Als ik op mijn adaptec SCSI 29160, waar nu 2 Ultra 160 drivers op de LVD connector zitten, een Ultra 2 HD aansluit, zakt dan de snelheid van de 2 Ultra 160 schijven ook naar de 80 mb/sec of blijven die lekker op de 160 draaien?
Lange zin, maar weet iemand het antwoord?
De harde schijven nemen de snelheid aan van de traagste schijf dus ze gaan terug naar 80 mb/sec
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Er is geen enkele reden waarom, zolang beide schijven LVD-SCSI gebruiken, de snellere schijf zich zou gaan verlagen tot de snelheid van de langzamere schijf. De controller praat tegen elk device met de maximale snelheid die voor controller en device te behalen valt.
Dit was net zo met SE-SCSI, waarbij een Ultra-SCSI controller met een Ultra-SCSI device op Ultra-snelheden praatte, maar met een antiek SCSI-I-device op dezelfde bus SCSI-I.
De enige "breuk" in de up- en downwards-compatibiliteit krijg je als je een niet-LVD-device aansluit op een LVD-bus, dan gaat de hele bus naar SE terug, met de bijbehorende terugval in snelheid.
Dit was net zo met SE-SCSI, waarbij een Ultra-SCSI controller met een Ultra-SCSI device op Ultra-snelheden praatte, maar met een antiek SCSI-I-device op dezelfde bus SCSI-I.
De enige "breuk" in de up- en downwards-compatibiliteit krijg je als je een niet-LVD-device aansluit op een LVD-bus, dan gaat de hele bus naar SE terug, met de bijbehorende terugval in snelheid.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Verwijderd
Ik dacht op de site van Adaptec gelezen te hebben dat beide bussen zakken naar de snelheid van de traagste schijf. Of op de site van Maxtor...
Verwijderd
Specs van IDE gelezen zeker..Op dinsdag 25 december 2001 22:48 schreef Jamez_Joint het volgende:
Ik dacht op de site van Adaptec gelezen te hebben dat beide bussen zakken naar de snelheid van de traagste schijf. Of op de site van Maxtor...
Als je aan 1 scsi kabel devices hangt die op verschillende snelheden werken zullen die op hun maximale snelheid met de controller babbelen of op de maximale snelheid van de controller...
Er is echter een verschil ( is hierboven ook al uitgelegd ) LVD of niet
Ik heb zelf aan 1 50 Pins kabeltje een Plex cdrom hangen die op 20MB/s loopt, een Yamaha brander op 10 MB/s en een oude streamer op 5MB/s
Werken allemaal op hun eigen snelheid..
Verwijderd
moet ik jullie teleurstellen dat je kabel naar de laagste snelheid gaat .. ook bij LVD .. u160 gebruikt namelijk DT iets waar u2w niks van snapt... wat gebeurt er namelijk als een u160 disk met een u2w disk gaat praten ? de een op u160 en de ander op u2w ? zit trouwens ook een verschil in protocol
Volgens mij is dat weer afhankelijk van de disconnectie. Als de schijven niet mogen disconnecten zullen de schijven waarschijnlijk in inderdaad de langzaamste bussnelheid van de schijven aanhouden. Echter op het moment dat disconnectie wel mogelijk is, dan kunnen de schijven op volle snelheid werken.
Trucje die je zou kunnen toepassen is slechts de U2W schijf wel disconnectie toe te laten en de U160 niet. Op het moment dat een disconnected schijf wordt aangesproken kost dat effe tijd. Dat wil je dus niet voor frequent gebruikte schijven. Voor bij schijven kan het echter wel.
Ik heb dat zelf ook zo geregeld met de CDROM's van mij. De writer wil alleen op 5 (werkt ook met 10), de rest (DVD en CDROM) werken op Ultra SCSI (20 MB/s)..
Trucje die je zou kunnen toepassen is slechts de U2W schijf wel disconnectie toe te laten en de U160 niet. Op het moment dat een disconnected schijf wordt aangesproken kost dat effe tijd. Dat wil je dus niet voor frequent gebruikte schijven. Voor bij schijven kan het echter wel.
Ik heb dat zelf ook zo geregeld met de CDROM's van mij. De writer wil alleen op 5 (werkt ook met 10), de rest (DVD en CDROM) werken op Ultra SCSI (20 MB/s)..
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Verwijderd
reconnect/diconnect is puur voor het "delen" van de bus, zodat meerdere devices tegelijk bezig kunnen zijn , dit in combinatie met tagged command queing .
Er zitten toch wel twee connectoren op die kaart?
Gewoon de 160ers op 1 kabel en die andere schijf doormiddel van een verloopstuk op het tweede u3w kanaal!
