[WinXP] Harde crashes door GoT??

Pagina: 1
Acties:

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hallo iedereen,

Ik heb een heel vaag probleem, dat zó wazig is dat het erg ongeloofwaardig klinkt..maar het is echt zo! ;(

Mijn WinXP installatie loopt erg stabiel, ik heb nooit last van vastlopers... behalve (en nou komt 't) als ik op GoT aan het lezen ben! :? Ik kan alles doen zonder vastlopers, van uren achter elkaar intensief gamen tot internetten. Zodra ik echter ook maar enkele minuten op GoT zit krijg ik een harde crash; m'n muziek hangt, de muiscursor is niet meer te bewegen etc. Soms is het beeld rondom de muiscursor een beetje 'distorted'. Alleen een reset is dan nog mogelijk... Het gebeurt zodra ik op een link klik, en soms ook als ik gewoon aan het scrollen ben. Het is echter wel random, soms heb ik een half uur geen problemen en soms is 't meteen raak..
In Windows 98 heb ik dit probleem niet.

Omdat het zó onwaarschijnlijk lijkt heb ik het eea getest. Ik ben +/- 2 weken niet op GoT geweest (althans in XP), en heb geen vastlopers gehad. Net probeerde ik het weer, en ik krijg meteen 3 crashes in 5 minuten tijd.. :(

Aanvankelijk dacht ik dat het aan m'n videokaart-drivers lag (toen wist ik nog niet dat het alleen tijdens het GoT'ten voorkwam), zie ook [topic=313602]. Dit heeft me alleen niet veel opgeleverd.

Zie de page in m'n sig voor systeem specs.

Hoe komt dit, en hoe kán dit überhaupt waar zijn.. :? Het lijkt mij dat hier toch niet echt een 'technische' verklaring voor kan zijn?
Alvast bedankt voor de reacties!

#

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 13:01

mvz

muziek verslaafde

ik heb dit dus ook.. kan alles doen, capturen, gamen, etc. maar zodra ik op GoT kom krijg ik geheid een hanger..

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Idem hiero, alleen niet zo extreem dat ik moet rebooten ofzo...
Bij mij freezed de boel gewoon, en moet ik de taskmanager (Ctrl-Alt-Del) oproepen, en 2 X een tab aanklikken, dan schiet de boel weer 'los'... :? :)

Maar sinds een tijdje gaat het al wat beter, alleen heb ik nix veranderd in windows zelf, maar of het echt aan GoT ligt, weet ik niet...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-11 14:45

SiGNe

Ook hoi!

Ik had onder win2k iets vergelijkbaars met winamp, ik heb de via drivers toen ge-update en toen werkte alles weer normaal.
Misschien ook een oplossing voor jouw probleem?

Niet?
[Specs]

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 22:25

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Hoe werkt het met MSN explorer. Want soms in IE heb ik het wel en soms niet. Ik heb een beetje teveel gekut met mijn pc drom heb ik veel probs maar ik gebruike msn explorer dan werkt het wel.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> LA denk ik zo :)

• Zap
  • Niet online
Tsja, het zijn dus echt vastlopers waarvan je normaal zou verwachten dat ze hardwarematig zijn (hoge temps enzo)..
De taskmanager oproepen is niet meer mogelijk.

Ik zat ff te bedenken wat er hier op GoT allemaal 'is', dat andere sites niet hebben. 'k ga eens proberen wat er gebeurt als ik bijvoorbeeld die HTTP-compressie uitzet, zal er waarschijnlijk wel niets mee te maken hebben maar 't valt natuurlijk te proberen.

Ik denk dat nieuwe via-drivers ook geen zin heeft, aangezien ik verder geen instabiliteit heb (en bovendien hoor ik overal dat het er eerder slechter dan beter op wordt in XP).

Dit is echt het meest weirde probleem dat ik ooit heb gehad! :?

#

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het is idd wel erg vaag jah :? Zelf heb ik geen probleem mee, dus ik zou het ook niet weten eigenlijk.

Heb je al eens een andere browser geprobeerd ? Netcaptor bijvoorbeeld?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Windows wil je van GoT houden, omdat als je te lang achter de PC zit te nerden, vastloopt :+

• Engineer
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:14 ]

• Zap
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 15:07 schreef hdd het volgende:
Kheb er zelf geen last van, wel ooit een keer gehad. Denk dat het komt door de javascript+banners die veel eisen van je cpu, die word te warm en het zaakje loopt vast. :)

Als je javascript uitzet maakt topix vanzelf gewone html geloof ik, dus javascript uitzetten zou kunnen helpen ;)
Denk niet dat 't daar aan ligt ;) Ik heb m'n CPU inmiddels niet meer overgeklokt, en het probleem is er nogsteeds.
Na meer dan een jaar een koe te hebben gedraaid (met 100% CPU-belasting) istie nogsteeds niet vastgelopen door te hoge temperaturen. En bovendien zou ik dan ook vastlopers hebben tijdens het gamen, en dat is niet het geval (gelukkig) :)

Ik zit nu in Win98SE, ga dalijk weer ff naar XP booten om te experimenteren..

#

• Zap
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 15:07 schreef hdd het volgende:
(...)
Edit:

Kheb het geprobeert, maar heel got viel gewoon weg .. wat wel hielp is java uitzetten, alles gaat nu veel sneller, dus try that ;)

* Zap zou echt niet de oorzaak ervan weten, want java heeft niks met got te maken eik..
Ik heb de Java virtual machine niet geinstalleerd in XP ;)

#

• Engineer
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:14 ]

• Zap
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 15:23 schreef hdd het volgende:

[..]

