Toon posts:

Text based games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs de magie van text based games herontdekt.
Nu vroeg ik mij af: zijn er nog mensen die nog altijd vrolijk deze spellen spelen (welke zoal?)?
Just interested...

Verwijderd

text based games??? lees dan een boek...

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
Op dinsdag 25 december 2001 23:15 schreef 31482 het volgende:
text based games??? lees dan een boek...
Hij vraagt of iemand tekst based games speelt. Zo ja, zeg ja. Zo nee, reageer dan niet.

Nee ik speel het niet sorry >:)

[ Voor 2% gewijzigd door Ginz op 11-04-2018 10:11 ]

Steam

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nou, ik heb een jaar geleden ofzo mij nog eens in de wondere wereld van Humbug geworpen. Erg moeilijk, en zo ver kwam ik ook niet, maar wel een hele gave text-adventure. Het heerlijke is dat hij echt alles snapt - "put everything in the bin except for the banana" werkt gewoon, bijvoorbeeld. :) Het is shareware, dus als je het wil hebben kan je me ff mailen.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 23:22 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

Hij vraagt of iemand tekst based games speelt. Zo ja, zeg ja. Zo nee, reageer dan niet.

Nee ik speel het niet sorry >:)
s/Hij/Zij :)

En inderdaad, als ze zo'n beetje alles snappen dan is dat erg tof (net zoiets als tegen HAL praten, die snapt ook ongeveer alles).

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-02 20:08

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

een woord ZORK,
en ja affentoe wil ik me er nog wel aan wagen.
Maar of ik er ver mee kom?

Verwijderd

sorry, nee ik speel 't niet...

wat moet ik me eigenlijk precies voorstellen bij een text based game? (niet negatief bedoeld)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-02 20:08

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op dinsdag 25 december 2001 23:40 schreef 31482 het volgende:
sorry, nee ik speel 't niet...

wat moet ik me eigenlijk precies voorstellen bij een text based game? (niet negatief bedoeld)
het verhaal word verteld in text form.
en je interact via text met de game via 'steekwoorden'.

[ Voor 2% gewijzigd door Ginz op 11-04-2018 10:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, tja, text-based...
Een spel, compleet uit tekst. Je moet je zien te redden in een omgeving d.m.v. commands als : 'walk south' , 'use shower', 'pick up phone', enzovoorts. Hetgeen er om je heen gebeurt wordt allemaal beschreven. Het beste kun je er zelf eentje proberen :)

http://adamcadre.ac/games.html <=- daar staan enkele text based spellen.
9:05 is bijvoorbeeld wel grappig.

• pica
Op dinsdag 25 december 2001 23:32 schreef fo-cus het volgende:

[..]

s/Hij/Zij :)
Soz, maar ik ga niet bij iedereen in z'n(d'r ;) ) profiel kijken hoor :P .

Steam

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

het internet staat vol met MUD's (meestal text basad online RPG's) veelal gratis, even een MUD client ergens downen en je ben klaar, of je kun natuurlijk telnet gebruike maar dan heb je verder geen kleur ;)

• pica
Op woensdag 26 december 2001 00:20 schreef Soccubus het volgende:
het internet staat vol met MUD's (meestal text basad online RPG's) veelal gratis, even een MUD client ergens downen en je ben klaar, of je kun natuurlijk telnet gebruike maar dan heb je verder geen kleur ;)
Ik zag er 1 op gamepoint staan... maar dat is meer een RPG achtig iets als een adventure...

Steam

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

En inderdaad, als ze zo'n beetje alles snappen dan is dat erg tof (net zoiets als tegen HAL praten, die snapt ook ongeveer alles).
Tja, dan heb ik toch liever Humbug dan HAL - is ietsjes minder moorddadig. :) Wat een ultiem vage film is dat trouwens, 2001 - gisteren gekeken, vandaag maar eens een stuk van 20 pagina's met uitleg gaan lezen en nu snap ik ;m een beetje. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

ik had zoiets dat je detective bent en een moord onderzoekt, zie je ook veel fotos en kan je ook naar plaatsen rijden in een auto enzo egt leuk. werd aan het eind toen ik een grote massamoord had ontdekt en in een huis was waar dat ws met die lijken werd ik opgepakt door de fbi egt leuk.

Verwijderd

Topicstarter
Of neem nou Chip Nibble, 100% pure Nederlandse nostalgie op de MSX. Ongelofelijk zitten te stressen omdat je stappen bijna op zijn, en je die misdadigers niet te pakken kunt krijgen (wijl die je computers jatten), om vervolgens met een gestadige ruk de stekker uit het stopcontact te trekken.

...nog 20 stappen te gaan

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Op woensdag 26 december 2001 01:14 schreef R.T.B het volgende:
ik had zoiets dat je detective bent en een moord onderzoekt, zie je ook veel fotos en kan je ook naar plaatsen rijden in een auto enzo egt leuk. werd aan het eind toen ik een grote massamoord had ontdekt en in een huis was waar dat ws met die lijken werd ik opgepakt door de fbi egt leuk.
Khad ook iets dergelijk maar toch iets anders, het was een combi van text en graphics, éhm, het heete Where in the world is Carmen Santiago, geloof ik, heb ik erg veel gespeeld, over de hele wereld vliegen om een misdadiger op te pakken :P

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Discworld MUD, tijdje links laten liggen met pw's en drukke dingen, maar ga me er een dezer dagen weer op gooien.
Discworld is enorm lol :)
http://discworld.imaginary.com of .net voor meer info.

Verwijderd

starship titanic is wel een point en klik adventure, maar de vragen moet je wel zelf typen. Misschien een goeie combinatie?
Pagina: 1