Gewoon de 160ers op 1 kabel en die andere schijf doormiddel van een verloopstuk op het tweede u3w kanaal!
Gaat omlaag!
Heb zelf ook een Adaptec 29160. Op de U-160 controller moet je echt alleen U160-spullen hangen met de LVD-kabel.
Op de U2W-controller moet je de U2W-schijf hangen met een 68-pins SE-kabel.
Op dit kanaal kun je tevens alle andere (lees: oudere) apparatuur hangen. Dit kan door met converters (68-pins/50-pins) oudere apparatuur of bijv. je CD-ROM spelers aan te sluiten.
Moet wel in de juiste volgorde gebeuren en letten op juiste wijze van termination. Zo kun je ervoor zorgen dat alle hardware op de juiste snelheid kan worden geconfigureerd (in Adaptec-BIOS) en ook zal lopen. Dit is de juiste wijze volgens Adaptec.
Suc6
Zie evt. verder de uitleg op Adaptec.com: http://ask.adaptec.com/cgi-bin/adaptec_tic.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=6DReTO3g&p_lva=&p_refno=990428-000096&p_created=925342076&p_sp=cF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTIxMCZwX3NlYXJjaF90ZXh0PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPTMmcF9wcm9kX2x2bDE9MjgmcF9wcm9kX2x2bDI9fmFueX4mcF9jYXRfbHZsMT0yJnBfc29ydF9ieT1kZmx0JnBfcGFnZT0x&p_li=
Heb zelf ook een Adaptec 29160. Op de U-160 controller moet je echt alleen U160-spullen hangen met de LVD-kabel.
Op de U2W-controller moet je de U2W-schijf hangen met een 68-pins SE-kabel.
Op dit kanaal kun je tevens alle andere (lees: oudere) apparatuur hangen. Dit kan door met converters (68-pins/50-pins) oudere apparatuur of bijv. je CD-ROM spelers aan te sluiten.
Moet wel in de juiste volgorde gebeuren en letten op juiste wijze van termination. Zo kun je ervoor zorgen dat alle hardware op de juiste snelheid kan worden geconfigureerd (in Adaptec-BIOS) en ook zal lopen. Dit is de juiste wijze volgens Adaptec.
Suc6
Zie evt. verder de uitleg op Adaptec.com: http://ask.adaptec.com/cgi-bin/adaptec_tic.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=6DReTO3g&p_lva=&p_refno=990428-000096&p_created=925342076&p_sp=cF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTIxMCZwX3NlYXJjaF90ZXh0PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPTMmcF9wcm9kX2x2bDE9MjgmcF9wcm9kX2x2bDI9fmFueX4mcF9jYXRfbHZsMT0yJnBfc29ydF9ieT1kZmx0JnBfcGFnZT0x&p_li=
Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies
Kan iemand dan nog een vraagje beantwoorden.. 
Zou ik het verschil merken als ik een U160 schijf aan een U2W controller hang (verschil tussen U160 en U2W controllers is nogal veel en ik denk niet dat die 80MB/s echt te merken is.. Is dat ook zo of heb ik het helemaal fout?
Zou ik het verschil merken als ik een U160 schijf aan een U2W controller hang (verschil tussen U160 en U2W controllers is nogal veel en ik denk niet dat die 80MB/s echt te merken is.. Is dat ook zo of heb ik het helemaal fout?
Tsja, je zal het heus wel iets merken, maar niet schrikbarend.
De doorvoersnelheid van 160 Mb/s is nog steeds een theoretische waarde. Onder normale bedrijfsomstandigheden zul je die snelheid nooit halen.
Maar als je een U160-controller hebt, dan uiteraard wel benutten. T is niet voor niks...
De doorvoersnelheid van 160 Mb/s is nog steeds een theoretische waarde. Onder normale bedrijfsomstandigheden zul je die snelheid nooit halen.
Maar als je een U160-controller hebt, dan uiteraard wel benutten. T is niet voor niks...
Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies
Met U2W zit ik toch tegen zijn kunnen aan te werken, maar goed dan heb ik ook 2 10K schijven in RAID gezet. Het trekt dan zo'n 75 MB/s. Redelijk in de buurt van de maximum. Ik vraag mij echter wel af of het plaatsten van U160 zin heeft met PCI. Mijn bus is 32 bits en 33 Mhz, max is een rate van 133 MB/s mogelijk. Echter dat moet ie ook delen met mijn NIC's, video, sound etc. Kortom 160 zal ie nooit halen. Alleen als je een 64 bits PCI slot hebt heeft U160 pas echt zin.
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Pagina: 1