten stond je garant voor een slapeloze nacht. :(

• Room42
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 11:49 schreef SFie het volgende:

ik zoek ffies en dan post ik wel wat originele demootjes
We vinden het vooral zo meesterlijk hoe ze zoveel sfeer in 64kb proppen!! Das toch beina onmenselijk! ;)

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 13:30 schreef sjaakduhuuhl het volgende:

[..]

We vinden het vooral zo meesterlijk hoe ze zoveel sfeer in 64kb proppen!! Das toch beina onmenselijk! ;)
jaajaajaa puik coding werk enzo...maar je hebt niet echt een "mooi" resultaat...
als ik een demootje bekijk moetie wel mooi zijn :) hoeft niet zozeer knap gemaakt te zijn...

die lui van fabrausch zijn fantastische knappe coders...maar ze hebben de ballen verstand van design en mooi kleurgebruik e.d.

• Room42
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 14:25 schreef SFie het volgende:

[..]

jaajaajaa puik coding werk enzo...maar je hebt niet echt een "mooi" resultaat...
als ik een demootje bekijk moetie wel mooi zijn :) hoeft niet zozeer knap gemaakt te zijn...

die lui van fabrausch zijn fantastische knappe coders...maar ze hebben de ballen verstand van design en mooi kleurgebruik e.d.
de ballen verstand van design en mooi kleurgebruik e.d. vind ik ook weer een beetje overdreven, maar ik ben inderdaad sinds gister al mooiere demo's tegen gekomen.
Op Demoshow1 (CD1) staan best mooie producties! Moet je alleen wel een hele cd downloaden.

• Cloontje
  • Laatst online: 14-09 00:55

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

dx error :?

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Room42
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 14:30 schreef Cloontje het volgende:
dx error :?
dx8 installeren :?

* Room42 vindt dat we allebei lekker vaag zijn

• salutem
Op woensdag 26 december 2001 11:57 schreef SFie het volgende:
Een aantal demos uit mijn top 10 :P

Kasparov - Elitegroup
Spot Desktop Adventures - Exceed
Lapsus - Maturefurk
The Nonstop ibiza experience - Orange
Heaven 7 - Exceed Voor zover ik weet de enige echt mooie 64k demo...

Als ik er nog meer tegenkom dan post ik ze wel...

* salutem Is een beetje demoverslaafd :P

EDIT: Gerbera - Moppi Production
Verder alle demo's van Sunflower... (de mooiste hieronder)
Energia - Sunflower
Tesla - Sunflower
Wonder - Sunflower
ligt et aan mij of werkt de helft vd linkjes niet ?

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 14:28 schreef sjaakduhuuhl het volgende:

[..]

de ballen verstand van design en mooi kleurgebruik e.d. vind ik ook weer een beetje overdreven, maar ik ben inderdaad sinds gister al mooiere demo's tegen gekomen.
Op Demoshow1 (CD1) staan best mooie producties! Moet je alleen wel een hele cd downloaden.
ja die hebbik al :)

shad2 is coolies...

Verwijderd

Sunflower hebben toch als musician Radix????

Ohhh....die roeleert hard...

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 16:32 schreef SFie het volgende:

[..]

ja die hebbik al :)

shad2 is coolies...
Die cd heb iki idd ook al een tijdje, diez best cool, als verzamelaar....maar amiga demos hebben gewoon een betere en meer inovatieve sfeer als pc demos.....

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 15:05 schreef salutem het volgende:

[..]

ligt et aan mij of werkt de helft vd linkjes niet ?
nu wel...

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:30

spok9

Groen...

Dankzij dat demootje van the product liep mijn pc vast en gaf ie bij het opstarten geheugen en processor fouten... en dat bleef ie doen :(

3 uur later deed ie het ineens weer... erg vaag allemaal :?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 16:55 schreef spok9 het volgende:
Dankzij dat demootje van the product liep mijn pc vast en gaf ie bij het opstarten geheugen en processor fouten... en dat bleef ie doen :(

Sorry, maar daar heeft die demo nix mee te maken...mischien dat je bakkie een griepie heeft, maar het zal niet aan fr08 liggen.

