hoe server koppelen aan meerdere verbindingen

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15
hej

'k vroeg me af, stel dat ik 2 verbindingen heb, laten we zeggen een @home en een adsl verbinding, en ik wil een server draaien.
Maar ik wil natuurlijk, dat als er 1 verbinding uitvalt, dat de server nogsteeds berijkbaar is via de andere verbinding. Maar dat wordt natuurlijk lastig, want dat is een ander IP...
Realtime de DNS wijzigen werkt denk ik niet, omdat dat meestal 24 uur duurt voordat dat overal doorgevoerd is ofzo ?
Hoe vang je dat dan REALTIME op ?

Een ander iets...hoe "verdeel" je de traffic load over de 2 verbindingen?
Als dat goed gebeurd, zou het evt. ookniet moeten uitmaken als 1 verbinding wegvalt....
Maar het probleem is en blijft denk ik, dat je 2 IP's hebt, en je kan toch geen 2 IP's in de DNS zetten ofzo :?

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 10:12
Maak even een accountje aan bij www.dhs.com daar kun je een gratis domein maken en software downloaden die je domein update, verder had je geloof ik een home domein functie, die linkt door naar een ander domein, op zich niet zo bijzonder maar je hebt de mogenlijkheid om een offline URL in te vullen dus je koppelt em dan aan je 1e IP, is die offline dan pakt ie je 2e IP omdat je die dan in de offline URL hebt gezet. Verder als je over 2 interfaces wilt hosten moet je bij je web server opgeven dat ie op het IP: 127.0.0.1 gaat hosten, hij host dan op je local host en daar komen alle requests op alle interface's op uit.

Grtz

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat hangt er vanaf.

Als ik mijn webserver aan 127.0.0.1 hang, doet ie het alleen op dat ip (en terecht, me dunkt). Als je hem gewoon aan alles hangt, komt het een stuk beter, ten minste, bij een fatsoenlijke server.

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Op dinsdag 25 december 2001 23:01 schreef Cutebritney het volgende:

----

Maar het probleem is en blijft denk ik, dat je 2 IP's hebt, en je kan toch geen 2 IP's in de DNS zetten ofzo :?
jaja, dat kan WEL, het heet een round-robin hierbij zet je 2(of meer) ip adressen onder 1 dns naam. Elke keer dat die naam word opgevraagt geeft de dns server het volgende adres in de round-robin, dit zorgt ervoor dat de clients die je server over dns benaderen enigzins gelijk verdeelt worden over je verbindingen.

Als je bv zoneedit gebruikt voor je dns dan heb je ook meteen de optie dat ze alle ips monitoren in je roundrobins en als er 1 down is word ie eruit gegooid. Als je je eigen dns servers ergens heb zullen er ook wel tooltjes voor zijn. Echt real time is het niet nou niet echt maar volgens mij zijn er niet veel andere opties. Network loadbalancing lijkt me niet mogelijk via 2 providers (niet zonder er flink wat voor te moeten lappen >:))

9worlds.net @ hattrick.org

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Roundrobin dns zal opzich wel werken, maar je loopt door de default route wel de kans dat je asynchrone routering krijgt. Een hoop providers filteren dat uit.

Loadbalancing met 2 lijnen bij verschillende providers levert niets anders op dan hoofdpijn.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:33

Kettrick

Rantmeister!

Op donderdag 27 december 2001 01:38 schreef little_soundman het volgende:
Loadbalancing met 2 lijnen bij verschillende providers levert niets anders op dan hoofdpijn.
idd.
Als je echt wil load balancen moet je voor 50K een cisco load balance doos kopen en bij een ISP neerhangen.

Verwijderd

Low budget oplossing:

2 domeinnamen :-) 2 IP adressen.

Verwijderd

.

Verwijderd

Maar ik wil natuurlijk, dat als er 1 verbinding uitvalt, dat de server nogsteeds berijkbaar is via de andere verbinding
afhankelijk van het OS van je server kun je dat met route instellen. Je geeft de snelste verbinding op als default route met de hoogste voorkeur en de 2e verbinding als default route met een lagere voorkeur. Valt nu de 1e verbinding weg dan pakt hij de 2e.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 09:22
Op vrijdag 28 december 2001 14:19 schreef hezik het volgende:

[..]

afhankelijk van het OS van je server kun je dat met route instellen. Je geeft de snelste verbinding op als default route met de hoogste voorkeur en de 2e verbinding als default route met een lagere voorkeur. Valt nu de 1e verbinding weg dan pakt hij de 2e.
Maar dan vraag ik me af of het waard is om 2 verbindingen te nemen. Dan kan je net zo goed een "gratis" 56K modem nemen en dan die gebruiken als internet een keer wegvalt. Of is het bij jou zo erg dat je elke dag een par uur geen internet hebt?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
vraag gelezen? > nee

het gaat om een webserver. is het dan erg dat je een paar uur geen internet hebt? ja
Op zaterdag 29 december 2001 17:32 schreef Racemol het volgende:

[..]

Maar dan vraag ik me af of het waard is om 2 verbindingen te nemen. Dan kan je net zo goed een "gratis" 56K modem nemen en dan die gebruiken als internet een keer wegvalt. Of is het bij jou zo erg dat je elke dag een par uur geen internet hebt?
Pagina: 1