Na garantie: verkeerde HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 613 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:15
nou ik heb dus een probleem:
ik had in juni 2000 een pc gekocht met een maxtor 7200rpm 30gb en die ging in september dit jaar kapot. Zat nog garantie op, dus kreeg netjes een nieuwe in mijn pc gebouwd bij de winkel waar ik de pc had gekocht.
maar......
...vandaag kwam ik erachter dat die hardeschijf die erin zit geen maxtor 7200rpm 30gb in maar een maxtor 5400rpm 30gb. Dus stukken langzamer!! ik heb het nooit echt gemerkt dat die langzamer was, maar wat me wel opviel is dat die erg stil was. ik ga dus binnenkort terug om uitleg over dit gedoe.
De Vragen:

1. Denken jullie dat ik weer een 30gb 7200rpm in krijg??

2. Merk op dat die 30gig niet meer in de pricewatch staat,
kan ik dan ook 40 gb 7200rpm verwachten.

3. Het gaat hierom de winkel: A.COM in apeldoorn. Ook
iemand met ervaringen met deze winkel. Ik heb er al wel
meerdere problemen mee gehad

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 14:18
ik werk bij a-com (lees loop stage) maarre die hebbe een goede service en geen filiaal in apeldoorn

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40712

Eerst bij de winkel proberen op te lossen. Een vergissing is immers mogelijk. Anders rechtstreeks contact opnemen met (importeur) Maxtor. Het lijkt mij dat je zeker recht hebt op een andere schijf (evt onder geringe bijbetaling voor de 40 gieg). Je moet natuurlijk wel een rekening kunnen overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Op dinsdag 25 december 2001 19:57 schreef TLRnZ het volgende:
ik werk bij a-com (lees loop stage) maarre die hebbe een goede service en geen filiaal in apeldoorn
het gaat hier niet om a-com maar om A.com en die zit heus wel in apeldoorn

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Kan een doodgewone vergissing zijn. Je hebt zonder gezeur, onder garantie, een nieuwe HD gekregen en wellicht heeft de dienstdoende techneut een 30Gb disk gepakt zonder te letten op de exacte specs van de disk die er uit kwam.
Als eenvoudige ex-middenstander geef ik je het advies mee niet hoog van de toren te blazen, maar op normale toon en op een normale wijze uit te leggen dat de vervangen HD van een ander model was. In winkels staan ook mensen.

Dat in principe de vervangende HD een goed model is en de reparatie afdoende, blijkt al uit het feit dat je er zelf nog niets van had gemerkt dat 'ie wat minder toeren maakte dan een 7200 model.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
geef es een linkje naar hun site

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Op dinsdag 25 december 2001 20:03 schreef TLRnZ het volgende:
geef es een linkje naar hun site
ok
http://www.acom-multimedia.nl

Die site hebben ze al een tijd niet geupdated.

Ik word er echt niet goed van, ik snap hun echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 25 december 2001 20:02 schreef DeBolle het volgende:
Kan een doodgewone vergissing zijn. Je hebt zonder gezeur, onder garantie, een nieuwe HD gekregen en wellicht heeft de dienstdoende techneut een 30Gb disk gepakt zonder te letten op de exacte specs van de disk die er uit kwam.
Als eenvoudige ex-middenstander geef ik je het advies mee niet hoog van de toren te blazen, maar op normale toon en op een normale wijze uit te leggen dat de vervangen HD van een ander model was. In winkels staan ook mensen.

Dat in principe de vervangende HD een goed model is en de reparatie afdoende, blijkt al uit het feit dat je er zelf nog niets van had gemerkt dat 'ie wat minder toeren maakte dan een 7200 model.
Het gaat er om dat je een goedkopere HD geleverd krijgt. Bovendien is deze HD gewoon langzamer als een 7200 rpm uitvoering en het is dus duidelijk NIET het goede model. Dat er zonder gezeur een nieuwe HD geleverd is, is natuurlijk lovenswaardig maar daar dient garantie immers voor. Gewoon even kijken hoe de betreffende winkelier dit wil oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11509

heb het nooit echt gemerkt dat die langzamer was, maar wat me wel opviel is dat die erg stil was
Umh, what's your fockin' problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Op dinsdag 25 december 2001 20:13 schreef Generaal_Putlucht het volgende:

[..]

lees het gehele topic maar. Ik heb de verkeerde hdd teruggekregen en het viel me op dat die erg stil was. en 7200rpm's hoor je wel en mijn 5400rpm hoor ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:42
http://www.tech1.de/tech1soft/aamset.htm

die ff downloaden, maakt je maxtor een stuk minder stil...

