Ervaringen LAME 3.90 Final

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Voor mijn gevoel klinkt alles zo "flat". Ik heb van de week een CD van Within Temptation geript waarvan die vrouw nogal hoog kan zingen, en ik hoor gewoon dat ie afgevlakt is :(

20*350ZO45°

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

dat kan je instellen toch, of dat ie tonen boven bepaalde frequenties af moet kappen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 23:20 schreef dreeke het volgende:
dat kan je instellen toch, of dat ie tonen boven bepaalde frequenties af moet kappen
Ik zou het niet weten, ik rip altyd met EAC en LAME, ik heb nog nooit een CD kunnen onderscheiden van een MP3, maar bij deze MP3's is het werkelijk verschrikkelijk, echt niet normaal. Als ik morgen tijd heb zal ik een stukje MP3 knippen (seconde of 5-10) en dan horen jullie het zelf. LAME 3.88 beta liet ook nog afkappingen horen maar iig minder dan 3.90.

20*350ZO45°

• dreeke

dreeke

outdated icon

hmm ik heb een 2CD van Goldfrapp die ook met LAME 3.90 is ge-encode, maar die klinkt toch wel gewoon goed.
Terwijl ik meestal snel zeur over de kwaliteit van een gedownload mp3tje

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden. Toen ik met CoolEdit een stukje voor hier wilde knippen, kon ik de "afkappingen" helemaal niet meer vinden. Toen nog eventjes geprobeerd met MediaPlayer. Het blijkt dus gewoon aan Winamp te liggen :( Zojuist nog eventjes 2.78c geprobeerd, maar dat hielp ook niet.

Iemand een alternatieve player :?

20*350ZO45°

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 23:03 schreef RDK_NL het volgende:
Voor mijn gevoel klinkt alles zo "flat". Ik heb van de week een CD van Within Temptation geript waarvan die vrouw nogal hoog kan zingen, en ik hoor gewoon dat ie afgevlakt is :(
LOL

maareh, misschien gewoon een andere decoder voor winamp installen?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• dreeke

dreeke

outdated icon

Je hebt toch niet je Equalizer aanstaan? ;)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 12:18 schreef dreeke het volgende:
Je hebt toch niet je Equalizer aanstaan? ;)
Ik denk dat je me nu een hele harde doodschop mag geven :( Oh Oh Oh, wat ben ik een l#l |:(

20*350ZO45°

• dreeke

dreeke

outdated icon

:D :D :D :D :D :D

• flat
  • Niet online
hehehe LOL
ik had 't nog willen vragen, maarja 't leek me zo simpel dat ik dacht dat je daar wel naar gekeken zou hebben :D

--Roy Goodman

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41

olafhartong

Erm...

wahaha :D

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 12:44 schreef Flat© het volgende:
hehehe LOL
ik had 't nog willen vragen, maarja 't leek me zo simpel dat ik dacht dat je daar wel naar gekeken zou hebben :D
Dat is normaal ook het eerste wat ik doe als ik een MP3 raar vind klinken. Nu gewoon vergeten. Meestal zijn simpele dingen vaak wel de oplossing. Mobo met VIA chipset --> Via 4-in-1 drivers.

20*350ZO45°

Verwijderd

Mjah, ik hoor het verschil tussen 3.89 of 3.90 echt niet hoor. Of heb je soms een erg lage bitrate gepakt? Misschien als je met een erg lage bitrate ript dat er wel duidelijke verschillen tussen zitten, want des te hoger te bitrate des te minder het uitmaakt hoe goed het gecodeert word. Maargoed, ik pak gewoon maar de nieuwste versie. Zal vast wel een verbetering zijn :)

• flat
  • Niet online
't probleem is al lang opgelost, hij had z'n equalizer verkeerd staan

--Roy Goodman

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 21:10

Frits Flits

SOUND! Designer

Dus de 3.90 versie is goed? :)

specs

• flat
  • Niet online
vast wel... anders hadden ze 'm niet final gemaakt zou ik zeggen hè

--Roy Goodman

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

Ik heb al tijden de alpha's van lame 3.90 gebruikt, en ik heb eigenlijk weinig verschil gemerkt met de final :) Hij is gewoon perfect, alleen 'voelt' het wat lekkerder nu er geen alpha of beta meer staat ;)

Ik scrobbel ook audio

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Waarom trapt iedereen het topic waar ik mezelf zwaar voor l#l zet toch steeds weer omhoog :( :P :+

20*350ZO45°

Verwijderd

kick >:)

Verwijderd

Waarom trapt iedereen het topic waar ik mezelf zwaar voor l#l zet toch steeds weer omhoog
Omdat 't gewoon de mop van 't jaar is, nou ja, van vorig jaar dan maar nu ik 'm net tegenkwam via de search lig ik nog steeds in een deuk :9~ ;)

Maar ff een serieuze vraag. Ik gebruik EAC i.c.m. Lame. Maar wat ik ook probeer, ik kan de bitrate niet instellen als ik een MP3'tje wil maken van een Wave.
Wat ik ook instel, of 't nou 32 Kbps of 256 Kbps is maakt geen fuck uit voor de grootte van het uiteindelijke MP3 bestand. Tis altijd hetzelfde.

