[WC] Watertank

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Hier ben ikke weer,

Hehehe ik heb de oplossing, ik ga dus binnenkort over op waterkoeling en nu wilde ik een makkleijk systeem met een reservoir, zodat ik niet alles precies hoef te vullen en het zietr er nog mooier uit in mijn kast ook, aangezine ik nog niet de plaats heb voor een aquarium voor onder mijn pc'tje.

Ik heb zelf een HQ08 van AOpen en zat dus eraan te dneken om een waterbak erin te doen, maar om nu zelf iets rommeligs te fabriceren werkt niet dat ziet der meestal vaan stuntelig uit. Dit moet echt tijdleijk iets moois zijn.

Dus nu werk ik bij De Harense Smid en daar hebben wij brabantia staan, blijken die nou toevallig wekflessen te hebben, nou jah op zich niks bijzonders. Zie ik daar ineens een wekfles van 1,8 liter staan. Dat si dus precies wat ik nodig heb, bijna 2 liter koelwater :) Dat is dus helemaal perfect.

Afbeeldingslocatie: http://www.brabantia.nl/~images/catalog/category/subcategory/products/Clip_canister_18_litre.jpg

Wat ik dus ga doen is 2 connectors maken in de top van de wekfles, de deksel dus, de slang die naar de pomp gaat krijg in de binnenkant een verlengstuk van metaal naar de bodem, op de bodem een hoekstuk zodat hij nooit tegen de bodem aan kan zuigen en die ander dus waar het water weer mee aangevuld wordt in de pot die krijgt een klein niet zo lnag slangetje zodat het water geen lawaai kan maken als het in de buis wordt gestort. Aangezine ik heb gelezen dat 2 liter een goede koeling is vond ik dit een hele supergoede oplossing als ik niet te veeleisend ben, zeker omdat ik die oplossing met die korte en lnage buis heb.

Dit omdat zoals iedereen weet warm water bovenop komt en daaronder het koude, de pomp pompt dan eerst het koude water van de bodem en het warme koetlt af en daalt dan ook neer, het zal niet veel schelen in de opstelling maar elk beetje is weer iets ;)

Wie heeft dit al is geprobeer deze manier en wat vinden jullie ervan, zoals jullie merken ben ik er nogal gecharmeerd van, dus laat maar horen wat jullie ervan vinden. En hetzelfde als bij mijn andere topics, mensen die hier alleen maar komen om bepaalde verkorte uitdrukkingen te plaatsen moeten opzouten.

Andere topics:

[topic=358526/1/25]

[topic=357599/1/25]

Op deze topics kan ook nog steeds gereageerd worden mits in deze topic, ik weet namelijk nog steeds niet welke radiator aan te schaffen.

Hehehe ik hoop op jullie ervaring. :7

• Sine
  • Laatst online: 09:51
Hmm .. kan wel lukken denk ik

Maarreh ...

is die pot niet toevallig van glas ?

veel succes met gaatjes maken in dat geval

Repareren doe je zo.

• BSeB
Op dinsdag 25 december 2001 20:16 schreef Sine het volgende:

is die pot niet toevallig van glas ?
Nee, gelukkig niet anders was het wle een ander verhaal geweest, maar de pot is volledig van kunststof, dus nergens meer glas, wat een probleem geeft, de pot is echt heel mooi afgewerkt en ziet er super uit ik sta te popelen om hem te maken, maar erst wil ik meer mesnen horen voordat ik er 40 piek voor ga neertellen. :7

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-04 14:37
Dat ziet er inderdaad strak uit.

Weet je wel zeker dat de deksel helemaal waterdicht is want om je pc onder te water te zetten is geen leuk idee he. Maar ja bij van die glazen om te wekken kun je daar eigenlijk wel van uit gaan he.

