Toon posts:

Een half-life map in 3D Studio Max krijgen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
lo...

ik ben bezig met een flash intro voor een TFC clan =P En nu zou ik graag de home-map laten zien in het intro... En er dan dus doorheen vliegen met een camera in 3dsmax...

Maar ik krijg de *.bsp maar niet in een 3dsmax formaat ;(
Ik krijg hem wel in *.map maar veel verder dan dat kom ik niet...
Ik zoek me al twee dagen rot op internet, via google, forums, nieuws groepen en GoT... maar ik kom niet verder dan een converter van bsp naar map...

Ik hoop dat iemand hier op GoT me uit de brand kan helpen :P
Alvast bedankt...

MaSsiE :9

edit:

ik heb hem hier geplaatst omdat het niet bij spelletjes hoort... en omdat ik denk dat als er iemand ervaring mee heeft hij/zij dat dan voor grafische doeleinden gebruikt zal hebben... en aangezien dat ook mijn doel is, dacht ik zelf dat ie hier wel thuis hoorde :9

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
*hips* Kijk s in max bij t import-lijstje.. )hoe heet dat ook alweer( *hips*

misschine dat je *hips* 1 van die formaaten kan inporten ofzo *hips*

Goedluck.. & Mery Xmas *hips*

EDIT: sorry, beetje .. *hips* ..laat maar.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Welke bestands formaten kun je allemaal exporteren vanuit de verschillende HL editors? Misschien zit daar iets bruikbaars tussen...

de betaler vervuilt

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:27
.map en .bsp kun je niet importen in 3dmax zover ik weet, je kunt beter het deel gewoon overmaken in 3dmax met hogere kwaliteit ofzow

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Kijk eens of het tooltje waarmee je de map maakt kan exporten naar een bestandsformaat wat 3dmax aankan.

Verwijderd

Ik wil niet lullig doen.. maar als je een animatie van die lengte gaat plaatsen in je flash intro.. dan wordt het veel 'te zwaar' zeg maar voor de client-browser.. een klein stukje kan wel.. :) succes met je project!

T

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 11:06 schreef Tekenpotlood het volgende:
Ik wil niet lullig doen.. maar als je een animatie van die lengte gaat plaatsen in je flash intro.. dan wordt het veel 'te zwaar' zeg maar voor de client-browser.. een klein stukje kan wel.. :) succes met je project!

T
Ik ga hem naar flash exporten doormiddel van Swift 3d... En dan alleen het wireframe... dan word de animatie in ieder geval niet zo heel groot =P

En ik heb nog verder gezocht naar een oplossing maar nogsteeds niks gevonden...

De extensies die 3DS kan openen/importen zijn:
*.max *.3ds *.prj *.ai *.dwg *.dxf *.ige *.igs *.iges *.shp *.stl *.wrl *.wrz

De extensies waarin ik de *.bsp file kan krijgen zijn:
*.bsp *.map

Als *.map editor is er WorldCraft, en die kan alleen saven naar BSP of MAP (Naar mijn weten)...

Ik hoop nogsteeds op de gouden tip =P want ik ben er nog niet uit...

Alvast bedankt :9

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55
ik weet niet hoe het met worldcraft zit maar met UnrealEd kun je ook brushes exporteren..

dus dan zou ik alle brushes selecteren, of 1 grote brush ervan maken en dan exporteren

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Probeer s anders te klooien met gMax (product van Discreet en gratis te downen)

Misschien dat dat uitkomst biedt? :?

Merry X-Mas iig :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 19:49 schreef Scipionyx het volgende:
Probeer s anders te klooien met gMax (product van Discreet en gratis te downen)

Misschien dat dat uitkomst biedt? :?

Merry X-Mas iig :)
Kheb het gedownload en geregistreerd... maar ik kan niks importen ? de optie import is grijskleurig (wat betekend dat je dat niet kan kiezen)... Kan ik hier wat aan doen ? Want nu weet ik dus nog nie wat voor formaten gmax kan importen...

Alvast bedankt... MaSsiE :9

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
De .BSP bestanden zijn absoluut NIET compatible met enig 3D pakket waarmee je "gewone" graphics maakt. Wat je kan proberen is om de .BSP te converteren en te openen in worldCraft (het halfLife level edit programma) maar daar krijg je nog geen filmpie mee. Wat je nog kan doen is in het spel zelf je "vogelvlucht" opnemen in een demo (zie quake console commands) in TFC zelf en daarvan proberen een werkbare film te maken. Dat kan je dan lekker op een regenachtige zondagMiddag gaan zitten tracen frame voor frame... niet echt een optie dus...

Faken?

Kan je het lvl niet nabouwen in iets van swift3D of zo iets dergelijks? nabouwen of tekenen lijkt me de enige optie.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

uhm... toen ik nog klooide met worldcraft was er een tooltje, plugin voor Max waarmee je dit kon, ik geloof dat ik hem van halflife planet had en dan een of andere SDK kit, maar ik heb net gezocht en kon hem niet meer vinden :(

Stoer; Marduq

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55
als je nou screenshots neemt en die naar elkaar laat Faden, lijkt me ook wel een geinig effectje....

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer iets gevonden...

De map die ik wil converten bestaat bijna hetzelfde voor Quake3. Dus ik heb die map gedownload en ik heb een (Quake3) BSP --> Nebula Converter gevonden... Maar ik krijg het niet aan de praat vanwege een raar probleem met een dll file... Ik heb de file wel, maar het lukt niet op de een of andere manier. Dus ik hoopte dat iemand hier het zou willen proberen ?

Ik heb een zip file geupload waar de converter en de map allebij inzitten...

Download Hier

Alvast heel hartelijk bedankt...
Ik weet overigens nog niet of ik iets kan met een nebula bestand, maar ik ben in ieder geval weer wat opties rijker :)

Groetjes Harry...

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand het willen proberen ?

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:27
hoe heet die q3 map :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 16:22 schreef bolleh het volgende:
hoe heet die q3 map :?