Toon posts:

Vreemd voltage voor xp ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een amd 1700xp en een asus a7v266 bios rev 1003.
Ik kan het voltage van mijn cpu niet lager instellen als 1,825 volt, en ik ben van mening dat de xp cpu 1,75v nodig heeft voor de vcore. De cpu wordt dan ook erg warm (65 graden). En dit met een goede cooler, coolpasta, en het roze stickertje verwijderd.

Iemand suggesties ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nagedacht om het eventueel te jumperen maar dan kan ik de ratio niet juist instellen wat 11x moet zijn want is is namelijk maximaal 10,5

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
ook al krijg je em op 1,75 dan denk ik dat ongeveer 2 graden scheelt tov 1,82v en dan zit je nog in de 60 graden wat best warm is.

maar 1,75v is standaart ja.
En wat versta je onder een goede koeler?

Verwijderd

Topicstarter
Maar denk je dat dit schadelijk voor de cpu is ? een te hoog voltage ?

• salvador4
Op woensdag 26 december 2001 00:00 schreef yardcure het volgende:
Maar denk je dat dit schadelijk voor de cpu is ? een te hoog voltage ?
absoluut niet ik draai zelf al een lange tijd 2,05v

tot 1,85v kan helemaal geen kwaad zolang de temperatuur niet nog hoger word. (maximale op je mobo is toch maar 1,85v)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 00:01 schreef salvador4 het volgende:

[..]

absoluut niet ik draai zelf al een lange tijd 2,05v
Wat is het nut hiervan ? aangezien dit meer warmte ontwikkeling veroorzaakt ?

• salvador4
Op woensdag 26 december 2001 00:03 schreef yardcure het volgende:

[..]

dat je een _stuk_ hoger kan overklokken ten opzichte van 1,75v omdat je cpu gewoon meer voltage krijgt en dus harder kan werken. van warmte heb ik geen last, ik draai stressed zo rond de 40 graden op 2.05v en 1700+ mhz.

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 00:03 schreef yardcure het volgende:

[..]

kijk naar z'n sig. :

amd xp 1700+ @ 1755 mhz

:)

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik vragfen wat voor cooling je gebruikt ? (*cooler)

• salvador4
owja over die 65 graden van je, dit haal je zeker uit asus probe of je bios? daar mag je rustig 5 tot 10 graden van af halen omdat die metingen van asus probe nou niet echt noukeurig te noemen zijn. (temp sensor zit onder je socket ipv onder je cpu en asus probe wil dat compenseren door er maar een aantal graden bij op te tellen)

[edit]
ik heb een alpha 8045 heatsink icm met een delta hp80 die op 7v goed te harden is. dan komen de temperaturen soms boven de 40 graden. op 12v dan zit ik rond de 38 stressed maar te veel kabaal om altijd achter te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is inderdaad een asus bord en metingen met pcprobe, ik heb weleens meer gehoord dat dat niet zo nauwkeurig is maar als ik me hand op het coolblok legt dan voelt die wel warm aan als ik een cijfer moest geven tussen 1 en 10 dan zou dat een 8 zijn

• salvador4
wat voor koeler heb je nou?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 00:11 schreef salvador4 het volgende:
wat voor koeler heb je nou?
Een Globalwin (zwaarste)12 volt connectie (veel lawaai)6800 toeren met artic silver pasta(zo dun mogelijk) en 4system fans 2 zuigen 2 blazen

• salvador4
Op woensdag 26 december 2001 00:14 schreef yardcure het volgende:

[..]

Een Globalwin (zwaarste)12 volt connectie (veel lawaai)6800 toeren met artic silver pasta(zo dun mogelijk) en 4system fans 2 zuigen 2 blazen
dan mag je er idd van uit gaan dat je betere temperaturen haalt. Je zal het vast al eens geprobeert hebben, maar haal em er nog eens af en zet em er nog eens op. over het zo dun mogelijk aan brengen van arctic silver kan ik kort zijn; ik gebruik altijd zo weinig dat ik de tekst op de core van de cpu nog kan lezen.

aan de andere kant; als je zegt dat de sink aardig warm aan voelt dan doet ie dus wel z'n werk..

over het jumperen; ik heb ook een a7v gehad en kon deze jumperen tot 12,5 multiplier en 1,85v. werkte perfect. toevallig niet vergeten de jumperfree mode uit te schakelen :?

Verwijderd

Topicstarter
Laten we dat maar hopen, het systeem is in ieder geval stabiel en crasht zelden (windows xp) Toch ben ik van plan het zooitje meer te gaan coolen )beter)

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 10:34
Ja inderdaad dit heb ik dus ook, ik kan ook mn voltage niet lager instellen dan 1.8v Maar gelukkig heb ik wel wat minder last van de warmte. Hij wordt momenteel niet warmer als 55graden @1644Mhz B-)
Als er nog iemand is met suggesties, ik hoor ze graag
aangezien ik net begonnen ben aan mn eerste AMD (na 7jaar intel)
Pagina: 1