Toon posts:

Dial-back oplossing gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ike wil een systeem maken zodat ik met een modem inbel op het netwerk van de zaak, en dat die mij weer terug belt en vervolgens een netwerk verbinding realiseert.
Liefst ook IPX als extra bij tcp/ip.
Het moet dus eigenlijk een internet provider worden die zijn klanten terug belt.

Free Internet :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NT4/W2K met RAS en dialback functie

Sim-pel

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
zijn er ook linux oplossingen?

en hoe moet dat dan?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op dinsdag 25 december 2001 20:35 schreef Jens het volgende:
[..]

en hoe moet dat dan?
Een duidelijkere topic-titel gebruiken :(

Ik denk dat dit best wel highend spul is... Ik weet iig wel dat PCanywhere ook een dergelijke functie schijnt te hebben...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Geduld is een schone zaak...

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 23:51 schreef Steven_NL het volgende:

[..]

Een duidelijkere topic-titel gebruiken :(

Ik denk dat dit best wel highend spul is... Ik weet iig wel dat PCanywhere ook een dergelijke functie schijnt te hebben...
Ja maar hoe dan? hoe had die topic dan moeten heten? ike wist niks beters :'(

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 13:44 schreef Jens het volgende:

[..]

Ja maar hoe dan? hoe had die topic dan moeten heten? ike wist niks beters :'(
Wat dacht je van Dial-back functie? Lijkt me toch vrij makkelijk.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit
Ik adviseer je met klem, om *duidelijk* aan te geven wat je nu precies wilt (welke platforms e.d. wat voor type modems) en een beetje geduldiger te zijn.

As said, dail-back is het toverwoord, dus met de search zul je je daar voor linux ook wel het e.e.a. over vinden denk ik.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 14:50 schreef Koffie het volgende:
Titel edit
Ik adviseer je met klem, om *duidelijk* aan te geven wat je nu precies wilt (welke platforms e.d. wat voor type modems) en een beetje geduldiger te zijn.

As said, dail-back is het toverwoord, dus met de search zul je je daar voor linux ook wel het e.e.a. over vinden denk ik.
:X
Dial... ;) :*

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 14:50 schreef Koffie het volgende:
Titel edit

Niks gevonden dus :(

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Moet het per se onder linux?

waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan?
flikker er nu gewoon een gekopieerde versie van NT op en klaar.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mgetty, zou de truck onder linux moeten doen....

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
Als het onder Linux moet --> N WOS :?

Onder NT (4&5) moet je eerst aan de serverkant RAS (bijv) inrichten, en aan jouw account op die RAS "call back" of "user defined" hangen. In je client maak je een inbelverbinding aan naar de RAS, bij verbinding kun je dan het nummer opgeven waarop je wordt teruggebeld (leuk als je een hekel hebt aan iemand --> zijn nummer opgeven ;) )

Onder Linux zal het ook wel kunnen, maar daar weet ik nix van ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Verwijderd

Klopt, De server waar jij op inbelt moet beschikken over de RASservice, deze moet dus geinstalleerd worden. Is dit niet dan kan je lang inbellen maar doet ie nix

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 11:30 schreef Bockelaar het volgende:
Als het onder Linux moet --> N WOS :?

Onder NT (4&5) moet je eerst aan de serverkant RAS (bijv) inrichten, en aan jouw account op die RAS "call back" of "user defined" hangen. In je client maak je een inbelverbinding aan naar de RAS, bij verbinding kun je dan het nummer opgeven waarop je wordt teruggebeld (leuk als je een hekel hebt aan iemand --> zijn nummer opgeven ;) )

Onder Linux zal het ook wel kunnen, maar daar weet ik nix van ;)
Dit lijkt mij een netwerk vraag hoor! ik heb denk ik meer kans dat ik hierin iemand vind die het weet dan dat ik in N WOS iemand vind die het andwoord weet.

Groeten

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2025
Denk dat je eens moet zoeken naar een pakketje zoals Citrix.
Natuurlijk kan het ook zoals eerder genoemd met NT4/W2K ... het is maar net wat je het fijnste vindt werken.

Citrix installeer je dus op je server.
Je stelt daat het 1 en ander in aan de hand van jou eisen( oa. terugbellen/Call-/Ring-Back). Daarna installeer je het Client pakketje op je Thuispc. Je belt in, logt in en vervolgens belt hij je terug om de verbinding tot stand te brengen met alle benodigde Netwerkverbindingen/Protocollen.
Als jij dus TCP/IP & IPX wilt dan kan dat.
Kwestie van instellen ! Gewoon rustig de tijd ervoor nemen.

Thuis werkers die een verbinding moeten hebben met de zaak doen dit al jaren via Citrix.

Ik wil dit zelf ook nog op gaan zetten maar dan precies andersom. Vanaf het werk inbellen op m'n PC Thuis (geen Call-Back).
Of daar m'n ADSL verbinding voor gaan gebruiken (momenteel staat die nu lekker de hele dag te pompen >:) ).
W8 alleen even op een eigen huis.

In ieder geval suc6 .... :7

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 31 december 2001 23:04 schreef DJ Adidas het volgende:
Denk dat je eens moet zoeken naar een pakketje zoals Citrix.
Natuurlijk kan het ook zoals eerder genoemd met NT4/W2K ... het is maar net wat je het fijnste vindt werken.
Waarom Citrix gebruiken als het alleen maar over een RAS dial-back oplossing gaat? Voorlopig is er met geen woord gerept over het remote applicaties draaien op de terug te bellen client..

Klok, klepel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1