Toon posts:

@home e-mail smtp adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is als volgt: ik ben in Groningen klant van @home en gebruik het e-mail adres dat ik daar heb voor al m'n mail. Nu ben ik ergens anders en wil ik e-mail versturen vanuit dit @home adres. Ik heb nu zowel als pop & smtp adres: mail.groni1.gr.nl.home.com ingesteld. Nu kan ik hier dus wel m'n e-mail checken, maar ik kan niets van dit adres versturen. Het lijkt erop dat het smtp adres dus niet goed is. Weet iemand wat het juiste smtp adres van @home is?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hmm zou moeten werken eigenlijk
hier in ieder geval wel...

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mail.home.nl poort 25 werkt altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu bij outgoing e-mail (smtp) staan: mail.home.nl
poort 25 doe je toch zo: mail.home.nl:25? Heb niet zo veel ervaring met dit soort dingen.
Met deze instellingen lukt het helaas nog steeds niet.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:16
De meeste ISP's hebben hun netwerk zodanig beveiligd dat er van buiten het eigen netwerk geen SMTP mail via hun smtp-servers verstuurd mag worden. Dit om misbruik van hun servers voor het versturen van spammail te voorkomen.

Gebruik voor het versturen van mail de smtp-server van de ISP waar je op dat moment mee werkt. Je kunt als "from" en "reply-to" gewoon je @home adres laten staan.

Voor het checken van mail moet je gewoon de pop3-server van @home blijven gebruiken.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

[spem]
Of ga naar twigger.nl, hoef je nix gen servers te onthouden, en mail verzenden moet dan gewoon kunnen :)
[/spem]

Je kan 'ergens anders' natuurlijk ook de mailserver gebruiken van die 'ergens anders'-provider... ;)
Meestal werkt smtp.provider.nl/.com of mail.provider.nl/com wel...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

zowel pop als smtp mail.home.nl . Werkt ook achter een router/firewall. Poorten zijn allemaal standaard en behoeven geen vermelding.
Pagina: 1