• R4NCOR
  • Laatst online: 14-09 17:35

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik had een heel erg mooie... uhm... muziek ging zo:

"Forsaken by destiny.... Forsaken by my own mind...." zoiets... echt een goeie.. *denk denk*

JA!! VIP2 heet ie 8-) Die ruleerd. Geen idee waar ie te downloaden is :P :9

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 17:36 schreef Rancor1984 het volgende:
Ik had een heel erg mooie... uhm... muziek ging zo:

"Forsaken by destiny.... Forsaken by my own mind...." zoiets... echt een goeie.. *denk denk*

JA!! VIP2 heet ie 8-) Die ruleerd. Geen idee waar ie te downloaden is :P :9
Hier!

hijs op zich wel zeer redelijks... maar niet echt daverend...
fear factory muziek wast toch? :)

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 16:55 schreef spok9 het volgende:

demootjes zijn meestal niet voor overgeclockte pc's :P ...ze halen meestal meer uit de kan dan bv quake3 ofzo...

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
www.tbl.org

daar staan wat pics en demo's op, ook voor de amiga
movies van de amiga demo's en meer

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 18:01 schreef Niels Saarloos het volgende:
www.tbl.org

daar staan wat pics en demo's op, ook voor de amiga
movies van de amiga demo's en meer
En ixalance(een van de eerste win32 demo engines) word tegenwoordig ook gebruikt door de makers van s-spline, shortcut

Ik ga mijn a 1200/030/50 Mhz toch maar weer connecten :) om al die fijne ami demoz nog een keer te kijken...

En voor de mensen die geen amiga hebben, zodat ze al die amiga candy kunnen bekijken, die kunnen divx gebruiken om al deze fijne amiga demos die hier staan als divx te bekijken..... vet

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:30

spok9

Groen...

Op woensdag 26 december 2001 17:27 schreef B-Top het volgende:

[..]

Sorry, maar daar heeft die demo nix mee te maken...mischien dat je bakkie een griepie heeft, maar het zal niet aan fr08 liggen.
Toch vreemd dan dat ik er 2 keer last van had, en dat terwijl mijn systeem normaal heel stabiel is en nooit vastloopt...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
http://www.cfxweb.net/javapage.php?page=demos.shtml

deze zag ik dat ie nog niet is genoemd. voor de java coder absoluut verplichte kost. veel kijkplezier...

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• ericck
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 11:25
Op woensdag 26 december 2001 19:43 schreef Sebas het volgende:
http://www.cfxweb.net/javapage.php?page=demos.shtml
Helaas werken een aantal van de laatste site niet... maar degenen die werken zijn wel heel geil!

Verwijderd

die zijn ook koel ja.

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 18:49 schreef B-Top het volgende:

En ixalance(een van de eerste win32 demo engines) word tegenwoordig ook gebruikt door de makers van s-spline, shortcut

Ik ga mijn a 1200/030/50 Mhz toch maar weer connecten :) om al die fijne ami demoz nog een keer te kijken...
Blizzard kaartje? :) Heb ik nl. ook met ingebakken FPU !!! en wel 32 MB Edo-Ram :) gekocht toen voor 1600 gulden, hehehe 'those were the days'

Ik heb de computer al 2 jaar niet meer opgestart, maar dit topic maakt me toch wel weer nieuwsgierig naar "workbench 3.1" en vooral naar de demo's.

edit:

B-top ben net naar die site van je gegaan en W00T W00T!!! "bigtime sensuality" nu weet ik het zeker, opstarten dat ding!!!! nostalgie...... ;)

Verwijderd

Redox rulez, ken um ietsje uit het UT Verleden maar gamen ligt um toch niet zoals zijn flash creaties enzo :)

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 10:42 schreef Shadow3333 het volgende:

[..]

