Het moet scherper, beter leesbaar, maar het wil niet lukken.
Ik heb PSP 7 hiervoor gebruikt en met verschillende opties(verscherpen) lopen klooien, maar het is niet gelukt. Ik heb paint
Verwijderd
Een lijn om de tekst, dus bijv. groene letter met zwarte of donkergroene rand.Op dinsdag 25 december 2001 22:27 schreef WaarAnders het volgende:
een stroke? Was da?
het orgineel, dus of ik het zelf gemaakt heb? Ja, kostte wat tijd, maar dit is gelukt.
* WaarAnders is net begonnen met PSP
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Tsja je vergroot het, programma tracht het (vaakvrij goed) scherper te maken, en dan verklein je het weer.Op woensdag 26 december 2001 00:06 schreef MrE het volgende:
[..]
Een lijn om de tekst, dus bijv. groene letter met zwarte of donkergroene rand.
Bij het invoegen van de letters kan je twee kleuren opgeven een binnen en een buitenkant.
S-spline?
en hij wil het scherper niet groter
Verwijderd

Verwijderd
Opnieuw schreeuw ik dat s-spline, shortcut en the black lotus (zoek het verbandOp woensdag 26 december 2001 00:05 schreef Vae_Victis het volgende:
Misschien kun je s-spline proberen?
"ons soort" heeft gewoon wat problemen met rood op groen (of groen op rood), niet dat we het niet los kunnen zien. Maar als je het zo op elkaar doet als jij dat nu doet, doet het gewoon gek. Lastig uit te leggen aan iemand die er geen last van heeft. Jij hebt toevallig precies de kleuren (dus niet alleen rood en groen, maar ook nog eens een beetje hard en fel) gekozen waar ik persoonlijk (zal denk ik per persoon ook nog wel iets verschillen) erg gevoelig voor ben. Je kan het verbeteren door de het rood iets minder rood te maken (iets doffer/bruiniger) of door een scherpere scheiding tussen de twee kleuren te maken (zwart randje om de tekst ofzo)Op woensdag 26 december 2001 13:14 schreef WaarAnders het volgende:
aj, das wel een probleem ja
Welke kleuren zijn dan wel goed voor "jullie"?
Verwijderd
shit ben ik dan ook kleurenblind?Op woensdag 26 december 2001 15:50 schreef Lampje het volgende:
[..]
"ons soort" heeft gewoon wat problemen met rood op groen (of groen op rood), niet dat we het niet los kunnen zien. Maar als je het zo op elkaar doet als jij dat nu doet, doet het gewoon gek. Lastig uit te leggen aan iemand die er geen last van heeft. Jij hebt toevallig precies de kleuren (dus niet alleen rood en groen, maar ook nog eens een beetje hard en fel) gekozen waar ik persoonlijk (zal denk ik per persoon ook nog wel iets verschillen) erg gevoelig voor ben. Je kan het verbeteren door de het rood iets minder rood te maken (iets doffer/bruiniger) of door een scherpere scheiding tussen de twee kleuren te maken (zwart randje om de tekst ofzo)
ff naar huisarts gaan (ook geen grap!)Op woensdag 26 december 2001 21:50 schreef Rmon het volgende:
[..]
shit ben ik dan ook kleurenblind?
ik zie het ook lichtelijk bewegen enz. lijkt net of het groene op en neer gaat bij mij..[kheb gecheckt was geen *gif je]
ik meen het serieus geen grapje..

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Dan ben je idd een zwaar geval, want ik kan wel (veel) verschil zien.Op woensdag 26 december 2001 22:30 schreef Clay het volgende:
Ik ben best wel een zwaar geval. Kijk ook eens hiernaar:
gewoon:
[afbeelding]
zonder rood:
[afbeelding]
Ik zie hier bijna geen verschil in.
In die boekies staat voorin ook "voor de vorm" ook eentje die alleen zwart-wit kleurenblinden fout doen, da's de enige die ik kan zienDie heeft van die kleurentestkaartjes waarop je cijfertjes moet herkennen. Bij mij lukt dat bij de helft niet of met moeite.
gheghe, loop jij dan ook weleens tegen lantaarnpalen op? Ikke wel, volgens mij neemt kleurenblindheid toe als je gedronken hebtOp woensdag 26 december 2001 22:36 schreef Clay het volgende:
da's de enige die ik kan ziende rest doe ik allemaal verkeerd
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| r1 = rood waarde kleur 1 (0..255) b1 = blauw waarde kleur 1 (0..255) g1 = groen waarde kleur 1 (0..255) r2 = rood waarde kleur 2 (0..255) b2 = blauw waarde kleur 2 (0..255) g3 = groen waarde kleur 2 (0..255) grijs1 = r1*0.3 + g1*0.4+ b1*0.3 grijs2 = r2*0.3 + g2*0.4+ b2*0.3 contrast = abs(grijs1-grijs2)/255 |
|{ brrr }] |
maakt eigenlijk niet uit. Ik ben eerlijk gezegd nog nooit een site tegengekomen die ik niet kon lezen. Da's dan ook voornamelijk denk ik omdat niemand zo dom is om foute kleuren [iig in het content deel] te gebruiken.Welke kleuren zijn dan wel goed voor "jullie"?