Ik heb bij iemand ff tijdelijk z'n jaar oude maxtor vervangen door een Barracuda IV uit mn RAID-1 array, zodat ie gewoon door kan blijven werken. Hij zegt nu dat dat ding een stuk slomer is. Dat kan helemaal nix, want die maxtor was kapot en dat vond ie ook al sneller dan die Seagate.
Tis gewoon psychisch, als je zo'n ding niet hoort denk je ook dat het niet snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Op dinsdag 25 december 2001 20:02 schreef DeBolle het volgende:
Ik merkte vooral dat die stiller was en qwa snelheid merkte ik eigenlijk niks.
Maar het gaat erom:
Ik had een 7200rpm erin en die ging kapot dus moet er weer een 7200rpm in en niet een 5400rpm.

chk ook reply van linus-1:
Het gaat er om dat je een goedkopere HD geleverd krijgt. Bovendien is deze HD gewoon langzamer als een 7200 rpm uitvoering en het is dus duidelijk NIET het goede model. Dat er zonder gezeur een nieuwe HD geleverd is, is natuurlijk lovenswaardig maar daar dient garantie immers voor. Gewoon even kijken hoe de betreffende winkelier dit wil oplossen.
Donderdag maar is naar a.com toe en netjes om uitleg vragen, want ik vind niet kunnen

nog meer reacties zeer welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
tis idd een andere winkel ik zit bij a-com automatisering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
weet je zeker dat het een 5400 rpm is?
typenummers beginnend met een 5 zijn 7200 rpm en beginnend met een 3 zijn 5400 rpm (iets als 54098H8 ofzo)

oh bij de nieuwere modellen is het anders, de 540x-4k is 5400 rpm en de d740x is 7200 rpm.

(zie een 740 te krijgen die zijn vet snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38430

Op dinsdag 25 december 2001 20:13 schreef Generaal_Putlucht het volgende:

[..]

als je auto total loss is na een jaar
en je had een BMW 525i *D
en je krijgt een 520i terug uit de verzekering :(
ben je dan ook tevreden of ontevreden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Op woensdag 26 december 2001 01:59 schreef smvs het volgende:
weet je zeker dat het een 5400 rpm is?
typenummers beginnend met een 5 zijn 7200 rpm en beginnend met een 3 zijn 5400 rpm (iets als 54098H8 ofzo)

oh bij de nieuwere modellen is het anders, de 540x-4k is 5400 rpm en de d740x is 7200 rpm.

(zie een 740 te krijgen die zijn vet snel)
ik weet zeker dat het een 5400rpm is. Ik heb op maxtor gezocht op type nummer en kwam zo een harde schijf tegen, en daar stond dat het een 5400rpm was.
Ik ga morgen maar bij a.com langs en ik hoop dat ik een 740 terug krijg

dit vond ik op maxtor.com:
http://www.maxtor.com/products/diamondmax/diamondmax/fullspecs/536dxspec.pdf
chk het maar en je ziet dat het een 5400rpm is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
nou mensjes ik vandaag langs a.com geweest en er komt een 30gb 7200rpm in, morgen gaat ik erlangs en vraag toch nog ff of er een 40gb 7200rpm in kan (kleine bijbetaling vink niet erg)

morgen zeg ik wel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is netjes. Zo hoort het in principe ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Inderdaad, goed opgelost. Zo zie je dat schreeuwend en nieuwe harde schijven eisend een winkel binnenvallend echt niet altijd de juiste manier is om een probleem opgelost te krijgen.
Vraag overigens nog even naar de garantietermijn op die nieuwe HD - krijg je nu volledige nieuwe garantie, of loopt de garantie totdat die van de vervangen schijf afloopt?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26442

Op vrijdag 28 december 2001 00:05 schreef PASware het volgende:
nou mensjes ik vandaag langs a.com geweest en er komt een 30gb 7200rpm in, morgen gaat ik erlangs en vraag toch nog ff of er een 40gb 7200rpm in kan (kleine bijbetaling vink niet erg)

morgen zeg ik wel meer
Dit is netjes van de winkelier. Enerzijds is het vervelend voor jou dat je een schijf retour krijgt met mindere specs. Van de andere kant zou jij zelf ook een schijf kunnen hebben ingebouwd die maar op 5400 toeren draait. (Ik zeg, zou kunnen!!!, dat soort zaken gebeuren ook!). Toch netjes van a.com dat zij zomaar een andere schijf inbouwen.

Dit soort situaties komen voor, heel vervelend voor klant en voor de winkelier. Gelukkig kent a.com haar verantwoordelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Nou ik heb een 40gig erin, met een bijbetaling helaas :( Er zit nu een Quantum 7200rpm in en dies mooi snel :)

Bij a.com werd het allemaal netjes opgelost, vandaag ingebouwd en ik ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 28 december 2001 15:20 schreef DeBolle het volgende:
Inderdaad, goed opgelost. Zo zie je dat schreeuwend en nieuwe harde schijven eisend een winkel binnenvallend echt niet altijd de juiste manier is om een probleem opgelost te krijgen.
Vraag overigens nog even naar de garantietermijn op die nieuwe HD - krijg je nu volledige nieuwe garantie, of loopt de garantie totdat die van de vervangen schijf afloopt?
Normaal begint de garantie bij de aankoop van de oorspronkelijke schijf. Zou je een garantie termijn hebben van 3 jaar en na 2.5 jaar krijg je onder garantie een nwe schijf, dan heb je in principe nog een half jaar garantie op de de schijf die je onder garantie nieuw gekregen hebt.
Pagina: 1