Blizzard kaartje? :) Heb ik nl. ook met ingebakken FPU !!! en wel 32 MB Edo-Ram :) gekocht toen voor 1600 gulden, hehehe 'those were the days'

Ik heb de computer al 2 jaar niet meer opgestart, maar dit topic maakt me toch wel weer nieuwsgierig naar "workbench 3.1" en vooral naar de demo's.
Idd de blizzard, ik geloof dat het een mkIII is.......damn.....leuke dingen, alleen ik had de luxe van een fpu niet.....schijnen nu nog te krijgen te zijn, en geen fluit te kosten....mijn mmu werkte wel daarentegen....
Eigenlijk zat ik te hopen dat er op een mooie kerstdag een G3 kaart voor mijn neus lag....

Ik heb overigens ook nog een Microvitec...15'' multiscan....kan je duz ook die tv-resos op kwijt (doublePal :) )

Maja.....het waren mooie tijden.

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 10:47 schreef Xtentic het volgende:
Redox rulez, ken um ietsje uit het UT Verleden maar gamen ligt um toch niet zoals zijn flash creaties enzo :)
Is dat die ene flash anim die werd gepost?
Vinnik nou niet echt een demo te noemen...meer gewoon animatie.....is toch echt een wezenlijk verschil

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 10:55 schreef B-Top het volgende:

Idd de blizzard, ik geloof dat het een mkIII is.......damn.....leuke dingen, alleen ik had de luxe van een fpu niet.....schijnen nu nog te krijgen te zijn, en geen fluit te kosten....mijn mmu werkte wel daarentegen....
Eigenlijk zat ik te hopen dat er op een mooie kerstdag een G3 kaart voor mijn neus lag....
Man! dit is cool, we hadden vroeger ook van die "copy parties" ;) ik wilde toen ook nog de 68060 verzie van de Blizzard kopen B-) voor m'n trouwe 1200, maar daar ben ik nooit meer aan toegekomen :'( Die G3 kaart was helemaal te gek!
Ik heb overigens ook nog een Microvitec...15'' multiscan....kan je duz ook die tv-resos op kwijt (doublePal :) )
Doublepal idd :) goede monitor trouwens, die luxe heb ik niet gekend.

Maar goed ff terugkomen op die demo's, de Amiga scene was en is naar mijn mening toch altijd veruit het beste in het maken van dit soort demo's, als je in aanschouw neemt, met hoeveel beperkingen ze eigenlijk te maken hadden, is het verbijsterend om te zien hoe ongelofelijk mooi de resultaten zijn.

Thumbs up boyzzzzzzz :)

Verwijderd

/me Heeft nooit een amiga gehad :(

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 13:13 schreef SFie het volgende:
/me Heeft nooit een amiga gehad :(
SFie heeft heel wat gemist :) download maar een paar van die demo's en geniet.

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 11:19 schreef Shadow3333 het volgende:

[..]

Man! dit is cool, we hadden vroeger ook van die "copy parties" ;) ik wilde toen ook nog de 68060 verzie van de Blizzard kopen B-) voor m'n trouwe 1200, maar daar ben ik nooit meer aan toegekomen :'( Die G3 kaart was helemaal te gek!
[..]

Doublepal idd :) goede monitor trouwens, die luxe heb ik niet gekend.

Maar goed ff terugkomen op die demo's, de Amiga scene was en is naar mijn mening toch altijd veruit het beste in het maken van dit soort demo's, als je in aanschouw neemt, met hoeveel beperkingen ze eigenlijk te maken hadden, is het verbijsterend om te zien hoe ongelofelijk mooi de resultaten zijn.

Thumbs up boyzzzzzzz :)
Denk ook dat de originaliteit veel hoger is, omdat de amiga nooit een standaard als opengl/directx had....en omdat de software engines van de amiga al veel langer in ontwikkeling zijn.....

Zorgt ervoor dat de software engines meestal een stuk capabler en origineler zijn, dan die saaie directx standaard pc engines...

