Ik probeer nu mijn video op mijn pc aan te sluiten. Hiervoor gebruik ik een AKAI videorecorder met scart aansluiting. Ik heb ook zo'n blokje (scart -> s-vhs en composiet + audio L & R). Ik gebruik het S-video kabeltje dat bij mijn ASUS V7700 zat om het geheel op elkaar aan te sluiten. Bij mijn weten transporteert s-video ook audio. Beeld wordt goed getransporteerd, maar audio komt helemaal niet door. Wie weet wat dit kan zijn? Ik heb al verschillende applicaties geprobeerd, alle drivers en instellingen bekeken die ik kon vinden maar helaas zonder succes. Moet ik andere kabels gebruiken? of zit ik er helemaal naast wat geluid en s-video betreft? Is het toch een instelling? Ik weet het niet meer.....
Dat weet ik wel zeker. je moet apart de audio doorlussen.Op dinsdag 25 december 2001 21:37 schreef X-terior het volgende:
S-video heeft dacht ik geen audio....
Dus die gaat dan vanaf dat blokje naar de line in van de geluidskaart... kee... ff kijken of dat wel wil.Op dinsdag 25 december 2001 21:39 schreef Vae_Victis het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. je moet apart de audio doorlussen.
Psies, dat is goed.Op dinsdag 25 december 2001 21:40 schreef LinuxAap het volgende:
[..]
Dus die gaat dan vanaf dat blokje naar de line in van de geluidskaart... kee... ff kijken of dat wel wil.
misschien overbodig maar wel leuk om te weten:
s-video geeft elke kleur apart door een draadje, terwijl composiet alle kleuren door 1 draadje stuurt.
dus s-video heeft meerdere draadjes voor de kleuren en niet voor de audio
(hoor je veel van mensen die denken dat s-video ook geluid doorstuurt)
s-video geeft elke kleur apart door een draadje, terwijl composiet alle kleuren door 1 draadje stuurt.
dus s-video heeft meerdere draadjes voor de kleuren en niet voor de audio
(hoor je veel van mensen die denken dat s-video ook geluid doorstuurt)
beetje goede videorecoder dan 3 kabels s-vhs, adio links en recht en je divx zijn super op video.
Toch
Toch
Er zijn wel s-video kabels die ook geluid doorgeven. Of deze dan officieel ook s-video heten weet ik niet. Maar dan heeft i geloof ik meer pinnen. Maar die van een tv out zijn altijd zonder.
I, for one, like Roman numerals
Idd.. Zou wel geinig zijn een videokaart die ook geluid decode
Ja, dacht ik ook... zijn geloof ik 7 pins... en deze heeft er maar 4.Op dinsdag 25 december 2001 23:30 schreef Def_P het volgende:
Er zijn wel s-video kabels die ook geluid doorgeven. Of deze dan officieel ook s-video heten weet ik niet. Maar dan heeft i geloof ik meer pinnen. Maar die van een tv out zijn altijd zonder.
Pagina: 1