Zit er automagisch al bij, ik heb er ook niks voor gedaan om hem erin te krijgen ;)

Tools=>Internet Options=>Security=>Custom Level=>Java Permisions=>Disable Java
offtopic:
Nopez, bij mij niet hoor :) Microsoft heeft de VM niet meer toegevoegd aan XP nav een conflict met sun oid :? (zie ook dit stukje tekst) Kan ook geen sites bezoeken met java applets, maar dat boeit me niet zo..kom ik toch nooit :P Kan et wel downen op Windows update.

#

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:58
Op woensdag 26 december 2001 15:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Het is idd wel erg vaag jah :? Zelf heb ik geen probleem mee, dus ik zou het ook niet weten eigenlijk.

Heb je al eens een andere browser geprobeerd ? Netcaptor bijvoorbeeld?
NetCaptor (heilig hiero >:)) = Internet Explorer vensters 'gecaptured' als een soort tabbladen. M.a.w.: het gebruikt gewoonweg de IE die jij hebt geïnstalleerd, duz kan het gebruik hiervan geen enkele invloed hebben op dit probleem. Just 2 let U know...

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 15:03 schreef Cybertje het volgende:
Windows wil je van GoT houden, omdat als je te lang achter de PC zit te nerden, vastloopt :+
Neeeej!!! Windows wil je van GOT houden omdat je anders vieze worden zoals Linux leert ;)

• Zap
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 01:35 schreef Deady het volgende:

[..]

Neeeej!!! Windows wil je van GOT houden omdat je anders vieze worden zoals Linux leert ;)
Hmz, zou 't dan tóch ingebouwde beveiliging van mr. Gates zijn?? :P

Maarja.. ff serieus: ik kom vanaf nu alleen op GoT als ik toevallig in Win98SE zit, weet anders ook geen oplossing ;(

#

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Hmm ik draai ook XP, ik heb echter geen probs. Zonder lullig te willen overkomen: De persoon die gemiddeld de meeste problemen heeft met GoT en T.net is wildhagen, hij heeft er nu ofwel zo veel last van dat hij niets meer kan, of hij heeft nog nergens last van en laat zich derhalve niet meer horen... Ik denk (en hoop) het laatste. :)

Bericht hierboven

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 27 december 2001 17:41 schreef Floris Diemel het volgende:
Hmm ik draai ook XP, ik heb echter geen probs. Zonder lullig te willen overkomen: De persoon die gemiddeld de meeste problemen heeft met GoT en T.net is wildhagen, hij heeft er nu ofwel zo veel last van dat hij niets meer kan, of hij heeft nog nergens last van en laat zich derhalve niet meer horen... Ik denk (en hoop) het laatste. :)
Euh.... ik heb nergens geen last van hoor... maargoed, ik gebruik ook geen XP, maar 2000. Als een zonnetje hoor, zolang die kolerige kutbanners maar weg gehouden worden.

Enneh, was alleen op GoT hoor, op tw.net nooit geen problemen. Komt vermoedelijk door Topix (ik zal de andere, veel toepasselijkere, naam maar achterwege houden ;))

Virussen? Scan ze hier!

• Zap
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 17:45 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Euh.... ik heb nergens geen last van hoor... maargoed, ik gebruik ook geen XP, maar 2000. Als een zonnetje hoor, zolang die kolerige kutbanners maar weg gehouden worden.

Enneh, was alleen op GoT hoor, op tw.net nooit geen problemen. Komt vermoedelijk door Topix (ik zal de andere, veel toepasselijkere, naam maar achterwege houden ;))
Ik heb op T.net verder ook geen problemen, alleen GoT..

#

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Mijne crashte net ook tijdens GoT, eerste keer, op win32.dll of zoiets. Vaag, het is toch XP? ;)

Mother, will they like this song?

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11 17:56

BertV

Handgemaakt

SPYWARE!!!

:+

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

waarschijnlijk is het toch een probleem met de virtual machine, ik had op mijn computer hetzelfde probleem maar heb toen bij de windows update de nieuwste versie gedownload en alles werkt weer perfect :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmz. Ik gebruik drie verschillende machines met XP + IE6 en nog nooit last van gehad ?

(Ja, er zitten ook overklokte tussen enzo)

En ik denk dat we hier in LA nog wel _veeeel_ meer meldingen zouden hebben dan. ;)

Aannames zijn fataal.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op vrijdag 28 december 2001 21:40 schreef GaMeOvEr het volgende:
En ik denk dat we hier in LA nog wel _veeeel_ meer meldingen zouden hebben dan. ;)
De rest heeft geen andere machine en kan er (dus) niet over klagen :P

Hier, met een stuk of 10 beta's en de final van Windows XP en IE6 overigens nooit problemen gehad, op twee verschillende AMD PC's (één daarvan met VIA chipset, beide nVidia GeForce(2) videokaarten, en inmiddels al een hele Detonator geschiedenis (van 11.xx tot 23.xx zo ongeveer).

Professioneel Hyves-weigeraar

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Ik heb ook XP en heb nergens last van :?

Alleen als ik een browser een dag open heb staan als ik naar mijn werk ga en 's avonds hem weer open (dus mee verder ga browsen), dan kan ie wel eens probs krijgen. Maar dan sluit ik alle browsers af en begin van voren af aan met een "verse" browser :)

Ook heb ik virtual machine en de JIT compiler aanstaan en daar heb ik ook geen last van. Java heb ik niet enabled.

Waar het aan zou kunnen liggen?? Tsja, beats me :?

Nieuw, nu met Twitter

Pagina: 1