• BSeB
Op dinsdag 25 december 2001 20:27 schreef Phreak het volgende:
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.
Het spijt mij hoor maar ik ben ook maar een mens dus meld het de volgende keer op een iets vriendelijkere toon AUB, we zijn mensen en zijn nooit te oud om iets te leren :z

• BSeB
Op dinsdag 25 december 2001 21:49 schreef jbcyber het volgende:
Weet je wel zeker dat de deksel helemaal waterdicht is want om je pc onder te water te zetten is geen leuk idee he. Maar ja bij van die glazen om te wekken kun je daar eigenlijk wel van uit gaan he.
Je zegd het zelf al een wekfles is waterdicht, en deze kunststoffen is dus een opvolger van de glazen, dus voor ons tweakers een oplossing :9~

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 25 december 2001 22:41 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:

[..]

Je zegd het zelf al een wekfles is waterdicht, en deze kunststoffen is dus een opvolger van de glazen, dus voor ons tweakers een oplossing :9~
[off topic] net of jij hier alles voor het zeggen hebt |:( , maaruh vind jij dit onvriendelijke toon dan :? ????? Ik denk dat jij maar niet zo commanderend moet doen...

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

[off-topic]
mensen, laten we hier ff geen ruzie maken, er is al genoeg ruzie in de wereld

thnx

btw, is die wekfles niet te hoog?

• BSeB
Op dinsdag 25 december 2001 22:45 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

[off topic] net of jij hier alles voor het zeggen hebt |:( , maaruh vind jij dit onvriendelijke toon dan :? ????? Ik denk dat jij maar niet zo commanderend moet doen...
Als jij het zo wilt interpreteren, gelukkig zijn der ook andere mensen die het wle begrijpen wat ik schrijf, maar jha maakt niet uit. Bij deze dan zla ik het wijzigen:

Het zou een oplossing kunnen zijn voor ons tweakers :7

Ben je zo meer tevreden!?!

Ik hoop je zo een plezier gedaan te hebben.

• BSeB
Op dinsdag 25 december 2001 22:51 schreef Emphelator het volgende:
[off-topic]
is die wekfles niet te hoog?
Als je een HQ08 bigtower hebt dan past deze derin, mits je niet teveel rommel in je kast hebt hangen, dan bedoel ik dus van de hele lange PCI sloten die door je hele kast liggen >:) , dat weet ik zeker, bij een minitower zou je kunnen denken aan 2 geschakelde wekflessen, moet je alleen zorgen dat ze goede verbinding hebben, maar da is altijd makkelijker te maken als een aquarium.

Denk je niet

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
als in deze pot 2 liter past, dan vind ik 'm wel erg smal ... ik hoop dat je pomp erin past.

ik heb ook ooit zoiets gemaakt, maar mijn vat was niet waterdicht, en een deksel die openklapt bleek ook niet echt handig te zijn (ik heb nu een deksel die ik erop kan schroeven, veel makkelijker.

Het maakt trouwens geen r**t uit hoeveel koelwater je hebt voor de eind temperatuur (tenzij je 20L of meer hebt ofzo), het duurt alleen iets langer voordat je systeem op max temp is (en het duurt ook weer langer om af te koelen).

hier mijn probeersel (half af) ... 't zag er wel veel cooler uit dan het stuk rioolpijp wat ik nu heb :P

Afbeeldingslocatie: http://www.kroetsjov.nl/computer/debaser/images/h2o07.jpg

[edt]
ik heb nog even gekeken, maar de Eheim 1048 of 1250 gaan echt niet passen (pot is maar 90mm doorsnee) ... Sicce Idra (1300L) past denk ik ook net niet, maar een Sicce Nova moet passen (maar is maar 600L/H)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• BSeB
JAh, okay, dat ben ik met je eens, je zou de poimp dna niet in het water kunnen zetten, aangezien ik een 1250 erin hang.

Maar jah niet alleen brabantie zal van dit soort dingen maken, en idd een draaideksel is misschien wle handiger, maar het moet er voral mooi uitzien dat vind ik ook belngrijk, ik houd niet van een teringzooi in mijn kast, maar jah ik zla wel niet de enigste zijn *D

Verwijderd

Hee colega ik werk ook bij de Harense Smid !
Bij de TD Witgoed zie hier
http://www.betuwe.net/~buitenb/werk.html
gr en tweakse !
jakob (8>
Pagina: 1