Win XP, schone install foutcode 4.....

Pagina: 1
Acties:
  • 1.779 views sinds 30-01-2008

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-03 23:59
Ik ben al de hele dag bezig met het schoon te proberen installeren van XP-pro.

Zowel van een geheel lege schijf zonder partities en een schijf volledig fat-32 geformateerd en gepartioneerd.

Elke keer krijg ik de melding tijdens het laden van stuurprogramma's voor de setup;

"Kan het bestand setupdd.sys niet in het geheugen laden
de foutcode is 4"

En dan wordt de setup afgebroken.

De cd is nog goed, want een installatie op een andere pc ging wel goed...
-------------------------
ik weet dat hier al een topic over was, maar daar is nooit een duidelijk antwoord op gegeven... Is er inmiddels iemand die nu wel weet waar dit aan ligt?????

Verwijderd

iemand? zelfde probleem hiero

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:18

lier

MikroTik nerd

Zoeken op Google leverde mij deze pagina op de Microsoft site:

http://support.microsoft.com/?kbid=330181&sd=RMVP

Misschien kan je eens kijken of de installatie wel succesvol verloopt als alle PCI kaarten eruit zijn ?

Daarnaast (wat kan je toch ontzettend veel vinden met Google...) wordt ook vaak gesproken over het feit dat dit probleem veroorzaakt wordt door brak geheugen. Misschien wordt het tijd om je geheugen te testen ?

Wat heb je zelf gedaan eigenlijk ?

[ Voor 37% gewijzigd door lier op 08-07-2005 10:45 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Inderdaad heb je zelf al op google gezocht?

Is het een legale versie van XP-pro die je probeert te installeren?

Dit probleem duidt meestal op een of andere hardwareprobleem... het kan echter ook aan de indeling van je harde schijf liggen (bijv een corrupte partitietabel).

Wat je kunt doen:
Controlleer de indeling van je harde schijf. Een goede tool hiervoor is PTEdit (dit is een dos programma dat bij Partition magic geleverd wordt). Zorg ervoor dat er absoluut geen enkel partitietype meer op je harddisk aanwezig is en probeer het nog eens.

Succes ermee :)

Verwijderd

ik heb het geheugen vervangen en het werkt nog steeds niet, maar ik formatteer nu de hardeschijf op een andere pc er stonden nog allemaal bestanden op :S terwijl het toch echt was geformatteerd. ik ga het hierna weer proberen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
darkadam,

Zoals je wel weet is het hier op GoT de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet voor je een topic opent )of in dit geval omhoog schopt). Sinds 2001 is er namelijk aardig wat veranderd aan Windows XP, en is ons forum gegroeid tot een uitgebreide kennisbank met veel tips voor vage problemen.

Aangezien ik in je bericht geen info vind over wat je zelf hebt geprobeerd en wat je precies niet lukt, sluit ik dit topic. Start zelf even een nieuw topic waarin je precies aangeeft wat je allemaal hebt geprobeerd, gezocht en gevonden. Wat lukte er niet? Kreeg je nog andere foutcodes?

Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door. Daar staat veel info over dat soort dingen in. De Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen., Windows XP en 2000 BSOD guide en Windows Operating Systems - FAQ bevatten vast ook nog wel wat nuttigew leads :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.