Ook als je kijkt wat zo'n ultiem lullig procje als een 68030 kan(die zijn erg traagggg, <486 niveau, zover je dat kan vergelijken)als je hem een beetje fatsoenlijk progged, wat zou er dan allemaal niet echt met een dikke athlon kunnen... ????
Zelfs de 0.97Mhz Commodore 64 doet dingen waar 486 destijds problemen mee hadden......blijkt dus dat het aan de coder, en niet aan de hardware ligt...

Met minder worden mensen dus inventiever...

Is het nu ook duidelijk waarom flash cooler is dan director?

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 27 december 2001 13:34 schreef B-Top het volgende:

hahahahahah...en met deze quote kunnen we het jaar 2001 voor /13 wel afsluiten...
:D :P ;)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 13:34 schreef B-Top de waarheid:

hier stond iets cools
Absoluut waar, als je weinig hebt wordt je inventief en zorg je gewoon dat het werkt, net als het kleurenpalet van de amiga 500, 1000 en 2000 ik geloof dat ze 4048 kleuren tot hun beschikking hadden, maar als je de demo's zag die voor de 500 werden gemaakt, zag je dat echt niet (iets met HAM ofzo, dan konden ze toch meer kleuren gebruiken).

Toen ooit ook nog eens een interview gelezen met een van die gasten van Razor 1911, die vertelde ook dat er wat hem betrof geen verschil in zijn kleurgebruik zou onstaan met het verschijnen van de Amiga 4000 en 1200 (18-bit, 256.000 kleuren).
Hij vertelde ook dat nieuwe demo-coders eerst maar eens op de Commodore 64 aan de gang moesten gaan :) "met die extra kleuren tot je beschikking ben je niet automatisch in staat om een (goede) demo in elkaar te zetten"
Ja :) minder is meer...

• edwinistrator
  • Laatst online: 23-03-2022
* edwinistrator vindt sommige erg mooi en wordt er een beetje stil van allemaal :D

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 18:05

Vidra

Vragen?

Sommige Rulen echt wel :9~

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 14:02 schreef Shadow3333 het volgende:

[..]

Absoluut waar, als je weinig hebt wordt je inventief en zorg je gewoon dat het werkt, net als het kleurenpalet van de amiga 500, 1000 en 2000 ik geloof dat ze 4048 kleuren tot hun beschikking hadden, maar als je de demo's zag die voor de 500 werden gemaakt, zag je dat echt niet (iets met HAM ofzo, dan konden ze toch meer kleuren gebruiken).

Toen ooit ook nog eens een interview gelezen met een van die gasten van Razor 1911, die vertelde ook dat er wat hem betrof geen verschil in zijn kleurgebruik zou onstaan met het verschijnen van de Amiga 4000 en 1200 (18-bit, 256.000 kleuren).
Hij vertelde ook dat nieuwe demo-coders eerst maar eens op de Commodore 64 aan de gang moesten gaan :) "met die extra kleuren tot je beschikking ben je niet automatisch in staat om een (goede) demo in elkaar te zetten"
[..]

Ja :) minder is meer...
Razor 1911 roeleerde, maar zijn nu toch alleen nog maar een crack team?
Ennuh HAM stond voor een vage 6 bit modi op de Agnus chip, het was een afkorting voor: Hold And Modify..
Je kon om een bepaald aantal rasterlijnen gauw de pallet wisselen, zodat je meer kleuren in een plaatje kon usen....in totaal 4096...deze modus is later ook eens opnieuw uitgevonden op de megadrive. :)
Op de 1200 en 4000 hadden we HAM-8, een vage 8 bit modus volgens hetzelfde principe....en die kon dus max 256.000 kleurtjes...

Maar omdat de AGA chipset ernstig was bekort, was je blij als je een texture mapped cubusje in 256 kleuren kon doen....

AGA had koel kunnen zijn...maar commodore fucked up....
Toch kunnen die gasten er nog fokking veel mee....

