Toon posts:

[DB] news=>modereersysteem=>dbase

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem bij het maken van een database stuctuur. Ik wil een modernating systeem waar geautoriseerden nieuw's items kunnen posten, bezoeker's erop kunnen reageren, en die reactie's weer beoordeeld kunnen worden.

Ik heb een structuur gemaakt :
code:
1
2
3
4
5
News ==> || News_Item_Nr || Type || HeadLine || Date_Time || Poster || Artikel_Tekst || Keywords [Search] || Source [optional] ||

Reactions ==> || Reaction_id || News_Item_Nr || Reply_Id * || User_Id || User_Name || Date ***** || Mod_Score ** || Mod_Status *** || Reaction_tekst || Mod_edit [optional] **** ||

Moderation ==> || Mod_Id || Reaction_id || User_Id ****** || User_Level ******* || Reaction_Score || Reaction_Status *** || Date_Time ||

paar opmerkingen bij bepaalde punten

News systeem => News_Items => Reaction => Moderating

* ID of Reaction
** Score of reaction calculated => moderation
*** Every reaction can get a status based on moderation => like Flaimbite of Helpfull
**** If mod/admin edit's status || moderation cant be changed
***** Moderation are only saved for 2 week's after that reaction's cant be moderated anymore
****** User_Id of the user moderated the reaction
******* User_Level: based on the userlevel the reaction count's stronger

Volgens mij is dit een zeer onefficiente manier omdat dan alle reactie's in een tabel gestopt worden. Ik snap niet hoe ik het kan verdelen.

Ik al veel zitten doorlezen over normaliseren maar kom niet verder dan dit.

De bedoeling is dat de beoordelingen niet langer dan 2 weken worden opgeslagen en daarna een definitief beoordeling blijft staan dus dat maakt niet veel uit voor de Moderation tabel.

Lijkt me zelf ook erg langzaam op langer termijn als ik alle reactie's in een tabel knal.

sorry voor het verneuken van de layout en slechte engels :P

edit:
voor de gene die UTFS gaan schreeuwen :P Ik heb op Google, tweakers, (en andere plaatsen) gezocht. Ik heb niks kunnen vinden als je me een duw in de goede richting zou kunnen geven zou ik het heel aardig van je vinden :D

edit:
Zucht nog geen reactie :P anders ga ik maar uit :) jaja ben erg ongeduldig ;)

Verwijderd

[het is moderation en niet modernation]

waarom kan je niet alle reacties in een tabel zetten. De db engine kan dat wel aan hoor. Grote sites met bvb tutorials (ik denk aan sitepoint, devshed etc.) zetten die tutorials ook allemaal in een tabel. Tweakers.net wsl ook.

Ik zie het probleem niet

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 18:41 schreef Jppr het volgende:
[het is moderation en niet modernation]

waarom kan je niet alle reacties in een tabel zetten. De db engine kan dat wel aan hoor. Grote sites met bvb tutorials (ik denk aan sitepoint, devshed etc.) zetten die tutorials ook allemaal in een tabel. Tweakers.net wsl ook.

Ik zie het probleem niet
jah ? mhh.. word zoeen database daar niet langzaam van ?

dus dit is een efficiente manier ?

Verwijderd

Databases zijn gemaakt om grote hoeveelheden data te kunnen verwerken. Ze worden er niet extra trager door ofzo, zou nogal heel irritant zijn om bvb tabellen news1, news2, news3 enzo te moeten maken.
Als je dan een nieuwsitem moet plukken, moet je al eerst weten in welke tabel diue zich bevindt.

Dus, gewoon alle newsitems in een tabel, reacties in een andere, etc.

Paar goeie links:
http://www.mysql.com
http://www.php.net
http://www.sitepoint.com
http://www.devshed.com
http://www.webmonkey.com

Verwijderd

Topicstarter
mhh die kende ik allemaal al :) op sitepoint na... mischien maar ff beter doorlezen.....

tnx :D

Verwijderd

sitepoint vind ik pers. echt heel goed
ze hebben zowel info over het maken, promoten van je site als eCommerce. En bvb in maken (webmasterbase) coding, design, etC.

een van mijn toppers

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft eigenlijk die modereer systeem van tweakers.net gemaakt ? (Mr Taken :? :P Femme) en vond de gene dat complex ? gewoon nieuws geirig :P (of is het gekocht ?)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:44

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat is zelf gemaakt.

De reacties en modscore tabellen zijn op zich eenvoudig. Het bijhouden van modpunten, karma, gebruikte karmapunten, modpenalties e.d. is iets gecompliceerder.

Op t.net werkt het ongeveer zo (versimpeld model):

users: ID, Username enz.
reacties: ID, UserID, Message, OordeelID, Score, Time
reactieoordeel (Flamebait, Troll, Interessant enz.): ID, Naam, Minscore, Maxscore
reactiescore: ReactieID, UserID, Score, Time

Verwijderd

Topicstarter
aha tnx... I C dat ziet er bijna net zoals de mijne uit.

Ben ook pas net begonnen met het bedenken hoe alles gaat lopen en hoe men beoordeelt moet worden :).

ik gebruikt alleen een temp opslag voor de berekening omdat ik het na 2 weken niet nodig vind dat er een score voor een reactie uitgedeelt hoeft te worden.

Ik vind het opzich wel cool hoe het allemaal op T.net gemaakt is en dat het ook zelf gemaakt is :D

Alleen een score tabel lijkt me lastig :P ff verzinnen wat voor optie's er zullen zijn :) => en waaruit je kunt kiezen als er eenmaal een bepaalde status is van een reactie.

dingen zoals als een persoon nou informatief geeft en de andere grapig wat is nou belangerijker :)... of welke eind status moet er zijn.

misschien verbeter ik nog de modereer systeem van t.net ;) denkt het niet heb niet zoveel ervaring met programmeren en verzinnen van systemen.

Mod penalty daar zou ik zelf nooit meteen op gekomen zijn. Maar ik moet onthouden ook dat iets in te bouwen dat voorkomt dat mensen lage score's gaan uitdelen.

Verwijderd

hoe kan je trouwens fixen dat er zaken automatisch na twee weken uitgaan?
Pagina: 1