Toon posts:

turbo optie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
van een oud at 386 moederbordje kan ik de pinnetjes van de turboswitch niet meer vinden... is geen ramp op zich.. maar wilde graag ff weten wat de standaard waarde is maximale kloksnelheid of niet?... in bios kan ik niks vinden...

tnx...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ligt denk ik aan de processor. Kijk daar eens op en kijk wat daar op staat, dan kun je het wel zien.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 26 december 2001 00:40 schreef terw_dan het volgende:
ligt denk ik aan de processor. Kijk daar eens op en kijk wat daar op staat, dan kun je het wel zien.
ehmz... nee :P

De turbo switch kan je dus je cpu op halve snelheid mee zetten... maar zover ik weet moeten die pinnen dus wel verbonden zijn voor de goede snelheid... :{

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op woensdag 26 december 2001 00:43 schreef BrZ het volgende:

[..]

ehmz... nee :P

De turbo switch kan je dus je cpu op halve snelheid mee zetten... maar zover ik weet moeten die pinnen dus wel verbonden zijn voor de goede snelheid... :{
Wetend dat het knopje meestal was ingedrukt als de TURBO aanstond, betekend dat die verbonden was. Dus al er geen knopje meer aanzit, niet verbonden, geen TURBO denk ik :D

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 26 december 2001 00:49 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

Wetend dat het knopje meestal was ingedrukt als de TURBO aanstond, betekend dat die verbonden was. Dus al er geen knopje meer aanzit, niet verbonden, geen TURBO denk ik :D
Dat dacht ik dus ook al :D

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

probeer anders eens een jumper over de contacten te zetten (of was je die nou net kwijt >:) )
ff handleiding van het mobo zoeken misschien, hoewel ik je echt weinig hoop geef....

de betaler vervuilt

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op woensdag 26 december 2001 00:53 schreef BrZ het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook al :D
Dat word zoekuhhh :D Zit er niet zo'n rij pinnetjes op waar je je ledjes aansluit? Zat op een 286 van me iig wel.

Verwijderd

Topicstarter
sjah dat rijtje kan ik wel vinden maar het enige waar turbo staat is turbo led... en die heb ik dus niet nodig..
maar als ik me weer s verveel zoek ik wel eens verder ;)

tnx iig..!

Verwijderd

Ik weet mij nog te herinneren dat je met de toetscombinatie de turbo optie ook in en uit kon schakelen. Volgens mij was dit iets van CTRL+ALT+'+'
Pagina: 1