Toon posts:

Advies over nieuwe harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit even te kijken voor een nieuwe harddisk maar ik zou graag wat advies van de mede-tweakers willen hebben :)

Ik zit momenteel met een Quantum Fireball 30Gb 7200rpm maar dat begint me toch wat krap te worden. Ik ben nogal veel bezig met het omzetten van DVD's naar SVCD's op mijn PC en een beetje extra HD-ruimte zou geen overbodige luxe zijn!

Ik zit nu dus even te kijken op Pricewatch voor een 60Gb harddisk, die zijn best wel goedkoop geworden trouwens :) Maar ik heb eigenlijk geen idee welke het beste zou zijn :?

Ik zat eigenlijk te denken aan weer een Quantum omdat die Fireball die ik nu heb best wel lekker werkt..., maar die zijn er helaas niet in 60Gb uitvoering... :(

Dus blijven over deze potentiele kandidaten:

IBM 60GB (60GXP, 7200rpm, 2MB) F365
Maxtor 60GB (D740X, 7200rpm) F361
Seagate 60GB (Barracuda IV, 7200rpm) F405
Western Digital 60GB (7200rpm) F392

Welke van deze vier zou je nemen en waarom? Alvast bedankt ;)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 16:09
-Die IBM is het snelste, maar ik hoor van veel mensen dat
die ook wat sneller dan normaal kapot gaan (kan ook
slechte serie zijn)

-Maxtor, goeie snelle degelijke schijf, die zou ik kopen,
vooral als je een ATA133 hebt is die snel (sneller dan IBM)

-Die schijnt heel stil te zijn, nog niet veel mensen over
gehoort dat ze kapot gingen

-hier weet ik niks over, lijkt goed

Korton tussen al die schijven zit niet veel verschil.

Handige tip: hardeschijfcooler

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik heb zo'n IBM schijf(alleen dan de 40GB versie) En hij's echt super snel:D En hij's zo heerlijk stil, je hoort hem echt niet ratelen(in tegenstelling tot mijn oude IBM schijf van 8GB).

Verwijderd

als ik nu een schijf moest kopen dan zou ik denk voor de
Maxtor 60GB (D740X, 7200rpm) gaan

heb voor aardig wat mensen schijven gekocht voor nieuwe pc's en upgrades en dat zijn allemaal maxtor schijven (van 15 tot 60gig)

doen het perfect hoor!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Topics als deze komen dagelijks voorbij. Ik zou de search even gebruiken en dan vind je ik weet niet hoeveel topics. Speciaal voor jou heb ik er al een opgezocht.

[topic=360127]

Systeem | Strava

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even wat speurwerk lopen verrichten op deze forums en op storagereview.com 8-)

Ik lees dat er idd nogal wat uitvallers zijn onder die IBM..., das wel jammer want hij is wel het snelst idd :(

Seagate is het stilst en ook vrij snel idd, wordt denk ik m'n 2e keus :)

Western Digital doet het ook goed, maar de meeste aandacht gaat uit naar die 100Gb versie, die schijnt erg goed te zijn maar helaas een beetje buiten m'n budget :o

Maar m'n keus gaat denk ik toch naar die Maxtor D740X 60Gb zoals twee anderen ook al aanraadde ;)

Ik las namelijk op storagereview.com dat Maxtor Quantum heeft overgekocht en bepaalde Quantum-technieken toepast in hun D740X. Hierdoor is het eigenlijk een vermomde Fireball en die vind ik best wel lekker werken :)
Verder ook nergens een slecht woord over uitval of tegenvallende performance.

Maxtor word het denk ik idd :Y)

Verwijderd

ach maar mocht je ibm kapot gaan, dan krijg je gewoon een nieuwe :)

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Die maxtor serie is pas een paar maandjes uit. Het is dus ook niet gek dat er nog weinig te vinden is over uitval.....

Systeem | Strava

Pagina: 1