Toon posts:

[EL] Winamp equalizer op HD-LED meter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn HD-LED Meter afgemaakt. Hij doet het prima, maar ik wil meer.

Dit is het schema dat ik heb gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://www.circuitsonline.f2s.com/circuits/computer%5Csch_03.gif

Nu wil ik dat de lampjes gaan bewegen op de maat van de muziek van WinAmp. Dit wil ik gaan doen door de aansluiting die je normaal aan de aansluiting van de HD-LED zet, koppelen aan een serieele poort.

Hoe pak ik dit aan??.....Bestaat er al software voor om dit zo te doen??

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
als je nou gewoon de uitgang van je geluidskaart gebruikt voor het ritme, dat lijkt me een stuk makkelijker dan een seriele poort

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tijdje geleden ook al gepost hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.jcaubo.cistron.nl/vumeter.jpg

en hier n filmpje : www.jcaubo.cistron.nl/vump3.avi (5 mb, divx4)

Dit ding heb ik samen met n vriend gebouwd. Het ding wordt aangestuurd via de serieele poort en telt 64 leds. Aangezien het nou vakantie is heb ik eindelijk tijd om de software af te coden. Deze dingen kun je er mee displayen als de software klaar is : vumeter (via winamp plug), disk read/write, tcp/upd read/write, cpu/mem usage. Als alles goed gaat zal je deze dingen kunnen displayen met verschillende modi, zoals knightrider mode (gaat sneller op en neer naarmate er meer usage is), vu mode en nog wat andere modi (suggesties zijn welkom :) )

Het schema komt ook wel n keer online...

mzzl, lone

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53
Op dinsdag 25 december 2001 23:09 schreef Lone Gunman het volgende:Dit ding heb ik samen met n vriend gebouwd. Het ding wordt aangestuurd via de serieele poort en telt 64 leds. Aangezien het nou vakantie is heb ik eindelijk tijd om de software af te coden. Deze dingen kun je er mee displayen als de software klaar is : vumeter (via winamp plug), disk read/write, tcp/upd read/write, cpu/mem usage. Als alles goed gaat zal je deze dingen kunnen displayen met verschillende modi, zoals knightrider mode (gaat sneller op en neer naarmate er meer usage is), vu mode en nog wat andere modi (suggesties zijn welkom :) )
Dat klinkt héél stoer..
Gat in de markt! :o

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Op dinsdag 25 december 2001 23:09 schreef Lone Gunman het volgende:
Tijdje geleden ook al gepost hier:

[afbeelding]

en hier n filmpje : www.jcaubo.cistron.nl/vump3.avi (5 mb, divx4)

Dit ding heb ik samen met n vriend gebouwd. Het ding wordt aangestuurd via de serieele poort en telt 64 leds. Aangezien het nou vakantie is heb ik eindelijk tijd om de software af te coden. Deze dingen kun je er mee displayen als de software klaar is : vumeter (via winamp plug), disk read/write, tcp/upd read/write, cpu/mem usage. Als alles goed gaat zal je deze dingen kunnen displayen met verschillende modi, zoals knightrider mode (gaat sneller op en neer naarmate er meer usage is), vu mode en nog wat andere modi (suggesties zijn welkom :) )

Het schema komt ook wel n keer online...

mzzl, lone
Dat ding is echt cewl man. Misschien nog leuk projectje voor in de vakantie

offtopic:
Wat is dat voor muziek op dat filmpie

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

strak man dat wil ik ook ( ik heb alleen geen zin om 64 ledjes in me kast te gaan maken )

Ik heb al een kerstboom beneden staan ;)

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
hmm zoiets als in da filmpje doet mijn versterker al :)

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
nr op dat filmpje is can't punish me van dom&roland d8 ik :)

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Pagina: 1