Ik herinner me nog de tijd dat iemand tegen mij zei dat 3d in flash inpossible was :)

Verwijderd

Voor de liefhebbers zonder (snelle) amiga wat nieuwere amidemos in .mpg formaat:
http://www.byterapers.com/~sivu/amiga/

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 14:33 schreef B-Top het volgende:

Razor 1911 roeleerde, maar zijn nu toch alleen nog maar een crack team?
idd :) maar een van de betere coders in die tijd ('90-95)
Ennuh HAM stond voor een vage 6 bit modi op de Agnus chip, het was een afkorting voor: Hold And Modify..
Je kon om een bepaald aantal rasterlijnen gauw de pallet wisselen, zodat je meer kleuren in een plaatje kon usen....in totaal 4096...deze modus is later ook eens opnieuw uitgevonden op de megadrive. :)
Op de 1200 en 4000 hadden we HAM-8, een vage 8 bit modus volgens hetzelfde principe....en die kon dus max 256.000 kleurtjes...
juist dat was het, was me niet helemaal duidelijk meer.
AGA had koel kunnen zijn...maar commodore fucked up....
Toch kunnen die gasten er nog fokking veel mee....
heel veel, zag net een 64 Kb demo, m'n kaken lagen op de grond, niet normaal wat ze in 64Kb kunnen proppen.
Ik herinner me nog de tijd dat iemand tegen mij zei dat 3d in flash inpossible was :)
think again :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:32
Op donderdag 27 december 2001 13:34 schreef B-Top het volgende:
Zelfs de 0.97Mhz Commodore 64 doet dingen waar 486 destijds problemen mee hadden......blijkt dus dat het aan de coder, en niet aan de hardware ligt...
Gedeeltelijk..

Je moest vooral origineel zijn..
En verder had je het voordeel dat de machines waar je over praat allemaal identiek waren.. Dus niet verschillende gfx-kaarten, soundchips etc..

En wat bij de commodore's ook nog de sport was, was om gebruik te gaan maken van de bugs in de hardware.. (tenminste bij de C64.. Ik weet niet of het ook zo bij de amiga was!)

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 15:19 schreef Twynn het volgende:

[..]

Gedeeltelijk..

Je moest vooral origineel zijn..
En verder had je het voordeel dat de machines waar je over praat allemaal identiek waren.. Dus niet verschillende gfx-kaarten, soundchips etc..

En wat bij de commodore's ook nog de sport was, was om gebruik te gaan maken van de bugs in de hardware.. (tenminste bij de C64.. Ik weet niet of het ook zo bij de amiga was!)
Ook niet helemaal waar, het aantal verschillende c64's is nog best groot, en vooral de makers van packers/crunchers hebben hier vaak probleempies mee gehad.....en ook de sid proggers...want er zijn 20 vershillende sid chips :)

Bij de amiga maakte men ook erg veel gebruik van vieze hardware truukjes....een van de koelste was dat men de copper&blitter (2 grafische 'chips') ging misbruiken om als coprocs te draaien.......vooral voor het chunky2planar verhaal.. (chunky is pc way of dealing met gfx blocks/planar is amiga way.....chunky is veel makkelijker)...

c2pcopper heette dat gellof ik...maar er waren nog veel meer trix...

op de commodore was het sport om de borders compleet te verwijderen, daar zoveel mogelijk sprites in te zetten.....ik heb nog wel ergens een 5'1/4 met veel van dat soort asm shit, van mezelf dan wel :)

• Twynn
  • Laatst online: 12:32
Op donderdag 27 december 2001 15:26 schreef B-Top het volgende:
Ook niet helemaal waar, het aantal verschillende c64's is nog best groot, en vooral de makers van packers/crunchers hebben hier vaak probleempies mee gehad.....
Hmm.. Op zich vreemd, want het was en bleef de 6510.. Er waren inderdaad wel wat verschillen met registers, en met de C128 die de 2MHz mode had, maargoed.. Dat zou geen problemen mogen geven!

