geforce 2 MX temperatuur

Pagina: 1
Acties:

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11
ik zo'n geforce 2 MX kaartje maar en ik lees wel eens dat hij bij bepaalde iemanden 50 graden wordt maar hoe weet je dat er zit volgens mij geen temperatuur meter op of kan ik die een zelf maken ik heb de search al gebruikt enzo en aangezien dat dit geen linux probleem is zijn er geen HOTOWS en rtfm lijkt me ook niet van toepassing. :9

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
nou je kan een tempmeter (wat voor een dan ook) proberen, je hebt van die dingen met een NTC (tempmeter kleintje aan draadje) met een displaytje er aan vast, en zoeentje onder je heatsink (of erop) plakken.
Je kan ook gewoon voelen, als je je hand erop kan houden 10min. lang zonder brandplekken zit het wel goed :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
[forum=22] >> [forum=8].

• Vipertje
zou kunnen natuurlijk maar ik denk niet dat dat er pratisch is wel leuk gevonden natuurlijk

• Vipertje
:?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
en mx kan bijna niet te warm worden. creative bv en nog wat merken hebben op hun mx lijn niet eens een heatsink laat staan een fan op de chip zitten.

• Vipertje
is was eigenlijk van plan een blue orb erop te gaan zetten maar dat is niet nodig dan maar hoe kom ik nou achter die temp is daar software voor of moet het echt op die manier

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 31-07 19:51
wordt niet zo heet valt nog best mee om een geforce 2 mx goed te kunnen overclocken moet je een fan op je heatsink gaan zetten ik ging van max 185 mhz core naar max 212 mhz core :D

• Vipertje
ik heb trouwens een prophet II MX met een standaart heatsink maar dat winsten jullie natuurlijk al lang (dat van die heatsink dan)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zonder over te klokken word hij niet warm. In principe heeft hij nog geeneens een heatsink en fan nodig. Mijn Geforce2 MX is gewoon kaal, dus zonder heatsink en fan :)

They made me do it.

• Vipertje
ik heb nu 200 core zonder probleem en 191 ram

• DirtyHennessy
ik heb die geforce te lang (zit echt kut ram op 6 a 7 ns ofzo haal max 182 ram speed en dan gaat ie naar een paar uur artifacts vertonen (zal wel aan de temp in me kast liggen) . zal ff nieuwe case fans moeten aanschaffen papst het liefst maar die zijn duur :(

• Vipertje
helemaal geen heatsink lijkt me nou ook niet al te goed hij zit er niet voor niks op natuurlijk maar ik snap het al jij was bang dat hij kou zou vatten

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Met een MX-400 kom je nog veel hoger. Die van mij haalt 250MHz zonder problemen, alleen jammer dat nou net het geheugen de bottleneck is |:(

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 23:24 schreef martijnf het volgende:
helemaal geen heatsink lijkt me nou ook niet al te goed hij zit er niet voor niks op natuurlijk maar ik snap het al jij was bang dat hij kou zou vatten
Bij mij zat er standaard geen heatsink op :)

They made me do it.

• DirtyHennessy
Op dinsdag 25 december 2001 23:24 schreef VinnieM het volgende:
Met een MX-400 kom je nog veel hoger. Die van mij haalt 250MHz zonder problemen, alleen jammer dat nou net het geheugen de bottleneck is |:(
wat voor systeem heb je ik athlon 1400 die 53 graden wordt in de kast op zich is het al 43 graden dus wordt overclocken me moeilijk gemaakt :(

• Vipertje
kan ik wel op die snelheden door gaan of moet ik maar wat heatsinks op die ram gaan plakken als ik dat lees van jou dan is morgen mischien dood of over een paar weken

• Vipertje
een celeron 300

• Vipertje
30 graden ;)

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 23:00 schreef martijnf het volgende:
ik zo'n geforce 2 MX kaartje maar en ik lees wel eens dat hij bij bepaalde iemanden 50 graden wordt maar hoe weet je dat er zit volgens mij geen temperatuur meter op of kan ik die een zelf maken ik heb de search al gebruikt enzo en aangezien dat dit geen linux probleem is zijn er geen HOTOWS en rtfm lijkt me ook niet van toepassing. :9
nou als je een digidoc (of een andere temp sensor) hebt, en je plaatst dan een tempmeter op het koelblok (zonder actieve koeler)en het koelblok wordt dan 50 graden dan kun je het wel raden.
ik had het met mijn vorige geforce 2 mx van ASUS de V7100 en die stond op 220@210 >:)

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op dinsdag 25 december 2001 23:27 schreef koeskoesappelmoes het volgende:

[..]

wat voor systeem heb je ik athlon 1400 die 53 graden wordt in de kast op zich is het al 43 graden dus wordt overclocken me moeilijk gemaakt :(
Ik heb een Athlon 1333@1400, maar ik heb natuurlijk wel een fan op de heatsink van m'n MX-400 geplaatst. Maar zonder fan on ie ook al zeker op 220MHz.
Pagina: 1