Mijn probleem is als volgt: ik ben in Groningen klant van @home en gebruik het e-mail adres dat ik daar heb voor al m'n mail. Nu ben ik ergens anders en wil ik e-mail versturen vanuit dit @home adres. Ik heb nu zowel als pop & smtp adres: mail.groni1.gr.nl.home.com ingesteld. Nu kan ik hier dus wel m'n e-mail checken, maar ik kan niets van dit adres versturen. Het lijkt erop dat het smtp adres dus niet goed is. Weet iemand wat het juiste smtp adres van @home is?
hmm zou moeten werken eigenlijk
hier in ieder geval wel...
hier in ieder geval wel...
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Ik heb nu bij outgoing e-mail (smtp) staan: mail.home.nl
poort 25 doe je toch zo: mail.home.nl:25? Heb niet zo veel ervaring met dit soort dingen.
Met deze instellingen lukt het helaas nog steeds niet.
poort 25 doe je toch zo: mail.home.nl:25? Heb niet zo veel ervaring met dit soort dingen.
Met deze instellingen lukt het helaas nog steeds niet.
De meeste ISP's hebben hun netwerk zodanig beveiligd dat er van buiten het eigen netwerk geen SMTP mail via hun smtp-servers verstuurd mag worden. Dit om misbruik van hun servers voor het versturen van spammail te voorkomen.
Gebruik voor het versturen van mail de smtp-server van de ISP waar je op dat moment mee werkt. Je kunt als "from" en "reply-to" gewoon je @home adres laten staan.
Voor het checken van mail moet je gewoon de pop3-server van @home blijven gebruiken.
Gebruik voor het versturen van mail de smtp-server van de ISP waar je op dat moment mee werkt. Je kunt als "from" en "reply-to" gewoon je @home adres laten staan.
Voor het checken van mail moet je gewoon de pop3-server van @home blijven gebruiken.
[spem]
Of ga naar twigger.nl, hoef je nix gen servers te onthouden, en mail verzenden moet dan gewoon kunnen
[/spem]
Je kan 'ergens anders' natuurlijk ook de mailserver gebruiken van die 'ergens anders'-provider...
Meestal werkt smtp.provider.nl/.com of mail.provider.nl/com wel...
Of ga naar twigger.nl, hoef je nix gen servers te onthouden, en mail verzenden moet dan gewoon kunnen
[/spem]
Je kan 'ergens anders' natuurlijk ook de mailserver gebruiken van die 'ergens anders'-provider...
Meestal werkt smtp.provider.nl/.com of mail.provider.nl/com wel...
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Verwijderd
zowel pop als smtp mail.home.nl . Werkt ook achter een router/firewall. Poorten zijn allemaal standaard en behoeven geen vermelding.
Pagina: 1