Computer gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik wou een legaal ;) spelletje spellen met razor-x,
maar opeens viel de pc uit?
Hij gaf opeens een zwart scherm , en de stroom bleef er wel op maar, ik kon nix meer doen, restart deed hij niet meer (gewoon via de reset knop), maar toen ik op de power knop drukte , ging hij wel uit , maar niet meer aan,
Ik heb een msi mobo met van die ledjes erop die normaal allemaal groen moeten staan, maar nu bleven ze bij het opstarten rood :(,

Ik heb mijn hd al los gemaakt , dvd en vga kaart en toen gaf het 2de en eerste ledje groen licht meer niet ;(

Nix helpt volgens mij , wie weet een antwoord :? ;(

Ging zomaar opeens, ik zat niet met mijn voet in m'n kast ofzo ;)

Defunctus Deo Juvente

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Powers stekker eruit, eventjes wachten ? en dan nog es probeeren?
of baterij eruit halen ?

• HappyFun
  • Niet online
Nee dat helpt ook niet :'( ,iemand anders een oplossing ?

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Check ff je MSI boekje. Daarin kun je aan de hand van de kleur van die 4 lampjes de oplossing vinden. Waarschijnlijk zit er een kabeltje niet helemaal goed in of moet je je processor en/of geheugen even aandrukken.

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 14:29
Op dinsdag 25 december 2001 22:06 schreef Silverstar het volgende:
Check ff je MSI boekje. Daarin kun je aan de hand van de kleur van die 4 lampjes de oplossing vinden. Waarschijnlijk zit er een kabeltje niet helemaal goed in of moet je je processor en/of geheugen even aandrukken.
ja probeer het eerst,en dan helpen we je verder :P

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• HappyFun
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 22:10 schreef SlowikPL het volgende:

[..]

ja probeer het eerst,en dan helpen we je verder :P
Slimmpie,
Dat heb ik al gedaan hoor :)
bijna alles eruit gehaald, maar steeds geeftie weer een ander vage error aan :|

Defunctus Deo Juvente

• HappyFun
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 22:06 schreef Silverstar het volgende:
Maarre "processor en/of geheugen even aandrukken"
als je goed gelezen had zag je dat ik al aan het computeren was, dus dat ik het niet goed aangedrukt heb oid lijkt me zeer vaag ;(

Defunctus Deo Juvente

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
watvoor systeem is het??
je Ondertitel doet er naam aan ;)

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 22:13 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Maarre "processor en/of geheugen even aandrukken"
als je goed gelezen had zag je dat ik al aan het computeren was, dus dat ik het niet goed aangedrukt heb oid lijkt me zeer vaag ;(
Nouja, het zou kunnen hoor. Ik bedoel, we geven je hier tips en proberen je gewoon te helpen. Check dat ook maar ff dus :)

• HappyFun
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 22:21 schreef Hielkej het volgende:
watvoor systeem is het??
je Ondertitel doet er naam aan ;)
haha ja thx ;)

T's een msi k7t pro2 mobo , met een athlon750 proc erin,
ik gebruik gewoon mijn onboard sound,

Hij heeft het altijd perfect gedaan, maar gewoon opeens viel hij uit :( , vager dan dit kan ik me niet voorstellen

Defunctus Deo Juvente

• HappyFun
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 22:22 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Nouja, het zou kunnen hoor. Ik bedoel, we geven je hier tips en proberen je gewoon te helpen. Check dat ook maar ff dus :)
Ja idd zou kunnen, daarom heb ik het geprobeert maar dat was het ook niet ;(

thx iig :)

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 22:29 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Ja idd zou kunnen, daarom heb ik het geprobeert maar dat was het ook niet ;(

thx iig :)
Geen dank :)

Maar je hebt al wel in het boekje gekeken? Want dat kon ik niet opmerken uit je verhaal.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Als alle ledjes op rood blijft staan, blijft ie steken bij de early chipset initialization. Als ie daardoor heen zou komen, zou het laatste ledje groen moeten oplichten... Waarschijnlijk is ie dus stuk :(

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
andere onderdelen geprobeerd?
kom ff op icq :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb zelfs eens een computer meegemaakt die niet meer aanging, omdat de toetsenbord stekker er niet meer (goed) inzat.

maarehh MSI heb 3 jaar garantie, dus als het modo defect is, zal de schade meevallen

