Toon posts:

[php] Bestand openen ?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zullen me wel een zeikerd vinden maar ik word er zo langzamerhand ook moe van.

Ik ben bezig met het proberen opzetten van een php portal site op een mysql database.

Nu staat er steeds in de beschrijving van PHPnuke,DCPportal dat ik na de kopierslag naar de server een bepaald ***.php bestand moet openen in mijn browser om verder te kunnen gaan met configureren van de portal. (Bijv. setup.php)

Echter wanneer ik dit doe dan krijg ik steeds de melding of ik dit bestand wil uitvoeren vanaf die lokatie of wil opslaan. Echter, kan ik deze met geen mogelijkheid openen in mijn browser......

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ? 'k wordt er een beetje sjachie van.....

Verwijderd

dan open je of een bestand welke de browser niet kan parsen, of de browser krijgt de instructie (header) het bestand aan te beiden voor download..

Dus, source bekijken en hier bv. aanbieden..

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik kan hier nog inkomen dat bijv. mijn browser om de een of andere reden geen php bestandje kan parsen.
Maar hoe zou ik dit dan kunnen oplossen ?

Ik heb het namelijk met meerdere php bestanden....niet 1 specifiek.

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 00:25 schreef Kuiter het volgende:
Ok, ik kan hier nog inkomen dat bijv. mijn browser om de een of andere reden geen php bestandje kan parsen.
Je browser parsed ook geen php, php dient serverside geparsed te worden waarna het gewoon html uit kakt naar je browser.
Maar hoe zou ik dit dan kunnen oplossen ?
Zorg dat php op de server geinstaleerd+configureerd is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin zo langzamerhand te vermoeden dat mijn Mysql servertje geen PHP ondersteunt. En dit terwijl hij WEL bij Vuurwerk draait en ik PHP in mijn pakket heb.

Of moet ik zelf nog met 1 of andere commando PHP "aanzetten" ?

Zo ja,....hoe ?

Verwijderd

Euh, zoals ik het hoor zou er misschien iets mis kunnen zijn met de MIME-types op de server. Check eens of er een juiste entry voor PHP instaat zou ik zeggen.
Bij twijfel op php.net nazoeken wat de juiste instellingen zijn voor jouw type server.

Verwijderd

Kijk hier ff.

http://www.vuurwerk.nl/vuurwerk/frontoffice/scripts_content.jsp?show=PHP%20scripts

Ik snap er ook weinig van.
Maar voor zover ik eruit kan halen moeten de bestanden
gewoon als *.html opgeslagen worden. en in de index.html
moet je met een bepaalde code aangeven welke bestanden
als php aangeroepen moeten worden.
:?

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik het lees zou je dan voor elk bestand dat je wilt aanroepen in het index bestandje moeten aangeven dat dit als volgt moet afgehandeld moet worden.

attributes=serveall

file=bestand.html
cgi-handler=/usr/local/wn/bin/php4.cgi

file=bestand2.html
cgi-handler=/usr/local/wn/bin/php4.cgi

Dit lijkt me erg omslachtig......zou er geen snellere oplossing zijn ?

Verwijderd

mis. een domme haal, maar je opent dat php bestand toch vanaf de server he, niet locaal he?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het setup.php bestand staat inderdaad op de vuurwerk-server....

Echter, vind ik het nogal omslachtig bij Vuurwerk, je moet elk bestand dat je wilt parsen door de server aangeven in de index (daarna een index.cache genereren)

En wil je dit niet steeds voor 1 bestand aangeven dan kan je bijv. dit aangeven

default-cgi-handler=/usr/local/wn/bin/php3.cgi
attributes=serveall

zodat ELK bestand geparsed wordt. Echter worden dan de jpg / class etc. ook meegenomen en dus niet goed weergegeven op de website.

'k Dacht dat het allemaal wat makkelijker zou moeten kunnen bij Vuurwerk.....

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 17:41
Op woensdag 26 december 2001 13:21 schreef Kuiter het volgende:
'k Dacht dat het allemaal wat makkelijker zou moeten kunnen bij Vuurwerk.....
Dat is nou hét probleem bij vuurwerk hosting.... de index en index.cache bestanden.... (WN dus....)
Pagina: 1