Maar het was toch een min of meer gelijke opstelling.. Waarbij de snelheid gewoon werd bepaald door de machine.. En dat is dus tegenwoordig niet meer...
en ook de sid proggers...want er zijn 20 vershillende sid chips :)
Chips waren softwarematig gelijk.. Alleen de filters en volumeclicks waren anders waardoor het geluid iets anders was, en samples een probleem konden geven!
op de commodore was het sport om de borders compleet te verwijderen, daar zoveel mogelijk sprites in te zetten.....ik heb nog wel ergens een 5'1/4 met veel van dat soort asm shit, van mezelf dan wel :)
Borders verwijderen was nog niet zo'n probleem.. (D016 voor de sideborders, D011 voor de upper/down border)
Maar ik heb ook nog genoeg ASM-shit liggen.. Zie m'n ondertitel ;)

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 15:42 schreef Twynn het volgende:

[..]

Hmm.. Op zich vreemd, want het was en bleef de 6510.. Er waren inderdaad wel wat verschillen met registers, en met de C128 die de 2MHz mode had, maargoed.. Dat zou geen problemen mogen geven!
Commodore heeft veel verschillende cia chips en implementaties gebruikt, vooral de 'halfmobo' c64II(soms wel eens de 3 genoemd) had vage cia chips...

Overigens had de c64 ook een 2Mhz modus, waarbij je de vicII chip moest uitschakelen....reuze handig voor kleien doch langdurige precalc routines.

Verwijderd

Maar nog ff ontopic...mijn favoriete 256Bytes demo :
(ja, 256 BYTES !!!!)
http://poi.planet-d.net/download/256b/tube.zip

• Justice
  • Laatst online: 07-08-2025

Human Bobby

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 16:14 schreef Sander17 het volgende:
http://www.demoscene.ru/
www.scene.org :z

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 16:02 schreef B-Top het volgende:
Maar nog ff ontopic...mijn favoriete 256Bytes demo :
(ja, 256 BYTES !!!!)
http://poi.planet-d.net/download/256b/tube.zip
*respect voor zoiets...
...bijna al mooier dan the product :P

• Room42
  • Niet online
Hey jongengs en meisjes,

Bedankt voor de vele reacties! Ik wist niet dat de demo-business zo groot is!!

Ik heb er nu al velen bekeken, maar ik heb er toch een uit gepakt die ik wel zooo mooi vind, dat echt iedereen hem gezien moet hebben.

Het gaat om SINUM van T-Rex. Deze demo bevat naar mijn mening zoveel sfeer en gevoel. Echt heel mooi.

• Room42
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 03:39 schreef sjaakduhuuhl het volgende:
[..]

Ik wist niet dat de demo-business zo groot is!!

[..]
Hoe komt dit eigenlijk? Waar halen ze het geld vandaan? Voor wie produceren ze de demo's? Werkt dat zo? Zijn er echt opdrachtgevers, of zijn het uit de kluiten gewassen hobbyisten?
Of moet ik jullie zeggen (i.p.v. het)? ;)

* Room42 is een demo-n00b, maar is erg benieuwd hoe het in dat wereldje werkt. O+

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 28 december 2001 03:46 schreef sjaakduhuuhl het volgende:

[..]

Hoe komt dit eigenlijk? Waar halen ze het geld vandaan? Voor wie produceren ze de demo's? Werkt dat zo? Zijn er echt opdrachtgevers, of zijn het uit de kluiten gewassen hobbyisten?
Of moet ik jullie zeggen (i.p.v. het)? ;)

* prototype is een demo-n00b, maar is erg benieuwd hoe het in dat wereldje werkt. O+
Deze groepen strijden vooral om eer, in grote demo compo's, waarbij meestal grote sommen aan geld te winnen zijn. 'k weet 't, Xoror, toevallig ook m'n broer :), heeft met the infuse project in 1997 Bizarre gewonnen met friemeltje (64kb compo). 'k zal wel even kijken of die nog ergens te vinden is, al vrees ik dat het nog niet veel nut zal hebben, aangezien deze demo's strikt alleen onder dos werken.

• Room42
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 04:17 schreef prototype het volgende:

[..]

