Videograbprog voor Hauppauge WinTV Theater

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb al maanden een TV kaart gewild om video's van VHS op te nemen, en bij advies van een bekende heb ik een Hauppauge genomen omdat de Pinnacle een doodvonnis zou zijn voor mun PC config.

Maar bij die TV kaart zat dus geen grabprog bij ( nahjah, alleen still image ).

Ik zit nu al heeel de middag en avond te zoeken naar een goeie prog wat dus nogsteeds niet is gelukt. Ik heb wel een redelijk goeie gevonden (Snapstream PVS Lite 2.0), maar dat is een trial en er is op de "bekende" crack sites (nog) geen crack voor te vinden.

Bij andere progs die ik heb gevonden schokt heel de ge-grabde AVI/MPG en/of zit er geen geluidsgrabmogelijkheid bij.

Jammer genoeg kan ik niet aan de Pinnacle PCTV studio komen, die grabde namelijk best wel goed. Die zat namelijk bij mun PCTV die helaas kapot ging ;(

C:\>_

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 17:08

gpex

Pex voor intimi

VirtualDub is HET captureprogramma.

http://virtualdub.sourceforge.net/

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• Vinnie
  • Niet online
dat programma heb ik gebruikt en werkt vreemd genoeg niet echt geweldig :?

In Windows 98 crasht het hele programma als ik het probeer en in Windows 2000 werkt het wel maar dan krijg ik wazige effecten...

- geen geluid
- schokkende beelden
- video helemaal niet afspeelbaar

• Aziona
  • Laatst online: 11:53
Waarom gebruik je niet Cyberlink PowerVCR?
Ik heb een PCTV Rave maar deze k*t kaart werkt niet met dat programma. Bovendien is de grab resolutie niet zo hoog.
Stond laatst nog op het punt om zo'n Theatre te kopen maar wist niet zeker of ik die wel als volwaardig VCR kon gebruiken.
Ben dus zeer benieuwd wat jouw ervaringen zijn.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Vinnie
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 23:05 schreef Aziona het volgende:
Waarom gebruik je niet Cyberlink PowerVCR?
Ik heb een PCTV Rave maar deze k*t kaart werkt niet met dat programma. Bovendien is de grab resolutie niet zo hoog.
Stond laatst nog op het punt om zo'n Theatre te kopen maar wist niet zeker of ik die wel als volwaardig VCR kon gebruiken.
Ben dus zeer benieuwd wat jouw ervaringen zijn.
Hmmm ken ik niej, kzal uns ffkes zoekuh, iig bedankt! :)

Verwijderd

Hey Vinnie, mag ik een klein verzoekje doen? Wanneer je een goed programma gevonden hebt wil je dan een paar caps uploaden(indien mogelijk)?
Ik heb gister een topic geopend in dit forum over mijn (slechte)ervaringen met de Pinacle PCTV Pro.
De beeld kwaliteit was zwaar onder de maat wat ik ook deed, ben dus wel benieuwd hoe dat moeie kaartje van jou het doet :)

• Vinnie
  • Niet online
Ik zal het proberen :)

• gpex
  • Laatst online: 17-02 17:08

gpex

Pex voor intimi

Op dinsdag 25 december 2001 23:01 schreef vinnie_van_wham het volgende:
dat programma heb ik gebruikt en werkt vreemd genoeg niet echt geweldig :?

In Windows 98 crasht het hele programma als ik het probeer en in Windows 2000 werkt het wel maar dan krijg ik wazige effecten...

- geen geluid
- schokkende beelden
- video helemaal niet afspeelbaar
Dat het programma crasht zal waarschijnlijk meer met jouw installatie te maken hebben dan met VirtualDub.

Zeker de laatste versies zijn erg stabiel (1.4.7 en 1.4.8).

Je moet wel de nieuwste drivers van de TV-kaart gebruiken
(WDM 3.24 op de Hauppauge site.)

Dat je schokkende beelden krijgt komt omdat je in preview mode zit en niet in overlay mode. Maar blijf in preview mode (overlay mode toont geen mooi venster/driverprobleem) bij het opnemen loopt dit vanzelf weer goed.

Ik maak hier ook AVI rips mee met de Hauppauge WinTV Theater en de kwaliteit is zeer goed te noemen
(352 x 288 Uncompressed AVI gaat perfect = 7,5 MB/s).

Hoger dan 288 verticale beeldlijnen kunnen de drivers niet aan.

Misschien wel als je de driver op deze site gebruikt (ik moet dat zelf ook nog proberen):

http://www.iulab.com

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 23:24 schreef gpex het volgende:
Ik maak hier ook AVI rips mee met de Hauppauge WinTV Theater en de kwaliteit is zeer goed te noemen
Eh... Is dat de hoogste resolutie waar die Theater mee kan capturen? Mag hopen van niet want hij kost het dubele van m'n Pinacle PCTV Pro die het wel kan!
In virtual dub de overlay/preview uitzetten en capturen met die handel(niet dat het er mooi uitziet maar het is Pinacle...)

• Vinnie
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 23:24 schreef gpex het volgende:

Dat het programma crasht zal waarschijnlijk meer met jouw installatie te maken hebben dan met VirtualDub.

Zeker de laatste versies zijn erg stabiel (1.4.7 en 1.4.8).
1.4.7 :? ik heb compleet andere cijfers:

(Device manager) -> Hauppauge Win/TV 878/9 VFW Audio(of) Video Driver version: 3.6.18163.0
Je moet wel de nieuwste drivers van de TV-kaart gebruiken
(WDM 3.24 op de Hauppauge site.)
Toen ik de WDM drivers installeerde ( Windows 2000 ) pikte vdub mun kaart nog minder dan tevoren ;(
Dat je schokkende beelden krijgt komt omdat je in preview mode zit en niet in overlay mode. Maar blijf in preview mode (overlay mode toont geen mooi venster/driverprobleem) bij het opnemen loopt dit vanzelf weer goed.
Ok bedankt :)
Maar hoe zit het dan met de filesize limiet ? Ik gebruik btw NU FAT32 op de grabdrive (30GB disk), maar NTFS staat wel in gedachte.
Hoger dan 288 verticale beeldlijnen kunnen de drivers niet aan.
Da's minder :{
Misschien wel als je de driver op deze site gebruikt (ik moet dat zelf ook nog proberen):

http://www.iulab.com
Ik zal uns op de site kijken.

edit:

Bij die nieuwe drivers lullen ze over de Bt848, maar bij de originele Bt878 zover ik het begrijp. Gewoon negeren of die driver niet installen?

Heel erg bedankt, je posting heeft me een heel stuk geholpen :D

Pagina: 1