[MOD] Jodenkoek Fan Tunnel Mod

Pagina: 1
Acties:

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03 10:48
De JFTM!

Wat je allemaal wel niet kan doen met een jodenkoek verpakking, 3 fans en wat plakband :P
Na deze mod ging mijn cpu koeler (een Chrome Orb) van 4800rpm naar 6000rpm en werd mijn cpu (Duron 800@1000) 11 graden koeler :D

Aanschouw:

Afbeeldingslocatie: http://servicez.org/~blurpje/jodenkoekfantunnel/1225195050.jpg
Afbeeldingslocatie: http://servicez.org/~blurpje/jodenkoekfantunnel/1225195114.jpg

Actiefoto:

Afbeeldingslocatie: http://servicez.org/~blurpje/jodenkoekfantunnel/1225195402.jpg

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://servicez.org/~blurpje/jodenkoekfantunnel/1225195739.jpg

De pics zijn met een webcam genomen, vandaar de brakheid ;)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
leuk verzonnen. maar ik neem aan dat die 27 graden is als je je pc net aan zet.

en je moet je case zo altijd open laten.

kan je niet beter ipv 3 fans er 1 goede instoppen en de rest een beetje verspreiden over je systeem. (intake outake)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 10:39

talin

ES-MA

hmmm gaaf gedaan .

vraag een subsidie aan voor het recycelen van afval ;)

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Origineel :P

• Redlum
  • Laatst online: 31-03 10:48
Op dinsdag 25 december 2001 22:31 schreef salvador4 het volgende:
kan je niet beter ipv 3 fans er 1 goede instoppen en de rest een beetje verspreiden over je systeem. (intake outake)
Waarschijnlijk wel, maar dit is leuker ;)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Euhm, ja efficient :o

• Epsilon
  • Laatst online: 11:36

Epsilon

zo vernaggel je wel COMPLEET die fan van de orb. Hier kan hij dus echt niet tegen. Nooit fans op elkaar zetten!! Alleen als er een radiator tussen zit mag je ze dicht op elkaar zetten.

• PsYgHo
  • Laatst online: 14-05 15:35
Op dinsdag 25 december 2001 23:21 schreef epsilon het volgende:
zo vernaggel je wel COMPLEET die fan van de orb. Hier kan hij dus echt niet tegen. Nooit fans op elkaar zetten!! Alleen als er een radiator tussen zit mag je ze dicht op elkaar zetten.
en dan ook nog eens dat de radiator er tussen zit, en noiit op mekaar!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

lol @ originele oplossing :)

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-03 14:54
ARGH zo laat je je CPU fan OVERTOEREN DRAAIEN!

zelfde als bij een auto, laat hem nooit te hoge toeren draaien anders is ie kaduuk, durf te wedden dat jou cpu fan binnen korte tijd compleet naar de klote gaat

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:45
binnenkort jodenkoek plastic van transparant naar matzwart mod.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Overtoeren draien.... So what, kogelgelagerd kan ie echt wel tegen hoor. En 2 fans op elkaar kan ook zonder probleem heb het ook een tijdje gehad.
Maar na wat geexperimenteer blijkt toch dat dit niet echt goed werkt. Je kan beter wat extra fans voor intake en een paar voor outtake gebruiken, werkt een stuk beter.
Als je ze een beetje mooi wegwerkt in je case kun je hem ook nog sluiten, wat weer minder lawaai en een betere aitflow betekent. (zie mijn casemod!)

Leuk idee, maar niet echt praktisch

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Op woensdag 26 december 2001 00:28 schreef LAAF het volgende:
En 2 fans op elkaar kan ook zonder probleem heb het ook een tijdje gehad.
Maar na wat geexperimenteer blijkt toch dat dit niet echt goed werkt.
Leuk idee, maar niet echt praktisch
idd fans stapelen heeft totaal GEEN nut ...

Repareren doe je zo.

• talin

talin

ES-MA

Op woensdag 26 december 2001 00:31 schreef Sine het volgende:

[..]

idd fans stapelen heeft totaal GEEN nut ...
niet helemaal mee eens !

als je de toevoer naar een fan goed maakt werkt et toch echt wel beter .

als je 1 fan hebt waarvan de fans zelf hun lucht moeten scheppen , of je zorgd voor een goede toevoer van lucht naar die fan , zou ie toch wel meer op moeten brengen.

het direct op elkaar stapelen van fans werkt niet goed maar als je er ruimte tussen laat moet et toch wel beter werken :?

( correct me if i'm wrong )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 16:54

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

He wel Enkhuizer jodekoeken denk...... ;)

Ja sorry voor het boers maar ben west-fries 8-)

Turn it off and on again.

Verwijderd

trouwens: smokey & the bandit rulez :P heb alle 3 de films gezien :P

maareuh.. ik vin het wel cool!! en niet zeuren gozers.. je moet er maar op komen!! ga zo door!