/dev/null

• HappyFun
  • Niet online
Doet het weer :)
Alleen tja heel vaag..alles uit elkaar..en in elkaar en doet weird.. |:(

Defunctus Deo Juvente

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Op woensdag 26 december 2001 16:41 schreef HappyFun het volgende:
Doet het weer :)
Alleen tja heel vaag..alles uit elkaar..en in elkaar en doet weird.. |:(
alstie het maar doet ;)

• HappyFun
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 16:42 schreef razor-x het volgende:

[..]

alstie het maar doet ;)
En hij is weer kaduk :( :( ..precies zelfde weer..alleen me lichtjes van me mobo doen nu niet meer |:(

Defunctus Deo Juvente

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 17:53
hallo.
Ik heb een paar dagen geleden exact het zlefde gehad.
Als ik mijn pc aanzette kreeg ik geen piepjes alleen een zwart scherm met een foutmelding.
Ik heb alle hardware er uit gahaald en bij mij lag het aan de cd brander, want als ik die er in stopte deed mijn pc weer helemaal niks.En check je geheugen is want dan krijg je namelijk exact de zefde foutmelding :)

Verwijderd

4 x rood bij MSI kan zijn
*processor kapot (volgens boekje)
maar uit ervaring is ook weleens gebleken dat de voeding of het mobo kapot zou zijn. Nu je helemaal niets meer krijgt zal je mobo/voeding wel afgestorven zijn.

• HappyFun
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 11:54 schreef RobinVR het volgende:
maar uit ervaring is ook weleens gebleken dat de voeding of het mobo kapot zou zijn. Nu je helemaal niets meer krijgt zal je mobo/voeding wel afgestorven zijn.
Denk het ook...najah maar naar 'PC-zaak' gebracht...
Maar me mobo is dus 100% kaduk en denk ook me Chello/3com kaarten...maar hoorde dat in principe niet mocht..maarre...me kan alles slopen :+ [al is wel minder 3 dagen zonder pc]

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 11:54 schreef RobinVR het volgende:
idd, heb ik ook al 2 keer gehad, eerste keer voeding kapot, 2e keer mobo zelf

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
heb ik ook gehad ze zeiden inderdaad ook eerst dat het de proccesor of mobo was maar de voeding was alleen maar stuk :)

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

DaŽs maf. Ik had dit weekend precies hetzelfde als de topicstarter. Van het ene moment op het andere niets meer. Die lampjes gaven bij mij ook steeds een ander patroon. :( Ik had dit al een keer eerder gehad en toen van alles geprobeerd (kaarten verwijderen, geheugen omwisselen, andere proc er op, etc) en toen deed Žie het spontaan weer. Nu werkte dat ook niet meer. Ben toen naar winkel gegaan en daar hebben ze bios gereset (dom dom, zelf niet aan gedacht) en toen deed Žie het volgens hun weer. Thuisgekomen werkte het ding nog steeds niet (of niet meer? Was in ieder geval reden voor een flink potje |:( ). Vond uiteindelijk op internet in de forums op de msi-site een tip van iemand: reset bios, haal processor en koeler van moederbord en doe zo de computer 30 tot 45 seconden aan. Daarna zou 'ie weer moeten werken, zo niet, nog een keer doen. Dit werkte dus bij mij. :)

Blijft natuurlijk wel een feit dat dit niet mag gebeuren. Als mij dit nog een keer overkomt gaat hij terug naar de winkel.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
mijn mobo was ook kapot een tijdje trug, gewoon nieuwe gehaald

• HappyFun
  • Niet online
en ben der weer :P met nieuwe mobo en gelijk de hele mikmak :P

// ElitGroup mobo's zonder lichtjes is minder :(

Defunctus Deo Juvente

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Dat vind ik wel gelijk heel drastich :) maarja.. sommige mensen hebben het geld he ;)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik had laatst big trouble met mijn pc. Net bezit met inbellen (ja ja, nog steeds geen kabel) en toen in ene een keiharde knal. Bleek een condensator van mijn voeding de geest gegeven te hebben met een keiharde knal. Gelukkig wist mijn vriendin snel een verse voeding te regelen op haar werk via empc (http://www.empc.nl). Ging supersnel en nu dus weer keihard online.

Het was wel even schrikken, maar gelukkig hoefde ik geen nieuw bordje aan te schaffen.
Pagina: 1