Ik zit met een probleem bij het maken van een database stuctuur. Ik wil een modernating systeem waar geautoriseerden nieuw's items kunnen posten, bezoeker's erop kunnen reageren, en die reactie's weer beoordeeld kunnen worden.
Ik heb een structuur gemaakt :
paar opmerkingen bij bepaalde punten
News systeem => News_Items => Reaction => Moderating
* ID of Reaction
** Score of reaction calculated => moderation
*** Every reaction can get a status based on moderation => like Flaimbite of Helpfull
**** If mod/admin edit's status || moderation cant be changed
***** Moderation are only saved for 2 week's after that reaction's cant be moderated anymore
****** User_Id of the user moderated the reaction
******* User_Level: based on the userlevel the reaction count's stronger
Volgens mij is dit een zeer onefficiente manier omdat dan alle reactie's in een tabel gestopt worden. Ik snap niet hoe ik het kan verdelen.
Ik al veel zitten doorlezen over normaliseren maar kom niet verder dan dit.
De bedoeling is dat de beoordelingen niet langer dan 2 weken worden opgeslagen en daarna een definitief beoordeling blijft staan dus dat maakt niet veel uit voor de Moderation tabel.
Lijkt me zelf ook erg langzaam op langer termijn als ik alle reactie's in een tabel knal.
sorry voor het verneuken van de layout en slechte engels
Ik heb een structuur gemaakt :
code:
1
2
3
4
5
| News ==> || News_Item_Nr || Type || HeadLine || Date_Time || Poster || Artikel_Tekst || Keywords [Search] || Source [optional] || Reactions ==> || Reaction_id || News_Item_Nr || Reply_Id * || User_Id || User_Name || Date ***** || Mod_Score ** || Mod_Status *** || Reaction_tekst || Mod_edit [optional] **** || Moderation ==> || Mod_Id || Reaction_id || User_Id ****** || User_Level ******* || Reaction_Score || Reaction_Status *** || Date_Time || |
paar opmerkingen bij bepaalde punten
News systeem => News_Items => Reaction => Moderating
* ID of Reaction
** Score of reaction calculated => moderation
*** Every reaction can get a status based on moderation => like Flaimbite of Helpfull
**** If mod/admin edit's status || moderation cant be changed
***** Moderation are only saved for 2 week's after that reaction's cant be moderated anymore
****** User_Id of the user moderated the reaction
******* User_Level: based on the userlevel the reaction count's stronger
Volgens mij is dit een zeer onefficiente manier omdat dan alle reactie's in een tabel gestopt worden. Ik snap niet hoe ik het kan verdelen.
Ik al veel zitten doorlezen over normaliseren maar kom niet verder dan dit.
De bedoeling is dat de beoordelingen niet langer dan 2 weken worden opgeslagen en daarna een definitief beoordeling blijft staan dus dat maakt niet veel uit voor de Moderation tabel.
Lijkt me zelf ook erg langzaam op langer termijn als ik alle reactie's in een tabel knal.
sorry voor het verneuken van de layout en slechte engels
edit:
voor de gene die UTFS gaan schreeuwen
Ik heb op Google, tweakers, (en andere plaatsen) gezocht. Ik heb niks kunnen vinden als je me een duw in de goede richting zou kunnen geven zou ik het heel aardig van je vinden
voor de gene die UTFS gaan schreeuwen
edit:
Zucht nog geen reactie
anders ga ik maar uit
jaja ben erg ongeduldig
Zucht nog geen reactie