• talin

talin

ES-MA

Op woensdag 26 december 2001 01:32 schreef The_YellowDog het volgende:
trouwens: smokey & the bandit rulez :P heb alle 3 de films gezien :P

maareuh.. ik vin het wel cool!! en niet zeuren gozers.. je moet er maar op komen!! ga zo door!
:?

posts opkrikken ?

Verwijderd

Cool hoor.
Kan je ook een pic maken hoe je dat hebt gemonteerd want ik zie nu alleen die 2 koelers met die coole verpakking :)

Verwijderd

ey Grimlord, van wie is die jodenkoek verpakking ? :) ennu P.S. We hebben DigiCam, dus ik zal ff foto`s maken van onze voeding mod :) ingebouwd en al.

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 09:30 schreef Geforcy het volgende:
Cool hoor.
Kan je ook een pic maken hoe je dat hebt gemonteerd want ik zie nu alleen die 2 koelers met die coole verpakking :)
met plakband.. :)

edit: die bovenste 2 fans zijn van mij :)

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Op woensdag 26 december 2001 00:36 schreef talin het volgende:

[..]

niet helemaal mee eens !

als je de toevoer naar een fan goed maakt werkt et toch echt wel beter .

als je 1 fan hebt waarvan de fans zelf hun lucht moeten scheppen , of je zorgd voor een goede toevoer van lucht naar die fan , zou ie toch wel meer op moeten brengen.

het direct op elkaar stapelen van fans werkt niet goed maar als je er ruimte tussen laat moet et toch wel beter werken :?

( correct me if i'm wrong )
Je kan ook het straalmotor principe doen. Dus eerst een grote intake met een langzame (lage airflow) fan, dan een pijp die smaller is, met een iets snellere (grotere airflow) fan, en dan een hele smalle pijp met een snelle (hoge airflow) fan. Dan heb je een soort Pratt&Whitney Turbofan koeler :9~

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Op woensdag 26 december 2001 14:07 schreef DPC-Postman het volgende:

[..]

Je kan ook het straalmotor principe doen. Dus eerst een grote intake met een langzame (lage airflow) fan, dan een pijp die smaller is, met een iets snellere (grotere airflow) fan, en dan een hele smalle pijp met een snelle (hoge airflow) fan. Dan heb je een soort Pratt&Whitney Turbofan koeler :9~
En vervolgens 2 fan's nemen die ieder een tegengestelde draairichting (rechtsom, linksom) hebben en je heb het begin van een turboprop en alle kabaal die erbij hoort. lmao

Meh ...

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 14:40
Waar een pakje jodenkoek wel niet goed voor is :P

Waren ze lekker trouwens :? ;)

Verwijderd

damm hoe verzin je zoiets:?

Verwijderd

Zo'n fanduct achtig ding heb ik ook in elkaar geprutst, om een 80mm fan te combineren met een 60mm Alpha PEP66. Ik heb het met karton gedaan. Netjes uitgerekend hoe groot het stukje karton moest zijn, en het past perfect.
Heb nu een verhoging van 2cm op m'n heatsink, een rond 'buisje', dat aan de kant van de heatsink een diameter van 60mm en aan de kant van de fan een diameter dan 80mm heeft. Zo komt alle lucht uit de 80mm fan in de 60mm heatsink. Omdat het geheel nu wat hoger is, en daarom meer kracht op het mobo zet (groter moment) heb ik met 2 touwjes een verbinding tussen de koeler en een dwarsbalk van m'n kast gemaakt, om wat druk van het mobo af te nemen.
De koeler zelf was overigens al erg stevig. (karton en
plakband gebruikt)

• BrZ
  • Laatst online: 01:30

BrZ

Op woensdag 26 december 2001 00:36 schreef talin het volgende:
Klopt... komt omdat de lucht die uit een fan komt met een hoek van ongeveer 45 graden eruit komt... Dit is precies de verkeerde kan top voor de 2 fan...

Er zijn 3 manieren om dit op te lossen:
• ruimte tussen de fans, zodat de lucht wel recht de fan in gaat
• 2 fans die allebei een andere kant op draaien (dus linksom en rechtsom, maar die zijn moeilijk te vinden
• Fans die de lucht recht wegblazen, maar zover ik weet doen alleen de fans in de Delta FFB serie dat..

Maar fans stacken blijft niet nuttig...
Je zult nooit dubbele performance halen, wat wel lukt als je een grotere fanduct maakt en die fans naast elkaar zet.
En de lawaai van fans stacken blijft niet om aan te horen...
(ik heb als test es 2 Delta 80HP fans gestackt... ziekelijk geluid, en nauwelijks meer CFM...)

Verwijderd

zork: ze waren lekker ja :)

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Op woensdag 26 december 2001 14:14 schreef Twarp het volgende:

[..]

En vervolgens 2 fan's nemen die ieder een tegengestelde draairichting (rechtsom, linksom) hebben en je heb het begin van een turboprop en alle kabaal die erbij hoort. lmao
>:)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
leuk :)
Pagina: 1