Toon posts:

computer start helemaal niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met de computer dat als ik een spel speel of internet dan stopt de computer opeens ik krijg geen beeld de monitor staat standby en ik hoor de ventilatoren nog en de voeding nog lopen , en na een uurtje start hij weer gewoon op alsof er niks aan de hand is wie kan mij helpen ik heb al in de bios gekeken en daar staat volgens mij niks fout.Wie kan mij helpen THNX alvast

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

is je ventilator misschien kapot ofzo (dat hij wel draaid maar niet koelt)??

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dat dan controleren

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:21

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Op dinsdag 25 december 2001 19:53 schreef MarkyB het volgende:
is je ventilator misschien kapot ofzo (dat hij wel draaid maar niet koelt)??
Dat lijkt me knap. Dan draait hij dus niet. Als ie draait, draaien je fans, en heb je koeling.

Maar waar staat je pc? vlakbij een kachel? dan kan t zijn dat een koeling warme lucht aanzuigt, waardoor je proc en mobo oververhit raken. Dan stopt ie dr mee. Hadden oude compaqs ook last van. Zorg daarom dat je kachel altijd een meter van een kachel afstaat. :7

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 20:14 schreef Mystikal_Me het volgende:

[..]

Dat lijkt me knap. Dan draait hij dus niet. Als ie draait, draaien je fans, en heb je koeling.

Maar waar staat je pc? vlakbij een kachel? dan kan t zijn dat een koeling warme lucht aanzuigt, waardoor je proc en mobo oververhit raken. Dan stopt ie dr mee. Hadden oude compaqs ook last van. Zorg daarom dat je kachel altijd een meter van een kachel afstaat. :7
lekker nederlands |:( |:(

Verwijderd

Topicstarter
nee hij staat niet naast een kachel maar ik heb het probleem allen als ik een spel speel of ben aan het internetten

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 20:39 schreef De_kerstman het volgende:
nee hij staat niet naast een kachel maar ik heb het probleem allen als ik een spel speel of ben aan het internetten
voor de rest kan je alles ?
ik ga je hardware effe opnieuw instaleren als ik jou was
of even op een andere IRQ aansluiten

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 07:21 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Is het niet zo dat je een power management in je bios aan hebt staan, dat je bijvoorbeeld een simpel spelletje in het geheugen geladen hebt. Daardoor gebruiktie de harddisk niet meer en lijkt het net alsof de pc niet in gebruik is. Dan gaatie idd op standby. Het is maar een idee. Het beste is dan de bios na te checken of daar een power management mode is. Die zijn eral vanaf de 486'jes dus die zal er bij jouw ook wel in zitten. Zet die allemaal uit.
En in windows ook. Dat voorkomt zoiezo al problemen. Ik weet nog wel dat er vroeger pc's niet meer normaal terug in windows kwamen nadat ze op standby gegaan waren. Dat kwam ook daardoor.
'T is maar een idee.

Succes 8-)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->HA

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

't lijkt een koelings probleem.. haal de kap eens van je kast.. zet um op een koele plek of iets.. en kijk of er iets gebeurd..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

maar wat voor pc heb je?

processor voeding enz.... wij willen specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een amd athlon 1000mhz 512mb rivaTNT2 32mb soundblaster 1024 windowsXP pro voeding weet ik nog niet
Maar hoe zet ik dat power manegment uit onder windows.

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 11:50
Probeer eens in je bios de power settings op OFF te zetten..

In windhoos ook alle stroomsettings op off zetten...

Als dat niet werkt meet je voeding eens na.. mischien is je +5volt niet stabiel..
( gebeurt nog wel eens )

Suc6

The Fanman

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle power settings op off gezatten maar het werkt nog steeds niet.
Ook als ik het spel ghost recon ben het doen dan begin ik met spelen ik heb alles op laag staan en nog blijft ie hangen ik weet niet waardoor het komt. :(

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 11:50
Dan lijkt het toch een beetje op een temperatuur probleem.

Probeer eens:
Koeler goed op cpu ? ( recht dus )
Koeler goed op Video-kaart ?
Met je systeemkast open draaien ?
Je +5volt nameten ?

Zo kun je dingen gaan uitsluiten.
Gewoon trial and error :)

Suc6
Pagina: 1