Draadloos kabel tv

Pagina: 1
Acties:

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Topicstarter
Is het mogelijk om een draadloze verbinding te maken tussen mijn coaxkastje en een tv (staat in een andere kamer in mijn huis)? Ik heb al op internet rondgekeken, maar ik kom alleen producten zoals Marmitek tegen. Deze zender/ontvanger-dingen worden dus aan een video/dvd/o.i.d. gekoppeld en sturen maar 1 kanaal door.
Het product dat ik zoek moet dus een vrij grote bandbreedte hebben om alle signalen door te kunnen sturen. Iets wat mij bijna onmogelijk lijkt. (of je moet een compleet zenderpark bouwen).
Ik hoorde echter 2night van iemand dat zoiets wel bestaat. Kan iemand bevestigen dat dit zo is, en zoja : waar kan ik het vinden/hoeveel kost het?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

je kan ook een video in je meterkast donderen en dan met zo'n Marmitek werken, maarja ook niet echt dé oplossing.

Ze kunnen namelijk ook het signaal van je afstandsbediening doorsturen, dus dan moet je zappen in de meterkast, maar dan zit je dus wel allemaal naar hetzelfde kanaal te kijken :D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 23:44 schreef dreeke het volgende:
je kan ook een video in je meterkast donderen en dan met zo'n Marmitek werken, maarja ook niet echt dé oplossing.

Ze kunnen namelijk ook het signaal van je afstandsbediening doorsturen, dus dan moet je zappen in de meterkast, maar dan zit je dus wel allemaal naar hetzelfde kanaal te kijken :D
Dit is iets waar ik aan heb ged8, er zijn namelijk van die zender/ontvangers die behalve het video&audio signaal ook het IR-signaal van de afstandbediening doorsturen. Dus dan hoef je niet verplicht naar hetzelfde kanaal te kijken :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 25 december 2001 23:50 schreef CV_SmileY het volgende:

[..]

Dit is iets waar ik aan heb ged8, er zijn namelijk van die zender/ontvangers die behalve het video&audio signaal ook het IR-signaal van de afstandbediening doorsturen. Dus dan hoef je niet verplicht naar hetzelfde kanaal te kijken :)
wel als die video voor de eventuele splitter staat... hij stuurt maar 1 kanaal weg via de scart, dus je hebt weinig keus

Het lijkt me niet echt een geweldige oplossing...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je moet een professionele kabelversterker nemen die in grote huisinstallaties (flat etc) worden gebruikt. Op de uitgang een antenner en je kan door het hele huis ook kabel kijken.

Met goede kabelversterkers is in de open lucht zelfs een 100 meter mogelijk.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Waarom trek je niet gewoon een coaxkabeltje naar die tv? Dat is gegarandeerd (veel) goedkoper en zoveel moeite zal het nou ook weer niet zijn.

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 14:50 schreef Sinclair het volgende:
Je moet een professionele kabelversterker nemen die in grote huisinstallaties (flat etc) worden gebruikt. Op de uitgang een antenner en je kan door het hele huis ook kabel kijken.

Met goede kabelversterkers is in de open lucht zelfs een 100 meter mogelijk.
Heb toch moeite om te geloven dat dat werkt.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 13:01
Op donderdag 27 december 2001 12:52 schreef B-Top het volgende:

[..]

Heb toch moeite om te geloven dat dat werkt.
ik ook.
Je hebt voor elk kanaal iig een eigen antenne nodig of een breedband antenne die op elke freq dat ie uitzend goed getuned is ivm storing en het opblazen van de eindtrap en etc bla bla bla bla

Soms weet ik het ook niet meer.........

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
nou het bestaat iig en zelf trust maakt het :D dus... helaas zelf nog geen ervaring. Vorr infraroof zijn er btw ook gewoon zendertjes te koop f 99 bij de kijkshop ;) d8 dat ze daar ook de video zender hebben

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 20:57 schreef ernst het volgende:
nou het bestaat iig en zelf trust maakt het :D dus... helaas zelf nog geen ervaring. Vorr infraroof zijn er btw ook gewoon zendertjes te koop f 99 bij de kijkshop ;) d8 dat ze daar ook de video zender hebben
volgens mij is dat zo'n marmitek geval

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Ik heb die marmitek met ab. Deze is gewoon te gebruiken icm dat marmitek geval. Maar je kan toch maar naar één zender tegelijk kijken of mis ik iets?
Pagina: 1