Toon posts:

[UT] grafische kaart verwisseld; nu 2 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helleu...
Ik had een ATI Radeon 32 Mb. en Unreal Tournament liep meteen als een tiet. Ik weet alleen niet of dit op 'Software Rendering' of 'D3d' liep en ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog steeds het verschil niet doorheb. Het lijkt bij mij vrijwel ALTIJD mis te gaan als ik D3d Support probeer, met welk spel of toepassing dan ook.

Maar goed: ik heb nu een Abit Siluro T400 64 Mb. en heb twee probleempjes. UT lijkt moeite te hebben met het vinden van servers (Deathmatch of CTF, maakt niet uit; er worden er uiteindelijk maar een sutk of 8, 9 weergegeven na 100%).
Het tweede probleem is grafisch: als ik het spel speel, spring ik steeds om de twee seconde een stukje terug in het level, heel irritant en niet te spelen.

Ik heb deze kaart net, maar vraag me af waar ik voor deze kaart ook de beste drivers vnadaan kan halen. Ik ben niet zo'n ontzettende kei in grafische kaarten dus please, help me. Bvd, thx.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb dezelfde kaart als jij hebt, maar geen enkel probleem met UT.
probeer eens UT te herinstalleren en kijk of ie dan hetzelfde doet.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

éh, wat voor chipset heeft de kaart :?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-11 14:22
Op woensdag 26 december 2001 00:58 schreef Soccubus het volgende:
éh, wat voor chipset heeft de kaart :?
geforce 2 mx-400

En misschien dat een format c: met daarna de nieuwste drivers een oplossing biet?

Verwijderd

Waarom veranderd , die Radeon was een pak sneller ...

• White Dust

White Dust

Kijk es op [topic=358895] ;)

Verwijderd

Topicstarter
Die Radeon is inderdaad fijner en sneller, maar ik heb een pc erbij, vandaar nog een extra kaart erbij. Het budget heeft ervoor gezorgd dat deze het maar moest worden :)

Maar volgens mij heb ik al een idee... ik heb wat nieuwere nvidia drivers installed en m'n scherm is ook ineens frisser en fruitiger. Daarna werkte m'n desk.cpl niet meer en heb in de registry volgens wat M$-aanwijzingen een regkey verwijderd en ga het nu testen... aufwienersnitzel.

Verwijderd

Topicstarter
Alright, het enige probleem is nu nog dat UT niet echt lekker loopt. De servers worden nu wel goed binnengehaald (was een sukkelig patch-probleem, dah) maar heb nu nog steeds schokkerige control-shitjes. Onder 'schokkerige control-shitjes' versta ik dan dat het sturen erg schokkerige gaat en het gebeurd vaak dat ik twee stappen in het level achteruit stap, of dat ik ineens tegen een muur sta te kijken e.d. Zwaar irritant. Ik heb nu van www.nvidia.nl de latest video drivers geinstalleerd en draai trouwens w2k, met die Abit Siluro T400 64 Mb. Diverse resoluties geprobeerd en ook onder 16 bit of 32 bit geeft UT hetzelfde probleem. Server ping is ook verschillend; varieerend van 4 tot 100 ongeveer. Iemand dit ooit gezien?
UT heeft dus wel goed gedraaid met die Radeon, ook onder W2k.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:58

Phydomir

Dennis

Op woensdag 26 december 2001 01:57 schreef Dumtrala het volgende:
Alright, het enige probleem is nu nog dat UT niet echt lekker loopt. De servers worden nu wel goed binnengehaald (was een sukkelig patch-probleem, dah) maar heb nu nog steeds schokkerige control-shitjes. Onder 'schokkerige control-shitjes' versta ik dan dat het sturen erg schokkerige gaat en het gebeurd vaak dat ik twee stappen in het level achteruit stap, of dat ik ineens tegen een muur sta te kijken e.d. Zwaar irritant. Ik heb nu van www.nvidia.nl de latest video drivers geinstalleerd en draai trouwens w2k, met die Abit Siluro T400 64 Mb. Diverse resoluties geprobeerd en ook onder 16 bit of 32 bit geeft UT hetzelfde probleem. Server ping is ook verschillend; varieerend van 4 tot 100 ongeveer. Iemand dit ooit gezien?
UT heeft dus wel goed gedraaid met die Radeon, ook onder W2k.
Is dit online of gewoon single player. Als het nml. online is lijkt me dit een duidelijk geval van lag....

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Klinkt meer als lag ja.
Krijg je ook zo'n rood connection interrupted icon te zien aan de rechterkant?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Sommige spellen kijken naar de videokaart die je hebt tijdens de installatie. ALs je je VGA kaart veranderd als ie al geinstalleerd is dan denkt ie nog steeds dat je dat je de ouwe kaart gebruikt.

Duz reinstall is een aangeraden.

dikzak

Verwijderd

Gforce kaarten moeten onder UT aangestuurd worden via OpenGl. Die D3D in UT is klote, UT is een Glidespel, draait vandaar ook bijzonder goed op een Voodoo3, wat toch een gedateerd kaartje is. Draai UT patch 4.36 en dan OpenGl modus, dan haal je fatsoenlijk FPS (rond de 90 gemiddeld ofzo)

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11 15:14

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vind ik ook. Voodoo's moeten op Glide en GeForce kaarten juist op OpenGL. Direct 3D in Unreal Tournament is zwaar bagger, ook op m'n voodoo5

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• White Dust

White Dust

Op woensdag 26 december 2001 14:06 schreef Voodoo_man het volgende:
Vind ik ook. Voodoo's moeten op Glide en GeForce kaarten juist op OpenGL. Direct 3D in Unreal Tournament is zwaar bagger, ook op m'n voodoo5
Je bent één vergeten, Savage moet op MeTaL :9~ :P

Verwijderd

Topicstarter
Alrigth, ik ga het 1 en ander proberen.

• RUXperienced
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06-2024
Dat hele verhaal dat Direct3D onder UT bagger is, valt wel mee. Het gold absoluut voor Unreal, maar met de laatste patch maakt het echt niet meer uit (tenminste niet bij mijn GeForce 2MX).
Dus gewoon de laatste drivers voor je vidkaart installeren en voor je UT opstart de unrealtournament.ini (in je UT\System directory) weggooien. Is het probleem er dan nog, dan zal ik toch eens kijken of iets anders niet voor de problemen zorgt

Verwijderd

D3D draait bij mij alles van slecht hoor :?

Welliswaar draait hij met OpenGL net iets hoger in de FPS maar ik vind D3D toch lekkerder spelen.........

Zie sig. voor specs
Pagina: 1