PackardBell - Spirit II - Welk moederbord - Driver

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
In deze computer hangt een MSI-MS6303 moederbord, maar op de site van MSI is hier niks over te vinden verder als ik win98SE heb geinstalleerd dan wil ik de sound installeren en ik heb geen drivers en ik heb geen type nummer, kijk ik op de site van packardbell, dan blijk het zo te zijn dat het een:

SigmaTel STAC97

Deze maakt gebruik van een mrc-slot, ik wil dus de modem die hierin hang in combinatie met tv-out ook installeren, maar zelfde verhaal als van de geluidskaart, als ik deze wil installeren, met de drivers van packardbell dan doet deze het nog steeds niet en wordt hij nog steeds niet herkend, misschien omdat de pci sub-kaart van het moedrebord nog niet herkend is en dus nog geen drivers heeft, hier is het typenummer van:

MS5985

Het modem en de sound krijg ik dus niet aan de gang, heeft der iemand dit wle voor elkaar gekregen bij deze computer. Laat dan graag even weten hoe het moet en waar de drivers wle te downloaden zijn.

Heel erg bedankt alvast.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 25 december 2001 20:23 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
In deze computer hangt een MSI-MS6303 moederbord, maar op de site van MSI is hier niks over te vinden verder als ik win98SE heb geinstalleerd dan wil ik de sound installeren en ik heb geen drivers en ik heb geen type nummer, kijk ik op de site van packardbell, dan blijk het zo te zijn dat het een:

SigmaTel STAC97

Deze maakt gebruik van een mrc-slot, ik wil dus de modem die hierin hang in combinatie met tv-out ook installeren, maar zelfde verhaal als van de geluidskaart, als ik deze wil installeren, met de drivers van packardbell dan doet deze het nog steeds niet en wordt hij nog steeds niet herkend, misschien omdat de pci sub-kaart van het moedrebord nog niet herkend is en dus nog geen drivers heeft, hier is het typenummer van:

MS5985

Het modem en de sound krijg ik dus niet aan de gang, heeft der iemand dit wle voor elkaar gekregen bij deze computer. Laat dan graag even weten hoe het moet en waar de drivers wle te downloaden zijn.

Heel erg bedankt alvast.
Hierin zit een kourou 2 moederbord. zit een AMR slot op , geen MRC slot.
modem is een MR2800 van Aztech.

sound: http://support.packardbell-europe.com/support/download/itemnr/REFFIUP02170200-06.asp

modem: http://support.packardbell-europe.com/support/download/itemnr/REFFIUP04060100-06.asp

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vergeet ook niet de 2 andere mogelijke valkuilen-

- BIOS: als modem en sound niet Enabled zijn, willen ze vaak niet werken ;)
- Jumpers: Het zijn AC'97 apparaten. Eentje moet dus primary staan, eentje secondary. Heb je aan de jumpers gekloot: probeer te vinden hoe ze ooit zaten. Zo niet: afblijven, anders wordt het er niet overzichtelijker op.

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kourou bios is F2 btw.

• BSeB
  • Laatst online: 22-09-2025
Neneneee, jullie snappen me dnek ik even niet,

ten eerste ik heb win98 geinstalleerd,

ten tweede dat heeft der altijd opgetsaan en ik heb niks aan de jumpers veranderd.

Ten derde ik heb de drivers van packard bell geinstalleerd ghehad maar dan doet het geluid het nog steeds niet en de modem wordt niet eens herkend en de geluidskaart ook niet, ik installeer hem met de normale win98 insatllatie cd-rom en dus niet met rescuecd's omdat hier te veel zooi op staat.

Misschine iemand die weet hoe ik zo'n mrc kaart moet installeren ofzxo, hij geeft nu namelijk ijn het systeem aan dat hij nog 2 onbekende apparaten heeft namelijk een geluidsdevice waarvan ik weet welk type het is maar dus geen goede drivers voor heb omdat die op de site van packardbell klote zijn.

Verdre staat der tussen een pci-device, maar ik weet niet wat dat is, kzal eens op de site van de moede4rbord fabricant kijken misschien dat ik dan wat meer geluk heb met drivers.

Maar als jullie meer weten dan kan dit altijd helpen.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
volgens mij heb ik dezelfde pc als jou
en ik gebruik de modem en het geluid niet meer
het geluid kraakte bij de meeste games
en ik heb nu een isdn modem
trouwens PB heeft ook altijd nog zo'n fijne helpdesk he =)

Tweakers Discord

Pagina: 1