Deze groepen strijden vooral om eer, in grote demo compo's, waarbij meestal grote sommen aan geld te winnen zijn. 'k weet 't, Xoror, toevallig ook m'n broer :), heeft met the infuse project in 1997 Bizarre gewonnen met friemeltje (64kb compo). 'k zal wel even kijken of die nog ergens te vinden is, al vrees ik dat het nog niet veel nut zal hebben, aangezien deze demo's strikt alleen onder dos werken.
Mijn eerste reactie was: Is dat alles? Maar eigenlijk kun je het in dat geval wel een sport noemen. Sporters doen ook iets op zich nutteloos, alleen maar om die prijs te winnen.
Natuurlijk hoort hier een hoop eer bij. En dat is duidelijk in de demo-scene hetzelfde geval!

Keep up the good work!

Zijn er ook van die wedstrijden/symposiums* in ons Nederland?

*(denk niet dad ick hud so goet sgreiv, maar kan ff geen woordenboek vinden |:()

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 04:26 schreef sjaakduhuuhl het volgende:

[..]

Mijn eerste reactie was: Is dat alles? Maar eigenlijk kun je het in dat geval wel een sport noemen. Sporters doen ook iets op zich nutteloos, alleen maar om die prijs te winnen.
Natuurlijk hoort hier een hoop eer bij. En dat is duidelijk in de demo-scene hetzelfde geval!

Keep up the good work!

Zijn er ook van die wedstrijden/symposiums* in ons Nederland?

*(denk niet dad ick hud so goet sgreiv, maar kan ff geen woordenboek vinden |:()
Topsport dus.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 03:39 schreef sjaakduhuuhl het volgende:
Hey jongengs en meisjes,

Bedankt voor de vele reacties! Ik wist niet dat de demo-business zo groot is!!

Ik heb er nu al velen bekeken, maar ik heb er toch een uit gepakt die ik wel zooo mooi vind, dat echt iedereen hem gezien moet hebben.

Het gaat om SINUM van T-Rex. Deze demo bevat naar mijn mening zoveel sfeer en gevoel. Echt heel mooi.
Bewegingen zijn prachtig... mocht wel iets mistiger en sfeervoller...
muziek is ook niet echt je-van-het :)

maar ik had 'm nog nooit gezien, hijs idd wel heel erg mooi...

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 13:00 schreef SFie het volgende:

[..]

Bewegingen zijn prachtig... mocht wel iets mistiger en sfeervoller...
muziek is ook niet echt je-van-het :)

maar ik had 'm nog nooit gezien, hijs idd wel heel erg mooi...
Ik vond hem erg matig...

• Room42
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 13:38 schreef B-Top het volgende:

Ik vond hem erg matig...
*LOL* Dan ben ik nix gewend :)

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 13:38 schreef B-Top het volgende:

[..]

Ik vond hem erg matig...
bewegingen waren bijna net zo goed als die motion controlled film models...
vonk erg knap gedaan :)

• Room42
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 15:37 schreef SFie het volgende:

[..]

bewegingen waren bijna net zo goed als die motion controlled film models...
vonk erg knap gedaan :)
Ik wilde al zeggen! Ik ben toch niet helemaal achterlijk? :)

Verwijderd

Check deze:
http://www.scene.org/file.php?file=/parties/2001/coma3/demo/abcdemo.zip&dummy=1

Erg lollig...helemaal als je in de scene zit. :P
Ook voor alle n00bies die willen weten wat een demo nou eigenlijk is. :+

• Room42
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 16:06 schreef T-LEE het volgende:
Check deze:
http://www.scene.org/file.php?file=/parties/2001/coma3/demo/abcdemo.zip&dummy=1

Erg lollig...helemaal als je in de scene zit. :P
Ook voor alle n00bies die willen weten wat een demo nou eigenlijk is. :+
Hahaha Die is errug grappig! :+
* Room42 vondt vooral dat doorspoelen erg leuk bedacht.

Pagina: 1