Adres van proxyserver op school achterhalen...

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:12
Het zit zo...
We hebben op school een inet verbinding (niet al te snel maar valt wel mee) achter een proxyserver.

Nu kunnen we geen icq of zo op die dingen installen (win2kpro met beperkte rechten).
Nu heb ik miranda icq effe in zip fileke op men webspace gegooid en op school op men account gezet.

Maar ik moet het adres van de proxyserver hebben.
Kan ik dit tracen :?
Hoe :?

Alvast Bedankt :)

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 06:42
via dos
tracert -t www.startpagina.nl

dan krijg je alle ip's te zien.
Maar volgens mij is het nu kerst vakantie

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:12
Ja, het is vakantie, maar dacht er net aan :)

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11 13:01
Heeeeeelll simpel, kijk even in de instellingen van je web browser, anders ff een port scan proggie van neworder.box.sk plukken en dan ff de hele IP range scannen op poort 8080

Suc6

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07 20:52
Tracert is niet echt the way om de proxyserver te achterhalen. Vaak mag je op scholen etc niet rechtstreeks naar buiten, en wordt er dus ook alleen traffic naar buiten toegelaten dat vanaf de proxyserver komt. De beste manier is idd om in de settings van je internet explorer te kijken (als je daar bij mag). Anders proberen met netstat -a te kijken naar welke machines je verbinding hebt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:52
www.grc.com, en dan een 'shieldsup' testje doen, dan scant ie dus de proxy server/router die bij jouw op school staat,

A wise man's life is based around fuck you

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=4]

Tijd voor een nieuwe sig..

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11 15:29

ralfbosz

xm create bosz -c

Op woensdag 26 december 2001 09:22 schreef zwelgje2 het volgende:
www.grc.com, en dan een 'shieldsup' testje doen, dan scant ie dus de proxy server/router die bij jouw op school staat,
Dan krijg je het ip-adres van de buitenkant, dat hoeft niet hetzelfde ip-adres als de binnenkant zijn. Sterker nog als het een goede proxy is, is die dat ook niet ;)

rm -r *

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-11 13:42
wouw ik op school ook weten...
hoorde ik dat een gast die een poort scan uitvoerde voor 2 weken van het netwerk werk gekickt was... nah en als je het netwerk niet in kan wordt je bij informatica absent opgeschreven... nah lekker... :(
Maar goed... bij ons opschool kwam ik er simpel achter...
ik downloade DAP... en die werkte dus niet... nah ik naar options... en daar bij proxy stond "find" of iets in de context... nah dan haaltie de instellingen van Internet Explorer... werkte perfect :)
Bij ons hebben ze win98 en Internet Exploren is helemaal geblokt... je kan bijvoorbeeld echt niet in 'internet-opties'.
Bij ons hebben ze hardeschijf in de comps, afgeschermd (niet te zien in deze computer, en word, e.d.). Maar als je een simpel 3.11 (of was het win95???) progie opstarte dan zag je hem wel :? Ook als je een pagina aan je favoriten toe voegd en dan op eigenschappen klikt en dan van de pagina gewoon c:\ van maakt dan gaat ie gewoon naar de die hardeschijf in die comp...

Maar ik daar nou niet helemaal een verhaal over typen (heb ik al een beetje gedaan).

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op dinsdag 25 december 2001 21:49 schreef peterzwet het volgende:
via dos
tracert -t www.startpagina.nl
Startpagina? T.net graag >:).

tracert -t werkt trouwens niet onder Windows NT/2000.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Als het enkel voor icq is kijk dan hier eens naar :)
http://lite.icq.com/

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Pagina: 1