Ik ben dus verhuisd en op een of andere manier is mijn systeem hier 2* zo luid.
Dus ben ik naar mogelijke oplossingen gaan zoeken, ik heb heel de search en de faq gehad, maar ik kom er niet uit. Ondanks dat alles al 100* voorbij is gekomen (sorry).
Met name de CPU fan maakt te veel herrie.
De oplossingen die ik in gedachten had:
- Kast isoleren -> Veel werk, resultaat meestal niet geweldig.
- Fanduct -> gewicht neemt toe, slechte resultaten
- Stillere fans kopen -> Gaat weer geld kosten
- Fanbus/Baybus -> Dit lukt me niet kan ik je bijvoorbaat vertellen, ik wil er 1 kopen maar dat blijkt lastig.
- Fans op 7volt laten lopen -> Ditmoet een goede oplossing zijn.
Dan nu mijn vragen:
1) Over die fans op 7volt, gaan we aub heel even terug naar extreme noob niveau
Ik heb dus een fan met een rood en een zwart draadje. Een voeding molex met geel-zwart1-zwart2-rood nou wil ik 7 volt, welk draadje (kleur) waarop aansluiten? Dus zonder weerstandjes, kroonsteentjes en andere dingen.
En het rpm geval moet ik lekker in het mobo laten zitten of moet er ook nog een ander draadje naar het mobo.
2) Gaat de fan/mobo/psu/etc hierdoor eerder kapot?
3) Nu las ik dat ik hierdoor mijn HD CD of whatever kan beschadigen. Is dit alleen het geval als ik zo'n aansluiting gebruik waarop de voeding op de fan(7volt) op de HD/CD etc aansluit? Of gaat het al mis als je de fan(7volt) op een molex aansluit waarop ook een andere molex zit die op de HD/CD/DVD etc zit aangesloten. (mijn enermax heeft 4 slierten met molexjes eraan.)
4) Waar is ergens een baybus/fanbus te koop, of fabriceert iemand die dingen? Voldoet de digidoc?
5) Stel ik koop een digidoc of fanbus/baybus whatever en dat ding valt uit ofzo (als dat mogelijk is) zit ik dan weer met een getoaste cpu? Kortom brengt dit extra risico met zich mee?
6) Is er een fanduct die wel goede resultaten biedt?
7) Iemand nog andere oplossingen?
Sorry voor de domme vragen, maar ik kom er niet uit. Alvast bedankt.
Dus ben ik naar mogelijke oplossingen gaan zoeken, ik heb heel de search en de faq gehad, maar ik kom er niet uit. Ondanks dat alles al 100* voorbij is gekomen (sorry).
Met name de CPU fan maakt te veel herrie.
De oplossingen die ik in gedachten had:
- Kast isoleren -> Veel werk, resultaat meestal niet geweldig.
- Fanduct -> gewicht neemt toe, slechte resultaten
- Stillere fans kopen -> Gaat weer geld kosten
- Fanbus/Baybus -> Dit lukt me niet kan ik je bijvoorbaat vertellen, ik wil er 1 kopen maar dat blijkt lastig.
- Fans op 7volt laten lopen -> Ditmoet een goede oplossing zijn.
Dan nu mijn vragen:
1) Over die fans op 7volt, gaan we aub heel even terug naar extreme noob niveau
Ik heb dus een fan met een rood en een zwart draadje. Een voeding molex met geel-zwart1-zwart2-rood nou wil ik 7 volt, welk draadje (kleur) waarop aansluiten? Dus zonder weerstandjes, kroonsteentjes en andere dingen.
En het rpm geval moet ik lekker in het mobo laten zitten of moet er ook nog een ander draadje naar het mobo.
2) Gaat de fan/mobo/psu/etc hierdoor eerder kapot?
3) Nu las ik dat ik hierdoor mijn HD CD of whatever kan beschadigen. Is dit alleen het geval als ik zo'n aansluiting gebruik waarop de voeding op de fan(7volt) op de HD/CD etc aansluit? Of gaat het al mis als je de fan(7volt) op een molex aansluit waarop ook een andere molex zit die op de HD/CD/DVD etc zit aangesloten. (mijn enermax heeft 4 slierten met molexjes eraan.)
4) Waar is ergens een baybus/fanbus te koop, of fabriceert iemand die dingen? Voldoet de digidoc?
5) Stel ik koop een digidoc of fanbus/baybus whatever en dat ding valt uit ofzo (als dat mogelijk is) zit ik dan weer met een getoaste cpu? Kortom brengt dit extra risico met zich mee?
6) Is er een fanduct die wel goede resultaten biedt?
7) Iemand nog andere oplossingen?
Sorry voor de domme vragen, maar ik kom er niet uit. Alvast bedankt.