Toon posts:

windows 2000 server en bridgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil bridgen met windows 2000 server kan dit?
ik wil ethernet aan vglan hangen

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
dat kan, bouw 1 ethernet kaart in je server, en 1 VGanylan kaartje erbij, dan het ding als router configureren (uitgaande dat je tcp/ip of ipx/spx als protocol) middels RRass

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
en dan is het transparante oplossing dat je niks aan client hoeft te configuren?

• Zwelgje
ja hoor, aan de client kant hoef je niks te configgen (wel een gateway uiteraard, je windows 2000 machine wordt dus de gateway)

maaarrrrr... ik proef uit je vraag dat je dit waarschijnlijk niet wilt ?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Voor eenieder die zich (net als ik) afvraagt WTF vg(any)lan is: http://www.io.com/~richardr/vg/vgfaq.htm

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje

de bedoeling is dat de bak tussen de 100mbit ethernet switch en vg hub komt en dat je zonder gateway met elkaar netwerk heb

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op woensdag 26 december 2001 16:57 schreef victorb het volgende:
zwelgje

de bedoeling is dat de bak tussen de 100mbit ethernet switch en vg hub komt en dat je zonder gateway met elkaar netwerk heb
define "zonder gateway"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
dat kan lastig worden zonder gateway, hoe moeten die clients anders weten hoe ze op het andere segment moeten komen? (die moeten hun pakketten toch naar een gateway sturen)

anders kan alleen de server met de 2 segementen babbelen, maar ik neem aan de dat bv pc 1 in segment 1 moet kunnen praten met pc23 in segment 2?

of wil je de server met data voorzien, en daar de 2 segmenten op koppelen? (waarbij de clients uit de 2 segmenten gezamelijk op die ene server bij de data kunnen komen?)

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

hij wil oplossing deel 1

vg kaarten zijn sneller en veeel goedkoper en dus een hele mooie oplossing voor lan-party's (kaartjes zijn 5 piek oid) en switch maar 75 voor 12/16 poorten

je haalt er 4 some reason 33mbyte/s over :)

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Ik dacht dat die VG kaartjes automatische forwarden naar de "level-1" hub. Als je daar nu je gateway van maakt ? (dat wil zeggen, je level-1 hub's uplink aan de VG kaart hangen die in je gateway zit).

Anders kun je nog proberen een DHCPserver(evt+caching DNS) te installeren en een apparte scope hiervoor te reserveren. Dan is het gewoon DHCP clients (IP) en wordt de gateway automatisch goedgezet.
Pagina: 1