Hoe ga ik te werk?: Via de knop 'EAC' linksbovenin selecteer ik 'compression options' en dan het tabblaadje 'external compression'.
Zie m'n instellingen hier:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.appel1/sample.jpg

Om nu een Wave naar MP3 om te zetten klik ik bovenstaand tabblad weer weg en ga via 'Tools' naar 'compress Wavs' en de rest wijst zich vanzelf.
Maar nogmaals, of ik nou 32 kbps of 256 kbps instel maakt geen ruck uit in geluidskwaliteit van de file en de grootte ervan, oftewel, ik doe iets niet goed. :(
Hebben jullie een idee?

P.s. op het moment van encoderen zie ik duidelijk dat Lame dit doet via een dosboxje.

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Probeer handmatig even die instellingen die je daar ziet aan te passen. Dus in dat boxje met die "additional command line options" verander je die 128 in b.v. 192. Dan encode lame voortaan op 192. Ik encode nog altijd in DOS, maar met EAC kan het inderdaad een stuk makkelijker.

Verwijderd

Balen zeg, toen ik je berichtje las had ik direct de hoop
dat dit de oplossing zou zijn, helaas :(
Of ik nou '32' invul of '192' maakt nog steeds géén verschil. :'(
't lijkt me duidelijk één of andere communicatiestoring tussen EAC en Lame.
Ik heb zelfs ook geprobeerd om die complete regel te verwijderen, maar dan werkt ie helemaal niet meer.

Enne Richard (starter van deze topic); sorry dat ik 'm wéér omhoog moet kicken >:)

• JungleJim
  • Laatst online: 07:38
Vul het volgende eens in bij additional command line options:

--alt-preset standard %s %d

Bij parameter passing scheme kun je User Defined Encoder laten staan, bij Use file extension .mp3. Het bitrate veld maakt niet uit, dat wordt toch niet gebruikt, net zoals high of low quality. Die %s staat voor de naam van de wav file, %d staat voor de naam van de mp3 file.

Voor --alt-preset standard kun je natuurlijk ook een andere instelling nemen, bijv. --alt-preset 128 om een 128 kbps MP3tje te krijgen.

Bij mij werkt dit prima, met EAC 0.9 beta 3.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je gebruikt een preset bij de additional options. Die "override" de bitrate die je instelt. Wil je 192kbits dan moet je geen preset gebruiken of je moet overwegen een andere preset te gebruiken bijv extreme ofzo.

Verwijderd

zo heb ik um:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lodio/naamloos.jpg

• JungleJim
  • Laatst online: 07:38
Op dinsdag 26 maart 2002 18:30 schreef sampoo het volgende:
Je gebruikt een preset bij de additional options. Die "override" de bitrate die je instelt. Wil je 192kbits dan moet je geen preset gebruiken of je moet overwegen een andere preset te gebruiken bijv extreme ofzo.
Volgens mij gebeurt dat alleen als je iets anders dan User Defined Encoder hebt geselecteerd bij Parameter Passing Scheme.

Als je User Defined Encoder hebt geselecteerd, wordt de waarde die je bij bitrate kiest gebruikt om in het hoofdscherm van EAC de grootte van het gecomprimeerde bestand te tonen. De waarde wordt _niet_ doorgegeven aan de encoder.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 19:01 schreef JungleJim het volgende:

[..]

Volgens mij gebeurt dat alleen als je iets anders dan User Defined Encoder hebt geselecteerd bij Parameter Passing Scheme.

Als je User Defined Encoder hebt geselecteerd, wordt de waarde die je bij bitrate kiest gebruikt om in het hoofdscherm van EAC de grootte van het gecomprimeerde bestand te tonen. De waarde wordt _niet_ doorgegeven aan de encoder.
Als ik User Defined Encoder selecteer en ik verander niks aan de rest, dan doet ie ut helemaal niet meer.
Pagina: 1