Toon posts:

Divx schokt op 500Mhz (??)

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn oude pc iets sneller gemaakt (p166 -> AMD K6-2 500) kon namelijk met Asus mobo.
Ik wil deze nl. gaan gebruiken als DivX speler (en mp3s).

Maar nu schokt hij ontzettend wanneer ik er Divx films mee afspeel.

Ik heb er 32mb in zitten en een oude S3Virge 4 mb videokaart. Komt dit schokken nu door mijn videokaart? (denk van wel) of door de slechts 32mb?

Wat kan ik er het beste in vervangen/insteken om goed alle divx-en te kunnen kijken? (Ik heb al via search gezocht maar niet direct antwoord kunnen vinden)

( Prettige kerstdagen trouwus nog ;) )

Verwijderd

crosspost :z

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry....zat in verkeerde topic
(Maar weet eigenlijk ook niet precies waar ie thuishoort...)
Maar, eh weet jij het antwoord?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Ik denk beide :)

Zowel ram als 3dkaart te zwak, zal vooral je ram zijn.

Dit hoort overigens in software algemeen btw ;)

Verwijderd

zie je andere topic hierover :z

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:49
zie het andere topic

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Je videokaart zuigt. ;) Waarschijnlijk heeft ie geen overlay support, dat kan ook bijna niet met zo weinig videogeheugen. Daardoor moet alle stretching (het uitrekken van het filmpje tot fullscreen) in software gebeuren, en dat is retetraag.

Je kunt voor vrijwel niks een noname TNT2 kaartje kopen, of een GeForce2 MX, dan zijn je problemen verdwenen.

My other computer is your windows box.

Verwijderd

vreemd, al eens geformatteerd? ik heb ook een 500 maar een tnt2 64pro .. daar wil divx wel goed op.. behalve UTen gaat maar met 20 fps gemiddeld en als ik stil sta tegen de muur staat de fps op 70.. hoewel ik eerst met mijn zelfde systeem 70 gemiddeld had
en stil tegen de muur wel 200
maar ja.. ik weet ook niet meer hoe ik het nu zo hoog moetkrijgen.. maar dit terzijde trouwens ;x

Verwijderd

[topic=361097/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.