Toon posts:

Sudden freezez ?!?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Heb hier een Jetway 542B mobo waarin een Hercules Prophet 4000 XT 64Mb + tv-out (Kyro chip) gestopt moet worden....
Helaas loopt het systeem (win98SE) op willekeurige momenten vast :'(
Verdere specs zijn :
AMD K6-2 300Mhz (FSB 100)
320 Mb DaneElec DIMM (256 + 64)
Seagate 10 Gb 5400 rpm
LG 8x brander
NoName 50x CD-rom
3Com 900B-TPO NIC
ALS 4000 Sound
CMD USB Controller-card (PCI)
235Watt voedinkie :P

Zal ik er maar een 400W voeding in proppen of gaat dit geheel sowieso niet lopen ???

Elke (relevante) reactie = welkom >:)

Greetz Dalik

Verwijderd

Gaat niet lopen. 235w zou al genoeg moeten zijn.

Verwijderd

probeer het een weekje me een geheugen reepje... en een week met het andere. als het dan is opgelost weet je dat het geheugen brak is. volgens mij is dat de #1 reden van veel spontande vastlopers.

Over die voeding ben ik het met sickBasterd eens. ik heb 300W. check mijn specs draait perfect.

succes

Verwijderd

het probleem ligt niet aan je voeding maar aan je moederbord, er zit namelijk een ali alladin V oid op... dat ding zuigt dat wil je niet weten... koop liever een ander mobo met een via chipset ik heb dit probleem ook gehad met mn asus p5a (die ik verkocht heb toen ie een beetje redelijk liep)

edit:
waarom die usb controller ? er zit usb onboard, moet je zoon kabeltje pakken, scheelt je weer 1 van de 3 pci sloten

Verwijderd

Ik denk niet dat ie nou nog een nieuw mobo gaat kopen waar het een of andere slot1-proccie ingeschoven moet worden. (of is ie geen slot1? :? ) Zou maar's voor een nieuw systeempje gaan sparen. Voor de rest ligt het als ik die lijst zo bekijk aan het geheugen, probeer het idd met wat andere dimmetjes, of los testen. succes iig.

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 00:16 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Ik denk niet dat ie nou nog een nieuw mobo gaat kopen waar het een of andere slot1-proccie ingeschoven moet worden. (of is ie geen slot1? :? ) Zou maar's voor een nieuw systeempje gaan sparen. Voor de rest ligt het als ik die lijst zo bekijk aan het geheugen, probeer het idd met wat andere dimmetjes, of los testen. succes iig.
het is een supersocket7 mobo en t ligt niet aan die dimmetjes. t ligt aan die chipset, blijkbaar hebben niet veel mensen hier een ali chipset gehad... (btw lees eerst es de specs door van dat mobo voordat je iets post)

Verwijderd

het is een supersocket7 mobo en t ligt niet aan die dimmetjes. t ligt aan die chipset, blijkbaar hebben niet veel mensen hier een ali chipset gehad... (btw lees eerst es de specs door van dat mobo voordat je iets post)
[/quote]

En waar precies baseer je dat op?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Wacht even begrijp ik dit goed? Er zit nu een ander kaartje in en die wil je vervangen voor die Kyro? Of die kyro zit er nu in en sindsdien geeft hij die fouten?

Als het laatste geval van toepassing is: haal deze drivers es:

http://www.powervr.com/Drivers/PowerVRKYRO_4k5_WXP_09-0031.exe - WinXP
http://www.powervr.com/Drivers/PowerVRKYRO_4k5_W9x_09-0031.exe - Win9x/Me (deze dus)
http://www.powervr.com/Drivers/PowerVRKYRO_4k5_W2K_09-0031.exe - Win2k
http://www.powervr.com/Drivers/PowerVRKYRO_4k5_NT4_08-0162.exe - WinNT 4.0

Dit zijn dus reference drivers van de fabrikant van de chipset die het op jouw kaartje ook zullen doen. Het is goed mogelijk dat deze enige stabiliteis problemen oplossen. Zo niet, zou ik toch echt wat anders gaan zoeken want dat klinkt als je chipset ;(

Trouwens: trek dat ALS 4000 chipie dr es uit, ik ken die dingen (heb dr 1, niet hierin hoor ;) ) en ik moet zeggen dat ik al rillingen krijg bij het horen/lezen van die naam, brrrt...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen voor de verhelderende reacties :)

Was idd zelf ook al aan de chipset (Ali Alladin 5) gaan twijfelen maar kan er verder weinig mee. Heb bij Ali wel ff een update voor de NorthBridge gehaald maar dat hielp nix.

En idd zijn de problemen gekomen nadat de Kyro erin kwam, zat eerst een Savage 4 Extreme in (16Mb ja ja) |:(

Zou het flashen van de BIOS nog iets van het leed kunnen verzachten ???

Als ik trouwens de beeldscherm acceleratie naar beneden breng tot Alleen Basis-versnelling loopt het systeem WEL ?!?!?!
Behoorlijk brakke chipset dacht ik zo......

Greetz Dalik

edit:

Bedankt Caesartje voor de tip maar hij zegt dat de drivers die ik heb al nieuw zijn (of nieuwer dan het geinstalleerde) dus helaas ;(

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 01:26 schreef H00LIGAN het volgende:
En waar precies baseer je dat op?
[/quote]

omdat ik dit ding zelf heb gehad en je moet eens de reviews bekijken over een alladin5... das niet goed :(

Verwijderd

Topicstarter
Valt er verder nog iets te updaten aan het mobo ?
>:)

Greetz Dalik

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat er niemand meer iets te melden heeft dus ik zal de oude S3 Savage 4 er maar weer in hangen :'(

Greetz Dalik

Verwijderd

heb je die ali chipset drivers geinstalled ? die chipset wil nml niet altijd werken met de meeste vga kaarten...

Verwijderd

de ali aladdin chipset komt me bekend voor, er is geloof ik een utility van ali waarmee je dingen kunt finetunen en veranderen voor je mobo. het werkte bij mij iig perfect, had namelijk gelijk een stabiel systeem.
Pagina: 1